• Rigmor Mortis

Vegetarisk middagstråd, del 17

Tiden går fort när man äter gott, nu har vi redan hunnit till del 17 av vår välnärda vegetariska middagstråd! Välkomna, både nya och gamla vegetarianer och andra som är nyfikna på veggomat! {#lang_emotions_apple}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 10:15
    Tråd om vegetarisk barnmat: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m61273202.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 08:35
    Vegetarisk jul-recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m62153507.html
  • Svar på tråden Vegetarisk middagstråd, del 17
  • Rigmor Mortis

Jag brukar fuska ännu mer, kokar makaronerna tills de är klara och häller över en stuvning (mjölk + kryddor + redning + ofta ost)

Idag gör jag vitlökskroketter, Hyckling, pizzasallad, majs och kebabsås.
  • lunkentuss

Har nyss ätit middag som blev pizzabullar med fetaost, västerbottenost o chaminjoner =)

• Galia

Igår blev det greenburgare på Max och nu står en lätt potatissoppa och puttrar på spisen och frallor i ugnen. Mums

• sjuttiofemman

Nån som gjort vegetarisk makaronipudding nån gång? Jag har varit sugen på det, men inte vetat hur man ska göra riktigt.

Kanske nån här i tråden har nåt recept? :)

• Gurkan
    sjuttiofemman skrev 2010-05-02 15:06:14 följande:
    Nån som gjort vegetarisk makaronipudding nån gång? Jag har varit sugen på det, men inte vetat hur man ska göra riktigt. Kanske nån här i tråden har nåt recept? :)
    Jag gjorde efter det här receptet www.recepten.se/recept/makaronipudding.html och ersatte skinkan med fejkon och det blev kanongott!

Ikväll blir det hembakad pizza med den spännande toppingen rester ;P
  • MRSVi
    Nån som gjort vegetarisk makaronipudding nån gång? Jag har varit sugen på det, men inte vetat hur man ska göra riktigt. Kanske nån här i tråden har nåt recept? :)
    Jag brukar steka upp hackade bitar av vegbacon, paprika, champinjoner o purjo, blanda det med kokta makaroner, eller annan lämplig pasta o riven ost, lägga det i en smord ugnsform, slå över äggstanning, lite mera ost på toppen, o sen in i ugnen. Färskriven muskot i äggblandningen är gott.
  • idacathrine
    Jag brukar göra ungefär som MRS V. fast med slantade sojakorvar istället för vegbacon.
Svar på tråden Vegetarisk middagstråd, del 17