• Anonym (Bitter)

Inget bolån:-((( ***bitter***

Är singel, 30 år, har jobbat heltid i två år, 2008 tjänade jag 370 000, 2009 tjänade jag 400 000, har ett bra jobb helt utan risk för arbetslöshet (dock finns ju alltid risk att man blir sjuk...), har 250 000 att lägga i kontantinsats, inga betalningsanmärkningar...

Försökte idag få ett bo-lån på 1350 000 men det var omöjligt, har fått nej från samtliga storbanker.
    Sedan läser jag om folk härinne som tjänar 11 000 i månaden, har tre ungar, hundar och köper villa...hur lyckas ni???! Säg inte att jag ska flytta till Arjeplog, jag vill inte!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Inget bolån:-((( ***bitter***
  • Anonym

Förstår att du är bitter...

Med den lönen borde du kunna klara ett lån galant, samtidigt som du har visat att du kan spara och slänga in kontantinsatsen...

Plus att huset står som säkerhet, fattar inte riktigt varför de nekat... :(

• Mars2007

Låter konstigt!! De måste ju förklarat varför eller? Många "frågor" från UC kan ju sätta käppar i hjulet men en bank bör ju kontrollera vidare.. har du mkt lån redan?

• annhan

Jag förstår inte alls hur du kan bli nekad bolån.
    Har du även hört dig för hos SBAB?

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Anonym (Mia)

Har du kontaktat BlueStep? Brorsan fick ett lån av dem och då har han mindre inkomst...

• LyckligtSlut
    Mars2007 skrev 2010-01-18 23:13:49 följande:
    Låter konstigt!! De måste ju förklarat varför eller? Många "frågor" från UC kan ju sätta käppar i hjulet men en bank bör ju kontrollera vidare.. har du mkt lån redan?
    Håller med om att det låter konstigt. Fast tjänst också, antar jag?

Vad gav de för orsak? Ingen alls?
  • hardrock

det där låter helskumt alltså...
    vilka banker har du testat och vilken är DIN bank??

• fru vanheden

Byt bank, testa andra banker..
    Vi fick nej på en bank för länge sen fast vi hade bra inkomster och pengar att stoppa in, nästa bank var inga problem alls..
    En del har kanske bara ett visst antal nya som de tackar ja till..
    Lycka till,
    Mia

dsmammor rules
  • Skrutten74

Du säger storbanker, me har du kollat med tex ICA-banken? De är vekrligen jättebra på bolån, men folk tänker oftast inte på dem som bank. Vi har vårt lån där och det är verkligen kanon!! Och bra räntor har de. Dessutom ICA bankkort + som är ett superbra kort för alla! Sedan vi bytte till det får vi tillbaka minst 100:-/mån i bonus.

Kolla med dem också, om du inte redan gjort det. Litet tips, bara! Och var glad att du slapp tex Swedbank.....

• Anonym (Bitter)
    Har funderat över det. Har blivit omfrågad där en del (har sökt bolån i perioder, kanske totalt 10 ggr senaste två åren...)...har CSN-lån på 150 000, inget annat lån.
  • Anonym (Bitter)
    Ska ringa och fråga imorgon, fick bara ett brev med tyvärr...ingen förklaring.
Svar på tråden Inget bolån:-((( ***bitter***