• M Y L F

Inget bolån:-((( ***bitter***

Anonym skrev 2010-01-19 11:48:05 följande:
    Du har nog för många förfrågningar som sätter stopp för dig. CSN lån gör ingen skillnad när man söker bolån. Har du bra kontakt med din bank så kan du förklara dessa förfrågningar och troligtvis få ett lån. Boka ett personligt möte på banken så löser det sig nog prima för dig!
    Det tror jag också och i kombination att TS bara har en tillsvidareanställning som inte är fast. Även om TS är säker på att få jobb direkt igen så har ju inte bankerna någon som helst garanti för det. 
    Ju fler förfrågningar man dra på sig desto svårare blir det att få ett lån.
    Att man har en hög lön innebär ju inte automatiskt att man får lån hur som helst.
  • M Y L F
    Anonym skrev 2010-01-19 13:07:55 följande:
    Fast en tillsvidareanställning är det nya "fasta". Finns ingen anställningsform som heter fast idag, utan det heter tillsvidare! :)
    Fast TS skriver att detta jobbet tar slut i April. Då är det ju ingen fast tillvidare anställning!
  • M Y L F
    Anonym (Jenny) skrev 2010-01-19 15:10:19 följande:
    Det låter märkligt att du inte får lån med den inkomsten, men som flera påpekat kan det bero på många kreditförfrågningar. Jag tjänar strax över 400 000 kr och får utan problem låna 2 000 000 kr från vår bank. Jag har 350 000 kr i kontantinsats.
    Fast ts har ingen tillsvidare anställning heller, hon har bara en visstidsanställning som hon slutar på i April. Det är ju inte så konstigt at man med för många förfrågningar och inget fast jobb inte får något lån.
Svar på tråden Inget bolån:-((( ***bitter***