• Plogen

bf-juni västerås

Bezilia: en bra idé med utekväll, fast spontant är jag inte sugen på vin, tål knappt lukten av alkohol, men jag kanske hänger med ändå...

Perni: jag kommer gärna på tisdag, men för mig passar det bäst med eftermiddag. Vilken tid hade du tänkt?

Lady: Modella? Har jag missat nåt?
  • Plogen
    Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)(bröd)
    Bezilia
    HippYgirl (måste till dagis ca 13.30)
    MaraFara (jag föll bort från listan)
    Cicci10 (måste gå vid 13)
    Plogen

Perni: kör vi samma "upplägg" som hos Bezilia med knytis?

• Plogen

Då tar jag med lite pålägg, typ ost och skinka.

• Plogen

Tack för idag Perni och alla andra! Jättekul att träffas få lite mammasnack!

Lilltjejen var ju däremot inte på sitt bästa humör idag som ni märkte, hon har varit skrikig hela dan Sedan ett par veckor tillbaka skriker hon ganska ofta när vi ska amma, men inte varje gång och aldrig på natten så jag tror inte att hon har ont i magen. Ska nog gå till BVC och extra-väga henne för att se om hon går upp i vikt, det kan ju vara så att hon skriker för att hon är mer hungrig. Andra tips, nån?

Ni som går på babymassage, är det hos era BVC som ni går eller nån annan stans? Var i så fall? Jag är intresserad men min BVC erbjuder inte det.

Lady: kul att det gick så bra med modellandet! Vore kul att se nån bild! Har du lagt ut på FB?

• Plogen
    MaraFara skrev 2010-09-22 09:14:41 följande:
    Min babymassage erbjuds utav öppna förskolan här ute..
    Aha, vad bra. Ska kolla lite mer häromkring.
  • Plogen

Hallå tjejer!

En fråga: har nån av er börjat med sittvagn? Eller när tänker ni börja med det? Våran tjej är inte så road av att ligga i vagnen längre. Är det tidigt att börja med sittvagn vid fyra månader? Tror jag ska höra med BVC nu i veckan, men det vore intressant att höra lite vad ni tycker.

Kram på er!

• Plogen
    Hippy, angeni, intressant. Tror jag ska testa snart. Och om det funkar med sittdelen ska jag snart börja spana efter en lättare vagn, som jag kan få in i bakluckan utan att knäcka ryggen...

Plankan: lät som ett kanonbra tips, man kanske skulle ta sig dit!
  • Plogen
    Cicci10: skönt att få sova en hel natt! Här vaknade vi kl 23.30, kl 03.30 och kl 05.30 för att äta, det är ovanligt, hon brukar bara vakna en gång, så idag är jag lite seg. Lycka till med sprutorna!

Shia: jag kan inte hänga med till Vallby på torsdag, jag har BVC-tid plus att jag ska träffa en kompis på eftermiddan. Hur gick det förresten med tågresan till Sthlm? Gick det bra med vagnen på tåget?
  • Plogen

Jag håller med Nihao! Jättesynd att det är samma dag som Odensvi! Fler från Malmaberg/Skiljebomaffian som vill gå till Odensvi ibland på torsdagar? Vi kanske kunde ses där ibland i alla fall?

• Plogen

Kul att det är fler som gärna går till Odensvi. Vallby är också bra, men jag har oftast inte tillgång till bil vilket gör det hela lite mer omständigt. Det verkar som att dom flesta här har bil hemma om dagarna?

Nihao, Lille Skrutten, Plankan, och alla andra också så klart: Ska vi bestämma att vi ses på Odensvi nästa torsdag den 7 oktober? Förmiddag eller eftermiddag?

Förresten, har nån tips på hur man kan få bebisen att bajsa? Här har det inte kommit nåt på exakt en vecka idag Kanske är det magen som krånglar, det kan ju vara därför hon är lite skrikig ibland när jag ammar...

Svar på tråden bf-juni västerås