Inlägg från: Afroditee |Visa alla inlägg
  • Afroditee

äggdonation?

livet leker skrev 2010-02-27 14:35:24 följande:
    Så vem blir biologisk då?Nu är detta om surrogat, men ändå, läs på själv. Vid partiellt surrogatmödraskap befruktas surrogatmamman genom insemination. Det gör henne till både biologisk och genetisk förälder till barnet. Vid fullständigt surrogatmödraskap förs ett befruktat ägg från en annan kvinna, ofta en kvinna som har för avsikt att utöva föräldraskapet, in i surrogatmamman. Det gör surrogat-mamman till biologisk men inte genetisk förälder till barnet.Källa RFSU
    Har du läst texten ens?? Det gör surrogat mamman Biologisk ej genetisk.. hon bär på barnet-biologisk, det är inte hennes ägg utan den andra mammans ägg där av har barnet mammans gener. Om man planterar ett ägg så bär d ens gener men det är den som BÄR på barnet som blir biologisk då..
    Om man ska tolka texten du lagt in.
  • Afroditee

TS.. du skrev frågan som jag själv funderat på. Jag har inte fått mina egna barn än men när jag har fått det så kan jag defenetivt tänka mig att donera själv.
    Så bra att du skrev tråden har man sj fått lite info =)
    Tycker att d e ngt av d bästa som man kan göra.. ställa upp för människor som har svårigheter. Jag donerar blod sen blir nästa steg ägg när man e klar =)

Har du tittat mer på d än??

• Afroditee

vad tragiskt egentligen... ett inlägg/tråd som var menat som en positiv gest från en osjälvisk tjej som blivit så negativ och full med onödigt tjafs.
    Det enda ts ville var att få reda på regler om ÄD och så ska det blomma upp så mkt negativ energi?!
    Ni som ska börja inför onödiga bråk kan ni inte bara släppa det och gå vidare.
    Det är tur att det finns människor som vill ställa upp för andra så varför då börjar provocera?
    Jag vill personligen dela med mig av mina ägg och då avser jag mig rätten till att vara dens biologiska mamma. Det är den som bär barnet som blir biologisk och mamman som ger ägget genetiskt. Förstår inte hur ni kan tolka dessa sidor så fel?
    Läs om raderna ex antal gånger så kanske ni förstå.

Sluta göra denna osjälviska tråd till en tråd med onödigt bråk.
    Var tacksamma ist för att d finns männsikor som vill göra gott.

• Afroditee
    murranmutt skrev 2010-03-04 19:25:18 följande:
    Nej nu får det räcka!! Ska ni fortsätta förstöra tråden?? Kul att sitta och läsa igenom alla sidor efter råd så är det bara bråk!! Jag trodde ALDRIG att denna tråd skulle bli förstörd men självklart blir den det!! Lägg ner. Jag säger det igen, jag letar inte information om det ni nu sitter och diskuterar, jag ville veta information om hur det går till, mm.Sånt här gör ju så att man bara vill gå ur tråden, man orkar inte sitta och kolla igenom allt. Så ska ni fortsätta diskutera så kan ni göra det i en ANNAN TRÅD!!TACK!Och tack alla för fina svar!!
    håller med dej. När jag såg denna tråden tänkte jag vad bra ngn som tänker likadant då kan man få vissa svar. Så blir det såhär.
    Vissa människor e tragiska å bara söka bråk hela tiden.

Men berätta gärna när du vet ngt mer om allt =)
Svar på tråden äggdonation?