• murranmutt

äggdonation?

Tänkte höra lite om äggdonation. Jag har nu fått tre barn och är KLAR!!
    Jag skulle så gärna vilja hjälpa andra som har svårt att få barn. Vad är reglerna för att få donera ägg? hur går det till?

• Svar på tråden äggdonation?
  • livet leker

Jag kan inte förstå att man vill bli biologisk mamma till nått barn man aldrig kommer att träffa. Som kan bli jättelikt sina egna barn som i praktiken blir halvsyskon .. skumt {#lang_emotions_undecided}

• murranmutt

hmm.. var lite mer negativ..

• buska
    livet leker skrev 2010-01-21 21:28:13 följande:
    Jag kan inte förstå att man vill bli biologisk mamma till nått barn man aldrig kommer att träffa. Som kan bli jättelikt sina egna barn som i praktiken blir halvsyskon .. skumt
    Att en kvinna väljer att donera ägg till en annan kvinna, som inte kan få egna barn...är detta det finaste hon kan göra!!
    Murranmutt, jag blir varm i hjärtat av dig!! Ni kvinnor betyder verkligen  såå mkt för oss som inte lyckas på egen hand eller ivf....

Att ni vill ge oss samma möjlighet som ni fått!!

Många kramar från en tjej som vägrar ge upp!!
  • livet leker
    buska skrev 2010-01-28 17:08:11 följande:
    Att en kvinna väljer att donera ägg till en annan kvinna, som inte kan få egna barn...är detta det finaste hon kan göra!! Murranmutt, jag blir varm i hjärtat av dig!! Ni kvinnor betyder verkligen  såå mkt för oss som inte lyckas på egen hand eller ivf....Att ni vill ge oss samma möjlighet som ni fått!!Många kramar från en tjej som vägrar ge upp!!

När detta barn är 18 år har denna rätt att få namnet på sin biologiska mamma, vem vet hur syskonen ställer sig till det, dom har haft ett halvsyskon som dom inte fått träffa, ej heller kanske kommer att ha kontakt med.
  • murranmutt
    buska skrev 2010-01-28 17:08:11 följande:
    Att en kvinna väljer att donera ägg till en annan kvinna, som inte kan få egna barn...är detta det finaste hon kan göra!! Murranmutt, jag blir varm i hjärtat av dig!! Ni kvinnor betyder verkligen  såå mkt för oss som inte lyckas på egen hand eller ivf.... Att ni vill ge oss samma möjlighet som ni fått!! Många kramar från en tjej som vägrar ge upp!!
    Tack så hemskt mycket!! Jag ska kontakta karolinska och se vad dom säger och hoppas jag funkar bra som donator.

Jag vill verkligen hjälpa dom som har svårt att få barn. Att se deras längtan gör mig ont i hjärtat och vill därför hjälpa till.
    Hade jag själv haft svårt att få barn hade jag själv velat att det fanns folk som ville hjälpa till.

Vad andra säger tänker jag bara sätta dövörat till.
  • buska
    livet leker skrev 2010-01-28 22:17:32 följande:
    Så du tycker inte att man ska donera ägg? Ok!- Det är ju din egna åsikt..
    Hur ställer du dig till adoptin då?? Oxå dåligt eller??
    Du har förmodligen inte haft problem med att få egna biologiska barn!
Svar på tråden äggdonation?