Inlägg från: sannax02 |Visa alla inlägg
  • sannax02

gravida i linköping?! :)

MammaDeborah skrev 2010-08-10 09:51:43 följande:
    Jag ska bara skola in tre barn på dagis sen tar jag gärna en fika om det går bra att min bebis fortfarande är på insidan ;)
    Gärna förmiddagsfika :)
    Hur hamnade ett "bara" i den meningen??? Glad Här sitter jag med EN liten krabat och tycker det är ett framsteg att ha hunnit både duscha och äta idag....

Vi, dvs. jag, är inte så väldans snabba på morgnarna än, men sen förmiddagsfika borde jag väl klara någon dag hoppas jag.

Cecilia02, jag känner igen mig :) Tror att Saga är lite för glupsk för sitt eget bästa och sväljer en massa luft för det verkar vara raparna som ställer till det. Skönt att det inte verkar vara kolik i alla fall, svårt att höra sitt barn skrika.

Öppna Förskolan i Berga skulle nog öppna denna vecka så jag kanske ska ta en promenad till "babycaféet" där imorgon....om vi har en bra dag vill säga. :)

EnAnka, du verkar ha fått en riktig mönsterbebis! Låter underbart med 7 timmars ostörd sömn varje natt....här har vi fått 6h som mest, EN natt. Hoppas på förbättring!
  • sannax02
    MammaDeborah skrev 2010-08-24 20:14:14 följande:
    Hallå där tjejer!

Nu tycker jag att det är dags att boka in en fika! Jag har inga barn hemma om dagarna just nu så öppnis blir det inte så länge bebis är på insidan ;)

Jag har börjat plugga på distans så barnen är heltid på dagis och jag kan klara även en lite senare fika om det passar er andra bättre! Kom med förslag!
    Trevligt! Jag har ovanligt mycket inbokat den här veckan (förutom imorgon em men det kanske blir lite snävt att boka in ngt då) men gärna en fika nästa vecka. När som helst förutom tis em och ons fm. :)
  • sannax02
    lolca skrev 2010-08-25 16:19:49 följande:
    Fika/lunch låter trevligt! 
    Jag kan nästan när som helst, inte måndag och tisdag nästa vecka dock.
    Det verkar på kommentarerna som om alla kan nästa torsdag. Ska vi boka in fika/lunch någon gång fm/mitt på dagen då? Vilka kommer?

- Sannax02

• sannax02
    MammaDeborah skrev 2010-08-29 21:08:54 följande:
    Var ligger Klaras Café? Jag är heeelt grön i Linköping ännu *ler* Jag är stolt så länge jag hittar TILL en parkeringsplats och sen hem igen ;)
    Klaras ligger vid lilla "torget" vid botten av Nygatan. Nygatan är gågatan som går ner från Trädgårdstorget (där Espresso House ligger) förbi H&M, Grändengallerian, etc. Parkering finns väldigt nära i parkeringshuset Druvan som man når från Hamngatan. :)
  • sannax02

Ja, trevligt att ses igår....även om Saga kunde ha visat upp en bättre sida. Hoppas ni inte fick alltför ont i öronen! Hon sov gott tills vi var hemma och var sedan på strålande humör.

Tack för länken Cecilia02. Ska titta på maten så får vi se om det gör någon skillnad.

• sannax02
    MammaDeborah skrev 2010-09-03 17:12:41 följande:
    Vad är väl lite feber... Idag trillade han ur mitt knä i soffan och small huvudet i soffbordet. Det blev ett jättedjupt jack in till benet. Lagom kul med en sjuåring på väg hem från skolan och de andra två syskonen hemma och maken 80 mil bort på scoutträff. Efter konsultering med räddningstjänsten så körde jag honom själv in på sjukhuset. Det slutade med limmad och tejpad panna. Hade det varit nödvändigt att sy hade de fått söva honom...
    På väg hem igen släppte chocken och tårarna kom. Ikväll kommer väl förvärkarna som en reaktion på allt.
    Usch så hemskt! Skönt att han slapp sy i alla fall. Hoppas förvärkarna lugnar ner sig!
  • sannax02
    Honey1982 skrev 2010-09-09 14:05:31 följande:
    Då har man blivit tvåbarnsmamma. Är fortfarande kvar på Vrinnevisjukhuset i Norrköping där dottern Amelia förlöstes genom planerat kejsarsnitt i tisdags. Idag hoppas vi få komma hem till storebror och verkligheten. Jag tycker att jag har återhämtat mig snabbt men det kommer förstås ta lite tid innan man är i form för promenader etc. Hoppas hänga med på fikor framöver i höst!

Förresten, är det nån som ska gå på babysim?
    Grattis till er lilla tjej! :)

Vi har inte anmält oss till något babysim men jag är lite intresserad av att prova så det blir nog simhallen för oss med.
  • sannax02
    Honey1982 skrev 2010-09-15 16:39:53 följande:
    Har ni varit på hörselkontroll för nyfödda?
    BVC sa att man kunde hitta tiderna för kontrollerna på nätet men jag hittar inte. Tydligen missade de att ge info om detta eftersom jag födde på Vrinnevi i Nkpg istället för här i Lkpg.
    Vi var på hörselkontroll innan vi åkte hem från BB. Jag har för mig att vi var där på förmiddagen, men ring BB i Linköping, de har säkert tiderna.
  • sannax02
    Myran Kat skrev 2010-09-26 12:13:25 följande:
    Åh va härligt att hitta andra nyblivna och blivande mammor!

Fick min dotter för sju veckor sedan och har helt klart insett fördelen med att ha andra i samma situation att prata med!

Var bor ni?
    Någon som bor i innerstan?

kram!
    Grattis! Min dotter har redan hunnit bli 3 mån, tiden går fort! Vi bor i Vimanshäll, en bit utanför innerstan men jag är pigg på barnvagnspromenader, och fika!
  • sannax02

Fika låter trevligt men jag lämnar det lite öppet. Saga har kommit in i en period (hoppas det bara är en period) när hon verkar vilja äta varannan timme dygnet runt och inte alls sover så bra, så våra dagar är lite upp och ner. :)

Svar på tråden gravida i linköping?! :)