• Anonym

Gravid o röker :(

Fler som är gravida och tyvärr röker? :(
    Har ett helvete med att sluta, håller upp 1-3 dagar, röker sedan osv...
    Mår så j*vla dåligt över att jag röker samtidigt som jag mår skit när jag
    inte gör det. Får världens sämsta humör, gråter, blir rastlös osv...
    Det är skitjobbigt! Fy f*n för detta beroende!
    Va så j*vla inställd på att sluta denna graviditet!
    Känner mig så misslyckad, som morsa...
    Ville bara skriva av mig lite!

• Svar på tråden Gravid o röker :(
  • Queenie70

Om du känner dig som en dålig människa nu, så kommer det att bli än värre när alla idioter kommer att komma till denna tråd och förklara vilken vidrig människa du är och att du inte är mogen att få barn eller till och med borde få missfall Jag var i samma sits som du när jag var gravid, och inbillade mig i min enfald att man skulle kunna få lite stöttning i en sån här tråd, men det fick jag ångra....

Hoppas du slipper såna människor som inte har nåt bättre för sig.

Tänk på att varje cigarett du kan avstå är en seger...Du kan inte göra mer än ditt bästa, och även om du inte klarar detta fullt ut innebär inte att du är en dålig mamma.

• Anonym
    Queenie70 skrev 2010-01-19 18:00:56 följande:
    Om du känner dig som en dålig människa nu, så kommer det att bli än värre när alla idioter kommer att komma till denna tråd och förklara vilken vidrig människa du är och att du inte är mogen att få barn eller till och med borde få missfall Jag var i samma sits som du när jag var gravid, och inbillade mig i min enfald att man skulle kunna få lite stöttning i en sån här tråd, men det fick jag ångra....Hoppas du slipper såna människor som inte har nåt bättre för sig.Tänk på att varje cigarett du kan avstå är en seger...Du kan inte göra mer än ditt bästa, och även om du inte klarar detta fullt ut innebär inte att du är en dålig mamma.

Jo säkerligen, men de måste väl finnas fler som går igenom samma sak?
    Jag kan väl inte vara den enda som inte lyckas sluta röka under graviditen?
    Så du rökte när du var gravid? Jag är gravid för tredje gången, och så mycket ångest och så dåligt jag mår mådde jag inte med dom andra två konstigt nog.
    Den här gången har jag rökt minst, tom haft uppehåll flera ggr, längst på 2 veckor.
    Med tvåan höll jag inte upp i mer än nån dag.
    Vill ju bara bli fri från skiten! Är inte lätt att vara en bra mamma med gott humör utan dessa giftpinnar tyvärr. Men blir ju inte en bättre mamam för att jag röker heller, får bara bättre humör och längre stubin!
  • Anonym

jag menar inte o va elak var själv rökare innan jag blev gravid men slutade så fort jag såg plusset.

jag undrar bara är verkligen sugen efter en cigg starkare än att ditt barn har en bra hälsa?

Jag rökte mycket innan jag blev gravid.. ett pack om dagen..
    men så fort jag blev sugen på en cigg tänkte jag på lilla barnet i magen som inte fick någon frisk luft i sig pågrund ciggen så då sket jag bara i att röka.

Du skulle ju inte stoppa in en cigg i ditt barn mun eller röka brevid en nyfödd så sluta nu! ciggen är inte starkare än du!

• Anonym (Jennie)

Jag väntar mitt tredje barn nu, och jag har rökt under alla graviditeter. Det ÄR svårt att sluta. Det spelar ingen roll hur mkt jag tänker på barnet i magen. Därimot så trappar jag ner, jag röker inte lika mkt som förut. Och är det så att jag slutar, så gör jag det. Men jag känner mig inte tvingad.

Jag blir en riktig bitch om jag inte får röka, och med 2 barn i trotsåldrar, så gör inte det saken bättre. Iofs så får sambon ta imot all skit, inte barnen. Dem gångerna jag väntar länge med att röka får jag extrem migrän, svettningar och humörsvängningar. Jag har rökt i 8 år.

Därimot så SKALL jag sluta, men när, det har jag inte sagt. Jag hade tänkt ta hjälp av en läkare i sådantfall.

Strunta i påhopp osv, det gör inte saken bättre, och det har egentligen ingenting med saken att göra.

Som sagt, du är inte själv.

