• MissKaos

DaS Kållektajv del 11

Det är dax ige´n, deer friends

ღNär barnen sommnar vaknar moderskärleken ღ
  • Svar på tråden DaS Kållektajv del 11
  • HellviHumle
    MissKaos skrev 2010-01-24 21:17:08 följande:
    Jopp. Gett Nezeril och Ventoline och glömde koksaltet. Brukar spola ur snoken med det en stund före Nezerilen annars. Han vill sova på min ena kudde, ska nog ge honom en rikgtig egen (nerlegad så den är lite lagom platt) kudde istället för den där bebisgrejjen.
    Då kryar han nog på sig snart. Virus kan han ju hitta lite överallt så det är väl inte så konstigt. Våra var sällan sjuka. Jag tror det beror på vårt kalla hus. Varm, torr luft tror jag bidrar till högre mottaglighet. Men det är bara en teori jag har.
    Fjollig fittpappa!
  • MissKaos
    HellviHumle skrev 2010-01-24 21:22:57 följande:
    Då kryar han nog på sig snart. Virus kan han ju hitta lite överallt så det är väl inte så konstigt. Våra var sällan sjuka. Jag tror det beror på vårt kalla hus. Varm, torr luft tror jag bidrar till högre mottaglighet. Men det är bara en teori jag har.
    Vi har väl 19-20 grader inne. OCh bra självdrag. Men jag tror han hittar en massa för att vi går så mkt på ÖF mm. Träffar mkt andra barn. Hoppas det betyder mindre snor när vi börjar med dagis. Att han är lite härdad då..

Godnatt!

Häsla RD om hon dyker upp!
  • HellviHumle
    MissKaos skrev 2010-01-24 21:27:09 följande:
    Vi har väl 19-20 grader inne. OCh bra självdrag. Men jag tror han hittar en massa för att vi går så mkt på ÖF mm. Träffar mkt andra barn. Hoppas det betyder mindre snor när vi börjar med dagis. Att han är lite härdad då..Godnatt!Häsla RD om hon dyker upp!
    Det kan säkert vara så!

Jag hoppas verkligen att du menar RB!
    Fjollig fittpappa!
  • Life is Peachy

Tjohoo....
    .

HellviHumle skrev 2010-01-24 21:22:57 följande:
    Faktiskt är det där en teori jag har också, våra barn är sällan sjuka och inte vi heller för den delen tempen hos oss ligger under 20 och vi är vana med det, däremot gnäller många som kommer hit att det är såååå kallt.

Idag är det dags för UL och jag är så jävla nervös över att nått skulle vara fel. Kände de första sparkarna i torsdags men efter det har jag inte känt något...
    Förbäääänat.
  • HellviHumle
    Life is Peachy skrev 2010-01-25 08:50:06 följande:
    Tjohoo..... Faktiskt är det där en teori jag har också, våra barn är sällan sjuka och inte vi heller för den delen tempen hos oss ligger under 20 och vi är vana med det, däremot gnäller många som kommer hit att det är såååå kallt.Idag är det dags för UL och jag är så jävla nervös över att nått skulle vara fel. Kände de första sparkarna i torsdags men efter det har jag inte känt något...
    Hej hopp!
    Skojigt att fler tänker som jag. Det är knappast särskilt vanligt.

Sannolikt är det inget fel men det är klart att man kan bli nervös. Det är ju bara några dagar sedan du kände det första. Det kan tom vara så att det inte var någon spark utan något annat. Hoppas på det bästa i alla fall.
    Fjollig fittpappa!
  • MissKaos
    HellviHumle skrev 2010-01-24 21:37:03 följande:
    Det kan säkert vara så!Jag hoppas verkligen att du menar RB!
    jopp dt gör jag, felskrivet!
    HellviHumle skrev 2010-01-25 10:04:02 följande:
    Hej hopp!Skojigt att fler tänker som jag. Det är knappast särskilt vanligt.Sannolikt är det inget fel men det är klart att man kan bli nervös. Det är ju bara några dagar sedan du kände det första. Det kan tom vara så att det inte var någon spark utan något annat. Hoppas på det bästa i alla fall.
    fast jag tror det finns vetenskap om det där. vi har svalare i sovrummen typ 18 grader.
    sjuk isak, feber ränneskita hosta
  • HellviHumle
    MissKaos skrev 2010-01-25 11:03:20 följande:
    jopp dt gör jag, felskrivet! fast jag tror det finns vetenskap om det där. vi har svalare i sovrummen typ 18 grader.sjuk isak, feber ränneskita hosta
    Fortsätter min teori. Det räcker inte att ha svalt i ett rum. Om man vistas större delen av dagen i högre temp så räcker det för att öka mottagligheten.
    Fjollig fittpappa!
  • MissKaos
    HellviHumle skrev 2010-01-25 11:22:14 följande:
    Fortsätter min teori. Det räcker inte att ha svalt i ett rum. Om man vistas större delen av dagen i högre temp så räcker det för att öka mottagligheten.
    Nej säkert inte. Men (svårt att skriva med I klättrande på mig) Jag VET att drag i ett hus minskar risken för alleriger. Och att man blir fet av att ha det för varmt! Det finns det studier på minns bara inte var. Man får sämmre ämnesomsättning av att det är sådär varmt. Och det borde ju vara bra för imunförsvaret att det snurrar snabbare i kroppen + att man då kan äta mer o äter man bra innebär det ju fler vitaminer osv.. *tänker* Logiskt? Eller?
  • HellviHumle
    MissKaos skrev 2010-01-25 11:44:31 följande:
    Nej säkert inte. Men (svårt att skriva med I klättrande på mig) Jag VET att drag i ett hus minskar risken för alleriger. Och att man blir fet av att ha det för varmt! Det finns det studier på minns bara inte var. Man får sämmre ämnesomsättning av att det är sådär varmt. Och det borde ju vara bra för imunförsvaret att det snurrar snabbare i kroppen + att man då kan äta mer o äter man bra innebär det ju fler vitaminer osv.. *tänker* Logiskt? Eller?
    Jag har aldrig tänkt så men det låter ju inte fel. Jag ska genast inkorporera det i  min egen teori.{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden DaS Kållektajv del 11