Anonym (arg) skrev 2010-01-21 13:31:30 följande:
Jag tycker att INGEN som frivilligt utsätter sitt barn för skada borde skaffa
barn.OM DU VÄLJER ATT RÖKA och inte kan sluta för ditt barn skull. Varför då ens skaffa barn?Om du lider av svår fetma är det inte ens troligt att du kan bli gravid. Eller hur? Kroppen är smart. OM DU endå blir gravid är det upp till dig att gå ner i vikt för både barnet och din skull. Om du vägrar äta sunt också inte KAAAAN sluta äta ditt godis och alltså riskerar både fosterföd och diabetes är du
DUM.Svåra sjukdommar. Vad menar du då? Ärftliga? De är väl dumt att skaffa barn om risken att barnet ärver en svår sjukdom är typ 50% men annars ser jag ingen anleningen att inte skaffa? Vadå liksom.Förstår inte hur du kan jämföra röka med det hära. RÖKA (gasa barnet) väljer du själv!! Du väljer själv om du vill sluta för dit barns skull så att den ska få en så bra första start i livet/utvecklingen som möjligt. ELLER så gör du som många rökande gravida och mammor; skiter i barnet och röker på. Du får ångest över att du inte kaaaaan sluta men har endå inte kraft att sluta. Egoistiskt.Och det spelar ingen roll om jag är ung eller gammal. Jag skulle och har aldrig utsatt mitt barn frivilligt för något som är skadligt. Skulle aldrig röka eller ens dricka en droppe då jag var gravid. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv då.
Du kanske behöver skaffa dig lite basal missbrukskunskap innan du börjar gapa och härja...Inget av det du skriver kommer på nåt vis att bidra till att nån lyckas sluta röka, tvärtom så bidrar du till ångesten och att TS sannolikt tar några extra cigg, så om du verkligen värnar barnet och inte bara är ute efter att sparka på nån som ligger så borde du verkligen inte skriva såna saker, men jag misstänker att du kommer att fortsätta att göra det, och således drar jag slutsatsen att du faktiskt skiter i TS barn och inte bryr dig ett smack om barnets välmående så sluta låtsas liksom.