• heter

Måste man ha höga klackar för att vara snygg?

Läste nyss i en annan tråd där det i princip sattes likhetstecken mellan höga klackar och att vara snygg. Är det så att man måste gå i höga klackar varje dag för att anses vara snygg och välklädd?

Om det är så så är jag varken snygg eller välklädd.

• Svar på tråden Måste man ha höga klackar för att vara snygg?
  • MrsMia

Det gör mycket för helhetsintrycket anser jag. Men då ska det vara skor man klarar av att gå snyggt i, annars blir det bara patetiskt.

• Kjell2
    Då har jag nog aldrig varit snygg.......

Lite mer allvarligt. Höga klackar på någon som inte klara det ser definitivt inte snyggt ut.
  • SuzR

nej men man ser ju längre ut och sträcker på sig automatiskt..och då ser man också smalare ut. jag har högklackade boots på jobbet idag men jag kan lika gärna ha på mig låga stövlar eller ballerina skor och ändå känna mig snygg

• Fratris

Beror ju på tillfälle. Höga klackar när man ska ut och shoppa en hel dag ser ju bara konstigt och för try-hard ut. Platta skor på finare tillställningar är definitivt inte snyggt...

• mrs Elliott

Det är högklacke feber just nu . Tom värre än när morsan var ung på 60-talet !
    Jag som är 70-talist och typ ..aldrig haft högklackat  har det tufft nu{#lang_emotions_frown}

• TjejenSomUndrar

Jag har alltid varit en pojkflicka så att gå i högklackat för mig är bara jobbigt. 

Men visst jag kan gå i det men jag använder det inte så gärna!  Använder det bara om jag har kläder som är snygga ihop med högklackat.
    Pratade om allt o inget på praktiken idag och kom in på mode :P
    killarna sa att det är kvinnligare och snyggare om en tjej går med högklackat, medans jag själv tycker att det ser förjävligt ut om en tjej kommer i högklackat o går stelbent , o ser ut att ramla vilken sekund som helst. 
  • Fratris
    TjejenSomUndrar skrev 2010-01-21 18:32:15 följande:
    Jag har alltid varit en pojkflicka så att gå i högklackat för mig är bara jobbigt.  Men visst jag kan gå i det men jag använder det inte så gärna!  Använder det bara om jag har kläder som är snygga ihop med högklackat. Pratade om allt o inget på praktiken idag och kom in på mode :P killarna sa att det är kvinnligare och snyggare om en tjej går med högklackat, medans jag själv tycker att det ser förjävligt ut om en tjej kommer i högklackat o går stelbent , o ser ut att ramla vilken sekund som helst. 
    Men övning ger ju färdighet :) Får öva hemma när ingen tittar! Det SER snyggare och kvinnligare ut med högklackat, och de flesta klarar en liten klack på 6cm. Faktiskt.
  • TjejenSomUndrar
    Fratris skrev 2010-01-21 19:46:36 följande:
    Men övning ger ju färdighet :) Får öva hemma när ingen tittar! Det SER snyggare och kvinnligare ut med högklackat, och de flesta klarar en liten klack på 6cm. Faktiskt.
    Absolut det tror jag med... 
    Men då får man se till att träna ordentligt hemma innan man ger sig ut. 
    Jag har stövlar och alla har 6 cm klack. Jag har aldrig haft problem att gå i det men tycker inte riktigt att det passar mig som jobbar på bilverkstad :P
    Som sagt är en jag en pojkflicka haha
    Men jag använder det som sagt när jag behöver.... 
Svar på tråden Måste man ha höga klackar för att vara snygg?