• Anonym
    Anonym (Jennie) skrev 2010-01-19 19:48:17 följande:
    Jag väntar mitt tredje barn nu, och jag har rökt under alla graviditeter. Det ÄR svårt att sluta. Det spelar ingen roll hur mkt jag tänker på barnet i magen. Därimot så trappar jag ner, jag röker inte lika mkt som förut. Och är det så att jag slutar, så gör jag det. Men jag känner mig inte tvingad. Jag blir en riktig bitch om jag inte får röka, och med 2 barn i trotsåldrar, så gör inte det saken bättre. Iofs så får sambon ta imot all skit, inte barnen. Dem gångerna jag väntar länge med att röka får jag extrem migrän, svettningar och humörsvängningar. Jag har rökt i 8 år. Därimot så SKALL jag sluta, men när, det har jag inte sagt. Jag hade tänkt ta hjälp av en läkare i sådantfall. Strunta i påhopp osv, det gör inte saken bättre, och det har egentligen ingenting med saken att göra.Som sagt, du är inte själv.
    Okej! Ja jag trappar med ner. Håller upp i några dagar för att jag SKA sluta men står inte ut, blir på skitdåligt humör.
    Har en 1 åring hemma, rätt gnällig i mellanåt, och en trotsig 5 åring.
    Så visst är de tufft och mkt går ut över sambon tyvärr.
    En viss del går väl ut över barna med tyvärr, men man behärskar sig ju såklart.
    Men är inte på lika bra humör när jag inte röker tyvärr.
    Helt sjukt att ciggen ska ens humör osv...
    Hur långt gången är du? Jag är i v 22.
    Jag har oxå rökt i 8 år :( Vet din barnmorska om att du röker?
    Jag hade slutat på inskrivningen så jag sa ju de då.
  • Anonym (Jennie)
    Anonym skrev 2010-01-19 20:11:29 följande:
    Okej! Ja jag trappar med ner. Håller upp i några dagar för att jag SKA sluta men står inte ut, blir på skitdåligt humör. Har en 1 åring hemma, rätt gnällig i mellanåt, och en trotsig 5 åring.Så visst är de tufft och mkt går ut över sambon tyvärr.En viss del går väl ut över barna med tyvärr, men man behärskar sig ju såklart.Men är inte på lika bra humör när jag inte röker tyvärr.Helt sjukt att ciggen ska ens humör osv...Hur långt gången är du? Jag är i v 22. Jag har oxå rökt i 8 år :( Vet din barnmorska om att du röker?Jag hade slutat på inskrivningen så jag sa ju de då.
    Ne, precis. Det är jobbigt som tusan när man känner att ciggen tar över ens liv nästintill.

Jag är bara i vecka 15 än så länge. Men ja sa till på inskrivningen att jag röker, men att jag röker mindre än innan. Jag orkar inte med predikan om hur farligt det är. Det vet man, bara det att man verkligen inte kan rå för det, utan gör så gott man kan helt enkelt.

Det är skitjobbigt, faktiskt. Jag skulle inge hellre bli rökfri, men i dagsläget är det svårt att ta det steget...
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-01-19 19:37:58 följande:
    jag menar inte o va elak var själv rökare innan jag blev gravid men slutade så fort jag såg plusset.jag undrar bara är verkligen sugen efter en cigg starkare än att ditt barn har en bra hälsa?Jag rökte mycket innan jag blev gravid.. ett pack om dagen.. men så fort jag blev sugen på en cigg tänkte jag på lilla barnet i magen som inte fick någon frisk luft i sig pågrund ciggen så då sket jag bara i att röka.Du skulle ju inte stoppa in en cigg i ditt barn mun eller röka brevid en nyfödd så sluta nu! ciggen är inte starkare än du!
    Here we go....

Javisst, hon röker för att hon skiter i sin unge....
  • Anonym
    Anonym (Jennie) skrev 2010-01-19 20:15:13 följande:
    Ne, precis. Det är jobbigt som tusan när man känner att ciggen tar över ens liv nästintill. Jag är bara i vecka 15 än så länge. Men ja sa till på inskrivningen att jag röker, men att jag röker mindre än innan. Jag orkar inte med predikan om hur farligt det är. Det vet man, bara det att man verkligen inte kan rå för det, utan gör så gott man kan helt enkelt. Det är skitjobbigt, faktiskt. Jag skulle inge hellre bli rökfri, men i dagsläget är det svårt att ta det steget...
    Ja! okej, din barnmorska sa inge spec eller? Min vet ju att jag rökt med dom andra två... Vet inte om hon kommer fråga vid nästa besök (v.25) hur de går med rökningen, gör hon de inte så tror jag faktiskt inte jag nämner nått.
    Jag skäms ju! :(

Får jag fråga hur många cigg du röker per dag? Samt vad dina två barn vägde?
    Min första va rätt liten, 2500 g men tvåan vägde nästan 3300 g.
    Är inte samma pappa till ettan som till tvåan och den i magen.
    Båda är friska men man kan ändå inte låta bli att oroa sig, har så dåligt samveta dagligen. Gick över 2 dar med första, tvåan blev jag snittad med innan bf pga sätesbjudning.

Röker din sambo?
  • Anonym

jag har gjort mitt på babyfronten..men jag har fått 3 söner..rökte tyvärr nästan ännu mer när jag var gravid än innan..hade alla dåliga ursäkter till det! alla (2 iaf)graviditeter kom vid väldigt dåliga tillfällen i livet..suck..mådde psykiskt skit på alla sätt..men inte pga graviditeterna..utan annat runt ikring..
    bm försökte inte ens att få mig att sluta..bara trappa ner..

Svar på tråden Gravid o röker :(