Inlägg från: timmy97 |Visa alla inlägg
  • timmy97

Antikrundan snackar vidare...

bambu, tack för uppdatering av tråden. Hoppas maken bättrar på sig snabbt också, tufft när våra nära inte är krya. Bra att du tvingade iväg honom till Dr.

Har varit i sundvall ngr dagar och njutit totalt av staden, shopping och alla människor! Underbart! :) Tuva vill ju helst av allt åka famn och bara titta på allt och alla. Brukar höja upp ryggstödet i liggdelen så hon kan sitta en stund, annars blir det högljudda protester. När bytte ni till sittdel? Inte för att det är aktuellt än, men snart känns de som. Var även en sväng till IKEA, inhandlade matstol modell antilop, inte för att jag direkt jublar över designen, men den praktiska ådran i mig sa köp!!!

Idag har vi f.ö varit på babysim premiär. Populärt sa Tuva, en stund, upptäckte sen att hoin blev blöt i ansiktet och håret, så då var det slutbadat för oss.

Mig gac det dock mersmak, och varm pool och en kostnad av 50:- ggn känns helt ok, så vi kör nog vidare. Mkt trött bebis efteråt.

Minnie, jag känner så igen det där att man önskar och vill så mkt att det ska vända. Man klamrar sig fast vid minsta positiva tecken, och hoppas sååååå på bättring. Vi har haft perioder där vi inte har pratat om positiva trender, för det känns som det bara skiter sig. MEN, det har blivit bättre, mkt mkt bättre. Skrikperioderna är betydligt kortare, hon sover mer eller mindre hela nätterna, även om det är sent. En uppgraderad Tuva 3.2 med förbättrad avstängningsknapp, den gamla modellen var full med buggar och hade glapp i off, vilket innebär att det mest var on. {#lang_emotions_tongue_out}

Jag vet att Irene är på g, men mer än så låter jag vara osagt tillsvidare! {#lang_emotions_wink}

• timmy97

Så nu är alla vi antikrundor mammor! {#lang_emotions_smile}

Grattis till Irene som fick en kille idag!

• timmy97
    Minnie69 skrev 2010-01-20 23:46:42 följande:
    Hrrmf , känner mig förbigången . Visst, Irene har stora nyheter , men efter fyra månaders ofrivillig vakenhet så anser jag att nyheten att donnan sovit på natten!!!!! slår det mesta, hallåååååå sömndeprevation används som tortyrmetod . Se mitt lidande - och min glädje över gårdagsnatten

Jag gör VÅÅÅÅÅGEN!! {#lang_emotions_sealed}

Fröken här sover ju på nätterna och skriker inte så förtvivlat mkt längre, så livet är betydligt bättre. Men tortyr är det.... så Minnie... NJUT!!!!

Tänkte att Irene får berätta mer själv när hon orkar, men allt verkar iaf gått bra.

• timmy97

Minnie, du är inte ensam om att ha det så här... gamla Tuva är tillbaka och numera skriks det hela tiden, mest all vaken tid mer eller mindre..... jag är sååååå less.

Hon sover förvisso, tack!!! men jag är så fruktanskvärt trött. Att dessutom ha fått en sopran, rejält genomträngande högt gallskrik, fruktansvärt. Hon skriker så fort man lägger ner henne, skriker i famnen, skriker under amning, skriker skriker skriker. Skriker till och med i halvvaket tillstånd. Just nu är det TUFFT, och jag är helt själv.... Ingen mat, toabesök med gallskrikande bebis i famnen, försöker få duscha, men näää... 
    Vad jag gnäller.... men fy. Tortyr. Vill helst bara gråta.

• timmy97

Ladycocos, vilken trevlig idé! tårta! {#lang_emotions_laughing}

Näää inte rund längre...däremot fet... surt, har ffa +10 kg och noll träningsmotivation.

Fasade en del för babysim inklämd i bikini, men sen struntade jag fullkomligt i det, och troligen alla andra också. fyllde ut överdelen snyggt iaf.

Tuva tog en powernap nyss vilket ledde till både en varm dusch och snabb micromat. 
    skönt.

Har ju som sagt varit relativt bra senaste tiden, men i dag och igår em har off skrikknappen hakat upp sig... 1 ½ skrikdag och jag är redan knäckt. {#lang_emotions_throwup}

fast vad är detta när man redan klarat tre mån egentligen.

• timmy97

Tänk vad lite jag visste om bebisar, kanske inte så mkt nu heller men lite mer.

