Emmalisan skrev 2014-09-02 21:45:34 följande:
Alltså jag blev så himla ledsen och besviken när jag fick prata med psykologen och hon sa att man var tvungen att nå upp till en viss nivå... "Och det vet du säkert om" sa psykologen då. Nej, sa jag. Hade faktiskt inte en aning... "Nähe, nä och du nådde inte upp till den nivån"
Som jag förstod det sa hon till mig att man var tvungen att nå upp till niv. 4. Jag kan säga att jag var långt ifrån det. Jag fick en 2:a... en tvåa!? Fyfan vad uselt och det sa jag rakt ut till psykologen också.
När jag gick in och satte mig vid datorn hade varken jag eller någon annan i min grupp någon aning om att man kunde åka ut. Därför var inte jag ett dugg nervös och jag tänkte under testerna att "jaja, det är bara att ta sig igenom det och göra vad jag kan just nu". Jag stressade som fan eftersom det stod att man skulle svara snabbt och så efter varje delprov. Och ärligt talat, hade jag vetat att man kunde åka ut så hade jag faktiskt koncentrerat mig mer och suttit längre. Ingen aning om det hade hjälp mitt resultat, men det hade jag gjort. Jag hade kanske tryckt "vet ej" på vissa frågor till exempel istället för att chansa hej vilt... För ja, på vissa chansade jag eftersom jag tänkte att det ser bättre ut att komma med något.
Jag var och är så jävla besviken för jag känner verkligen att dem har gått miste om något. Jag VET att jag hade bivit en bra polis men jag fick inte ens prata med någon eller visa mitt CV eller någonting. Det finns INGEN på rekryteringsmyndigheten som har "utvärderat" mig och verkligen sett mig som individ. Hela rekryteringen kändes som ett stort skämt och jag kände mig nästan lurad. Det som tog hårdast på mig var att jag inte får söka på 24 månader. Oavsett vad jag gör nu så kommer dem kommande 2 åren kännas som att jag befinner mig i något slags mellanläge. Jag vill inte starta upp något som hindrar mig från att bli polis om 2 år. För jag SKA bli polis. Det är min högsta dröm...
Jag skriver på om det är något som ska skickas in.
Vad jobbigt för dig :(. Men ge inte upp om du vill bli polis. Det är bara att ta nya tag men förstår att det känns jobbigt just nu, speciellt när man blir spärrad i 24 månader.
Nu har du gjort testet en gång och vet lite hur det funkar,
Men konstigt att vissa måste ha en 4:a för att bli godkända och vissa en 5:a.