• MaddeliB

Stor ryggtatuering

Jag vill ha en väldigt stor rygg tatuering som går från axlar till rumpa.
    De senaste 3 åren har jag varit superredo och tänkt ut det rätta motivet för mig.
    Hur mycket tror ni det skulle kosta på en finare studio?

Är det drastiskt att göra en sån stor tatuering direkt, när man aldrig tatuerat sig förut? Jag har alltid älskat tatueringar och vetat att jag inte vill ha nåt litet fjuttigt motiv.

• Svar på tråden Stor ryggtatuering
  • flickan85

beror helt och hållet på. Vet att en del tar 800-1200 kr i timmen. Och en sån tar nog ca 30 timmar... Men desso mer färger du vill ha desto dyrare blir den...

• MaddeliB

Det är inte mycket färg, blir nog bara den klassiska blå/gröna...eventuellt svart för skuggning. Den är inte heltäckande hmm jag undrar om det verkligen skulle ta 30 timmar.
    I gengäld vill jag gärna ha ett unikt konstvärk som är ritad enbart för mig och det är jag absolut villig att betala för, för nån med talang.
    tack =)

• mammageno

jag har en stor stiliserad påfågelfjäder frå skulderspetsen till höftbenet, den kostade 3000 bara konturerna.

• mammageno

jag är INTE en typisk tattueringsperson och detta är min första och enda. det hade känts förjävligt med en plutt...

men vad ONT det gjorde, jag bara skakade och andades...

• MaddeliB

Jag känner likadant mammageno, jag vill absolut ha en STOR tatuering.
    Smärtan är mindre viktig (säger man nu hehe) då jag verkligen har flera djupa anledningar bakom mitt val av motiv.

• dotty
    MaddeliB skrev 2010-01-20 22:15:16 följande:
    Det är inte mycket färg, blir nog bara den klassiska blå/gröna...eventuellt svart för skuggning. Den är inte heltäckande hmm jag undrar om det verkligen skulle ta 30 timmar. I gengäld vill jag gärna ha ett unikt konstvärk som är ritad enbart för mig och det är jag absolut villig att betala för, för nån med talang. tack =)
    vad menar du med klassisk blå/grön? tatueringar brukar vara svarta i grunden, sen lägger man på färgen. tror att du tänker på gamla sjömanstatueringar som brukar vara blågröna till färgen eftersom de är blekta och färgen är gammal.

jag har (bland annat) en realtivt detaljerad tatuering som inte är helt täckande (finns en del mellanrum) över hela överarmen runt om, från armbåge till axel. den har tagit ca 15 timmar hittills, kommer bli runt 20timmar när den är klar. och min tatuerare är SNABB. så det kan säkert ta minst 30timmar för en hel rygg.

vill du bara ha den tatueringen ska du köra. ingen ide att fjamsa runt med småkraffs om du bestämt dig ;).
  • MaddeliB

Ja jag är inte såå insatt i färgerna =)

Jag får väl räkna med 20-30 tusen kr då..hmm
    Har valt ut en tatuerare men där är lång kö så jag har ju tid på mig att spara lite till.

• Titti

Hur lång tid den tar beror ju på vad du ska göra. Mer detaljer=mer pengar och mer tid. Det kostar inte mer om du vill ha fär eller bara "svart/grå" men det tar oftast längre tid med färg.
    ett tips är att kolla upp tatueraren innan och kolla vad han har gjort så du får tag i en bra. Och kolla då inte på motiven utan linjer och skuggningar.

• MaddeliB

tack titti jag har valt en tatuerare och kollat på hans tidigare verk. Han har gjort något liknande tema tidigare där jag verkligen gillade hans sätt att få det "verkligt". Det kändes viktigt för mig och jag betalar gärna för hans talang =)
    Min tatuering är inte mycket detaljer, det skulle jag inte vilja påstå.

• dotty
    MaddeliB skrev 2010-01-20 23:06:00 följande:
    Ja jag är inte såå insatt i färgerna =) Jag får väl räkna med 20-30 tusen kr då..hmm Har valt ut en tatuerare men där är lång kö så jag har ju tid på mig att spara lite till.
    man brukar skilja på black and grey och färgtatueringar. det är nog black and grey du tänker på images.google.se/images&safe=off&um=1&sa=1&q=black+and+grey+tattoo&btnG=S%C3%B6k&aq=f&oq=&start=0

man skuggar oftast nästan lika mycket på färgtatueringar som black and grey, men så lägger man färgade färgen över sen. därför blir det ofta lite dyrare med färg eftersom det ofta tar lite längre tid. sen finns det ju såklart undantag med folk som inte kör svart alls.. men oftast så är det såhär med svarta linjer och svart skuggning och sen färgen.

vilken tatuerare ska du gå till? och har du fått tid? nyfiken :). du får ju räkna med ett antal sittningar också. jag har en sittning i månaden/varannan månad och lägger runt 4000 på varje sittning. det blir mycket pengar i slutändan men är inte jättesaftigt att lägga några tusenlappar i månaden lixom :).
Svar på tråden Stor ryggtatuering