Jag visste att de kräks (inte Tuva) rapar bajsar och kissar... men INGEN berättade att de fiser, alltså riktiga brakare och den efterföljande odören är inte att leka med.

Visste inte heller att de var doppade i sammet, betydligt trevligare.

Vad har ni lärt er????

• timmy97

Grattis till gaphalsen, tänk Minnie, fyra månader gjort!! {#lang_emotions_sealed} Delfintjuten, de där IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIIIII {#lang_emotions_yell}

vrålen, jådå.... men som sagt hellre dem än aj-ont-skriken.

Annat bakslag, skulle fått vaccin idag, men liten är...liten...ramlat ner två steg på kurvorna och bara gått upp ca 400 g på mer än en mån.... {#lang_emotions_frown}

Så nu blir det tillägg iaf, sen ny vägning om en v och sen kanske vaccin.
    Hon är ju rätt tanig sedan innan, och har ju inget att ta av, dessutom tycker jag att hon inte är såååå intresserad av att äta mer än sina händer. Visst äter hon, men inte med glupande aptit. 

Idag har det inte skrikits så mkt, var på besök på jobbet och Tuva gillar ju när det händer något. Vi får väl se hur kvällen blir, bara hemma nu. Däremot kommer mannen hem ikväll, så Tuva är hans!!!!!

• timmy97

Grattis igen Irene, vilken sötis! {#lang_emotions_heart}

Får se om jag kan komma ned till tårtkalaset, vore ju såååå skoj, men vi får se. 
    Nu ska jag åka och babysimma med Tuva, ska bli spännande att se hur det går denna ggn.

• timmy97

Men jag vill vill vill ju oxå äta tårta... hm... får se om jag ska ta en liten tripp till sthlm iaf.  B Klein, du är ju så himla gästfri!!!  

Babysimmet idag gick väl ungefär som förväntat, Tuva gallskrek.... {#lang_emotions_sealed} Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men mest inser jag att det är Tuva i ett nötskal. 
    Sen efteråt var det vääärldens gladaste och jollrande bebis som gjorde allt för att söta sig i omklädningsrummet.  Hm.
    funderade allvarligt på att redan nu lägga ner, men samtidigt tycker jag att det är (eller det skulle kunna vara) roligt. Dessutom är det ju som sagt en struntsumma med 50:- så det känns ju inte så ansträngande. 
    Ja vi får se, kanske jag skippatr badet men att åka dit så hon kanske vänjer sig vid miljön. 

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med fröken livrädd. Allt som inte passar möts med illvrål, och hon har verkigen sopranröst. Andra bebisar låter lite sådär bu-hu på sin höjd, och då efter mkt tid. ja jag vet, jag ska inte jämföra....  men kan inte låta bli att bli lite less på att man alltid ska hantera nitroglycerin i form av bebis, varsamt.

Just det, fick också kallelse till mammografi, och jag som inte har fyllt 40 än.... kände mig jätte-jättegammal.

• timmy97

Tjejer, vad jag vill åka till sthlm. vill vill vill.... men får nog fira med er på distans.

Jag veeeet hur kul ni kommer ha!!!! Kloka roliga kvinnor!

Har varit en sväng till umeå som blev något längre än planerat, vi snöade totalt in. Tuva tog det hela med någolunda lugn, hotell(en) var inga problem.  
    Var iaf ingen höjdare att köra hem sen, men det gick bra.

Igår blev det tillslut vaccinering, Tuva hade ökat 270 g på en vecka, lite skillnad mot 400 g på sex v. Hon har fått lite fläsk på benen nu, äntligen. Kör med tillägg två ggr/dag, blir oftast på kvällen och sen innan nattsömnen. Ammas annars som vanligt med ett mål på natten. Skönt. Att sluta amma känns väldigt långt bort, men jag känner ffa att det inte är någon halleluja upplevelse. Får känslan av att jag inte producerar så mkt mjölk längre, och hon är inte så jätteintresserad av att amma heller. Kanske blir det ett avslut av sig själv (hoppas kan man ju alltid)

Bambu, jag förstår att det inte är ngn höjdare med tänder inblandade, aouch!
    Har också läst att det finns bebisar som föds med tänder, men att det är nog inte så vanligt. Tuva dräglar massor och trycker in händerna i munnen, men inget på g än. Tack.

Vi har förresten börjat använda matstolen lite, myyyycket populärt. Hon sitter bra i den med kudden. Dock blir det inte så långa stunder ännu.

nej nu åter till en ikväll mindre glad tjej {#lang_emotions_frown}

Svar på tråden Antikrundan snackar vidare...