bf-juni västerås
Vi har samma problem med vår ena kisse hon älskar spjälsängen. Fast hon älskar ju o ligga där hon vet att hon inte får ligga. Det enda sättet att hålla henne borta från spjälsängen är att stänga dörren in till sovrummet
Vi har samma problem med vår ena kisse hon älskar spjälsängen. Fast hon älskar ju o ligga där hon vet att hon inte får ligga. Det enda sättet att hålla henne borta från spjälsängen är att stänga dörren in till sovrummet
I natt sov Julia ända fram till kl 7 alltså 8 timmar i streck
men av någon konstig anledning känner jag mig helt mörbultad när jag vaknar ändå. Det är som att tröttheten hinner ikapp.
Idag är det dags för 3-månaders vaccinationen, har hört att den inte alls är kul. Lilla pluttan hon ska bara veta vad hon har att vänta idag
Vilken tid är det som gäller på Vallby på torsdag? Jag har aldrig varit där.
Men vad bra då vet jag vilken tid som gäller på Vallby.
I går em/kväll var Julia hängig och verkade förkyld efter vaccinationen men idag är hon pigg och glad som vanligt så det var skönt att det inte blev värre än så.
Hej alla
Det var jätte skoj på öf i torsdags när jag väl hittade dit
. Det var ju första gången vi tog oss till ett öf. Sedan dess har det varit fullt upp med förberedelser inför dopet på Julia som var i i kyrkan igår, vilket gick över förväntan. Julia var glad under hela dopet och skrattade när prästen pratade. Hon var på strålande humör resten av kvällen och tyckte att det var jätte skoj med massor med uppmärksamhet. Hon som tidigare varit så blyg.
Såg att det var dags för fikaträff igen, jätte skoj!
Vi kommer jätte gärna men kommer vid 12-tiden
Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
Jolinsfaster
Lady of Baqueta
Lille Skrutten
Bezilia
Cicci10
Jolins: det funkar väl alldeles utmärkt att skicka hem oss senast kl 15
. Så skulle jag vilja ha din adress här på familjeliv eftersom jag inte har dig på fb
Shia: Fy vad jobbigt för er och det ni redan gått igenom, måste vara fruktansvärt... Jag hoppas verkligen att det går bra. Här kommer en bamse kram från mig och Julia.
Jolins: tack för en trevlig dag igår!
Idag har jag och Julia varit på sångstund i Barkarö, påminde faktiskt lite om sångstunden på Vallby
Så om ni får lust att ta er ut på landet en tisdag fm så skulle det vara skoj.
Nu under em har Julia sovit närmare 2 timmar, minns inte när det var sist hon sov så länge en em. Jag har bland annat hunnit med att damsuga och klippt tånaglarna och gjort rent i katternas toaletten. Sånt där som man knappt hinner med nu förtiden.
Men nu har hon vaknat så det är bäst att jag tar hand om henne...
Hej
Har inte varit här inne på några dagar, vad ni varit duktiga på att skriva. Kul att läsa allt
Så såg jag att det kommit en ny mamma, välkommen Catzz
Åh vad roligt det skulle vara med en vinkväll och kanske få känna sig som Cicci igen och inte bara som Julias mamma även fast det är det underbaraste som finns. Vi ska väl försöka börja med lite gröt till lilla damen så småning om, hon är ju inte så gammal än så får vi se om jag kan följa med. Jag ammar ju henne helt o hållet och inte tar hon nappflaska heller. Hon bara tuggar på allt. Men med lite träning så kanske det går med flaskan även för henne.
Vi har varit på en liten tripp i Sthlm och hälsat på Julias mormor och morfar och det har varit helt underbart väder. Nu är vi tillbaka i den friska luften på landet igen.
Vi var inne på Zara, vilka fina bebiskläder de har. Om jag kunde skulle jag köpt allt som de hade
Är det någon mer än jag som undrar varför vi i V-rås har dubbelt av alla klädaffärer Lindex, MQ, Kapphal mfl nu när Igor öppnat. Tror t om att det finns trippelt av någon kedja inne i stan. Man kan ju bara hoppas på att de har lite bättre fantasi när de öppnar nya köpcentret i Erikslund. Eller så vill inga andra butiker öppna i V-rås...
Shia: vad tråkigt att höra att sjukvården inte fungerar. Man blir så besviken och ibland verkar det som att den som skriker högst får hjälp först.
Dags för att fixa lite käk
Ha det bra allihop
Vi har oxå börjat få problem med läggningen igen. Somnar och vaknar och är jätte ledsen och tårar har börjat rinna så får man hålla på ett par gånger tills hon somnar inför natten. För Julias del tror jag att det har med utvecklingssprånget att göra. På dagarna är hon som vanligt fast sover nog ännu lite kortare stunder och har blivit mycket mer envis hon vet mer vad hon vill nu.
Plogen: jag kommer gärna till dig på fika. Det är så många som ska baka gott så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta med... Kanske lite vindruvor
Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
Plogen
Bezilia, Cupcakes
Lady of Baqueta, Kolasnittar
Lille Skrutten, brownies
Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas) ![]()
Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.
Cicci10 vindruvor
Idag invigde vi sittdelen på vagnen för att få plats med åkpåsen. plogen, jag tror jag lyckades trycka ner ryggstödet lite till men det är fortf inte fullt liggande.
Sedan har vi varit på pinglan idag o hjälp vad mammor o bebisar det var o ändå är det mindre kl 14 när vi var där säger de. Vill nog inte veta hur det är på fm.
ellan: det va ju bra att även en tredje läkare kunde ge samma besked
fast det är ju bra att läkarna är nogranna om de misstänkt något vi har ju alla kunnat läsa om missar som hänt av läkare även om det kan kännas omständigt för er med alla läkarbesök.
Ja jätte roligt med fikaträffar
Jag kommer gärna!
Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 12.00 
Shia
Plogen (bröd)
Cicci10 kladdkaka
Shia: Hoppas ni slipper ögoninflamation, jag tycker är så synd om de små när de är sjuka så kan man inte förklara för dem. Jag skulle vilja ha en adress till dig. Finns det parkeringsplatser?