• tadada

Ditt hungriga spädbarn gallskriker i bilen!

Ni är ute och reser med bil. Du och din sambo sitter i fram och sambon kör. Bak i bilen sitter er tvååring och er fyramånaders i sina bilstolar. De sover. Plötsligt vaknar den yngsta, börjar skrika av hunger och visar tydligt att "Jag vill ha mat nu!!!". Ni åker på en motorväg och har långt till nästa avfart. Vad gör du/ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ditt hungriga spädbarn gallskriker i bilen!
  • Sencha

Barnet får skrika vidare tills vi kan stanna bilen.

0401 & 0807
  • LindaJohansson81

Alt 1.

Mina barn gör mig till en bättre människa, men jag är ingen PK-förälder, utan inser att jag är mänsklig.
  • Kya

barnet får skrika tills bilen har stannat, men under tiden bannar jag mig själv och känner mig oerhört stressad. planering, människa!{#lang_emotions_yell}

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Livshlädje

Jag svarade - Du "klättrar" bak och hänger över barnet med ditt bröst för att ge det mat. Men när dottern var så liten så satt jag bak med henne o gav henne bröstet utan att klättra och medan vi båda var fastspända. Låter kanske krångligt men gick hur bra som helst.

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • lövet2

Vi har faktiskt aldrig planerat så dåligt att vi försatt oss i den situationen. Har därför lite svårt att tänka mig in i hur jag skulle göra.

• SilverEmma

Det beror på. Är det en långresa så har vi alltid termos i bilen så att vi kan blanda till en flaska. Är det en kortresa & vi inte räknat med matstopp & inte kan fixa något så får ungen skrika tills vi kan stanna någonstans.

• cicci85

Han får skrika klart tills vi kan stanna, stannar så fort vi kan! Även om det va 10 min kvar hem så brukade jag stanna å amma. Och även om jag ammade innan vi åkte så kunde han ju vilja amma igen när vi åkt en stund så det har ju inte bara med planering att göra...!

• annca

Det händer ofta...

Fram med flskan och jag vriden i en halvt omöjlig ställning, men alla fastspännda. FUnkar fast det är obekvämt.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • lövet2
    cicci85 skrev 2010-01-18 10:56:03 följande:
    Han får skrika klart tills vi kan stanna, stannar så fort vi kan! Även om det va 10 min kvar hem så brukade jag stanna å amma. Och även om jag ammade innan vi åkte så kunde han ju vilja amma igen när vi åkt en stund så det har ju inte bara med planering att göra...!
    Nja, nog tycker jag det har med planering att göra.
    1. Är babyn tillräckligt stor för att äta regelbundna tider?
    2. Är bilresan absolut nödvändig för babyn, eller kan det lösas på annat sätt?
    3. Måste man ta motorvägen, eller kan man ta mindre vägar där det går att stanna?

Svar på tråden Ditt hungriga spädbarn gallskriker i bilen!