Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Idag begav vi oss ut i skogen för att plocka svamp. Tove fick sitta i babybjörn på pappas mage och verkar trivas riktigt bra i skogen. Vi hittade massor med svamp men eftersom ingen av oss kan några andra sorter än kantareller och trattisar så hjälpte det ju inte. Till slut hittade vi 11 kantareller och 1 trattis, inte myckert alltså. Tove var däremot jätteduktig och somnade till och med trots att det började regna. Gummistövlar och regnponcho hade ju varit perfekt...

Fika hos Lady B 6/9 kl 11.30

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni
    Bezilia (efter 12)

• Bezilia

Lady: Skönt att Frank är frisk igen men inte kul att Daniel åkt på det. Här hemma har vi inte drabbats av förkylningar än men vi har drabbats av en gnällfia istället... Tove smågnäller mest hela tiden och helst ska man gå med henne i famnen för att hon ska vara nöjd en lite längre stund. Till slut blev det en stund i Babybjörn så att jag kunde bädda och plocka in lite disk i diskmaskinen... Kanske är det så att vi hittills varit bortskämda med en väldigt nöjd och snäll liten tjej men det här börjar bli lite småjobbigt...

Shia: Där vi gick var det varken lingon- eller blåbärsris att tala om. I förra veckan när vi var iväg och fiskade var det en del blåbär och lite lingon.

• Bezilia

Även jag tänker vara där kl 10. Får hoppas att lillskruttan inte sover sig igenom denna sångstunden med! :)

• Bezilia

Perni: Jag ska tyvärr iväg och träffa prästen inför dopet idag, annars skulle jag gärna följa med på en fika!

• Bezilia

Idag har vi fått höra Tove skratta på riktigt för första gången!!! Innan har hon skrattat genom att le stort och låta typ höhö-höhö. Men idag skrattade hon på riktigt. Sååå gulligt! Dessutom var det hunden som fick henne att skratta! Vi släppte ut henne ur bilen och hon kom hoppandes mot Tove som uppenbarligen blev överlycklig!!! Så idag är hennes smågnällande förlåtet och bortglömt!

Idag var vi i Fagersta och träffade prästen som ska döpa Tove. Dessutom handlade vi tre bodys av märket Pippi i en barnaffär där. Jag har inte sett det märket tidigare. Jättefina var de med mycket färger. Tre bodys för 120 kr inte dumt alls! Ett klart tips om ni har vägarna förbi Fagersta.

Perni: Hoppas att Lexie blir bättre i ögonen. Det finns säkert någon salva man kan använda så att det blir bätre snabbare. Jag skulle också kolla på BVC.

Vi ses imorgon på Vallby!

• Bezilia

Är det möjligen någon som har en installationsskiva till Windows XP hemma som jag skulle kunna få låna? Min jävla dator klarar inte Vista, och hänger sig hela tiden! Måste formatera om den med XP istället annars kommer jag snart slänga den i golvet!!!

Nu ska jag sova! Måste ju vila ut mig så att jag orkar sur bebis och sur dator när jag är gräsänka i två dagar...

• Bezilia

Lady: Vad härligt att allt gått bra! Även jag har Leilas morotskaka på bakschemat inför dopet. Hittills har jag bakat brownies och vit chokladmoussetårta. Det blir även hallonpannacottatårta och kanske kanelbullar om jag orkar. De Tårtorna låter ju proffsiga men är superenkla att göra... kanelbullar däremot kräver ju en massa arbete...

Hippy: Har du möjligen recept på Alex goda bullar? De var ju verkligen värda besväret!
    Dessutom så skulle jag gärna låna skivan som ni har om du hittar den. Du kanske kan ta med den till Lady på måndag?

Nu verkar det som om Toves griniga humör börjar ge sig... Peppar, peppar, så har hon varit på ganska bra humör i två dagar nu. Tur det eftersom jag haft huvudvärk... Antagligen en svit av att jag testar att skippa laktos. Då blir det ju även att jag skippar kaffe vilket kan vara orsaken till huvudvärken... Så det fick bli kaffe utan mjölk ikväll och nu är huvudvärken borta! Glad

• Bezilia

Nu sitter vi och kopplar av efter Toves dop! Det blev jättebra! En kollega till Daniel döpte och Daniel spelade på flygel. Han och hans kompis spelade och sjöng "Your song" tillsammans och dessutom hade han skrivit en egen sång till Tove som han sjöng för henne ensam! Det var jättefint och det var många som hade tårar i ögonen då. Fikat blev också bra, men jag måste tyvärr meddela att jag var lite för duktig på att bedömma åtgången... Så det blev inte så mycket kvar... :) Men det vore ju supertrevligt med en fika här hemma iallafall så de som vill får gärna komma förbi på tisdag så fixar jag lite fika iallafall. Vad tror ni om det?

Kan förövrigt tipsa er andra att det är ganska dåligt att hälla en stor latte över en dator... Den dör då! Så Hippy Hälsa Alex och tacka för hjälpen med XP det funkade jättebra.... i några dagar... Nu har jag köpt en ny dator...

Jag och Lady har konstaterat att även vi blev snuvade på den där BB-påsen... Men fika fick jag och den var sååå god!

• Bezilia

Lady: Vi kan ju såklart ändra fikan till onsdagen... Så nu är det gjort! :) Alltså fika hos mig på onsdag för de som vill!

Perni: Jag har börjat äts minipiller som funkar även när man ammar. Har inte heller haft problem med p-piller tidigare så det fick bli det, trots att jag aldrig testat just minipiller förut. Gummi tycker jag bara är bökigt ;)

Lady: Hoppas att det blir bättre i ryggen och att Frank är på lika bra humör som vanligt så att du slipper bära runt på honom.

• Bezilia

Hippy: Jag tar den tid på dygnet som passar er bäst! ;) Förmiddag funkar absolut för mig. Förresten, hoppas att onsdagen passar även dig.

Svar på tråden bf-juni västerås