• MaddeliB

Stor ryggtatuering

Jag vill ha en väldigt stor rygg tatuering som går från axlar till rumpa.
    De senaste 3 åren har jag varit superredo och tänkt ut det rätta motivet för mig.
    Hur mycket tror ni det skulle kosta på en finare studio?

Är det drastiskt att göra en sån stor tatuering direkt, när man aldrig tatuerat sig förut? Jag har alltid älskat tatueringar och vetat att jag inte vill ha nåt litet fjuttigt motiv.

• Svar på tråden Stor ryggtatuering
  • mjuik

En ryggtavla är kanske inte det bästa att börja med om jag får säga vad jag tycker.
    Det finns människor som tycker att det gör så ont att de inte klarar av att göra tatueringen de tänkt.

Vad har du valt för tatuerare?

• dotty

jag kan förövrigt säga att jag sov när jag gjorde ryggen. kändes som att någon kliade lite extra hårt bara. piece of cake!

• MaddeliB

Jag har valt Evil Twins i helsingborg =) finns en kille där som heter johan och gör jäkligt bra verklighetstrogna tatueringar. Känner att han gör den  typ av svartvita som jag sökt efter!

• Jane Roe
    dotty skrev 2010-01-20 23:39:53 följande:
    jag kan förövrigt säga att jag sov när jag gjorde ryggen. kändes som att någon kliade lite extra hårt bara. piece of cake!
    Har du en ryggtavla ?
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • dotty
    Jane Roe skrev 2010-01-20 23:47:44 följande:
    Har du en ryggtavla ?
    nej inte en tavla än. har längs ryggraden. har hört att revbenen ska vara en bitch dock.
  • dotty
    MaddeliB skrev 2010-01-20 23:43:15 följande:
    Jag har valt Evil Twins i helsingborg =) finns en kille där som heter johan och gör jäkligt bra verklighetstrogna tatueringar. Känner att han gör den  typ av svartvita som jag sökt efter!
    ja jävlar.. han var inte dålig.

vad för motiv ska du ha?
  • flickan85

Det kommer göra skit ont... Och ja det är maffigt att börja med en hel ryggtavla innan ens man vet hur känslig man är.hur mycket du "pallar" Det kommer bli många sittningar.och alla står inte ut i alls många timmar. Man ska helst inte sitta och bli tatuerad mer än ca 3-4 timmar. Sitter man längre kan man få feber och frossa.

• MaddeliB

Ja jag misstänker att det kommer göra jävligt ont. MEN samtidigt känns det dumt att skaffa en mindre tatuering som jag egentligen inte ville ha från början, BARA för att prova hur ont det gör :P Om du förstår hur jag tänker? Dorothy Jag ska göra stora (ängla) vingar! Inte för gulligt och inte för hardcore.

• dotty
    MaddeliB skrev 2010-01-21 00:22:17 följande:
    Ja jag misstänker att det kommer göra jävligt ont. MEN samtidigt känns det dumt att skaffa en mindre tatuering som jag egentligen inte ville ha från början, BARA för att prova hur ont det gör :P Om du förstår hur jag tänker? Dorothy Jag ska göra stora (ängla) vingar! Inte för gulligt och inte för hardcore.
    du ska absolut inte göra mindre tatueringar bara för att. det låter extremt dumt. kör på med din stora grej. man pallar. jag höll på att dö när jag gjorde fötterna, fy fan alltså.. men man pallar för man vet att det är värt.

cool! men då ska du räkna med lååååång tid för det är detaljerat om du ska ha det verklighetstroget. dock så täcker det ju inte hela ryggen eftersom det är ett naturligt mellanrum mellan vingarna och det lär vara mest linjer och inte så mycket skuggning. det drar ju ner tiden lite. men räkna med mycket tid. bra studios är ganska dyra nuförtiden också.. jag betalar 1000kr/timmen hos min tatuerare, men det är nog kompispris.
  • Titti

En del klara bara av att sitta tre timmar. Tills adrenalinet går ut och en del kan sitta i 6 timmar. man känner när man börjar få nog och då är det väl bara att avbryta och sen boka en lite mindre tid tills nästa gång.

• flickan85
    dotty skrev 2010-01-21 00:47:41 följande:
    du ska absolut inte göra mindre tatueringar bara för att. det låter extremt dumt. kör på med din stora grej. man pallar. jag höll på att dö när jag gjorde fötterna, fy fan alltså.. men man pallar för man vet att det är värt.cool! men då ska du räkna med lååååång tid för det är detaljerat om du ska ha det verklighetstroget. dock så täcker det ju inte hela ryggen eftersom det är ett naturligt mellanrum mellan vingarna och det lär vara mest linjer och inte så mycket skuggning. det drar ju ner tiden lite. men räkna med mycket tid. bra studios är ganska dyra nuförtiden också.. jag betalar 1000kr/timmen hos min tatuerare, men det är nog kompispris.
    kompis pris? 1000kr i timmen! Glöm det! Jag har en kompis som tatuerar mej. Jag betalar ingenting... När jag gjorde armen hos en anna tatuerare så fick jag sitta 2 gånger.totalt ca 10 timmar. Betalade 4000 för den. Blir alltså 400 kr i timmen.
  • dotty
    flickan85 skrev 2010-01-21 11:32:52 följande:
    kompis pris? 1000kr i timmen! Glöm det! Jag har en kompis som tatuerar mej. Jag betalar ingenting... När jag gjorde armen hos en anna tatuerare så fick jag sitta 2 gånger.totalt ca 10 timmar. Betalade 4000 för den. Blir alltså 400 kr i timmen.
    ja? min poäng är att det kan vara väldigt dyrt timpris. jag betalar garanterat mindre än många andra.

1000kr/h om man gör ett stort projekt, 1500kr/h om man kör mindre grejer/bara en sittning är ganska "normala" priser.
  • Jane Roe
    dotty skrev 2010-01-21 12:07:03 följande:
    ja? min poäng är att det kan vara väldigt dyrt timpris. jag betalar garanterat mindre än många andra.1000kr/h om man gör ett stort projekt, 1500kr/h om man kör mindre grejer/bara en sittning är ganska "normala" priser.
    Har också den uppfattningen.
    Jag betalade 9000:- för min tatuering, och då var det mäss- pris !
    ..Menmen, värt varenda öre ;)
    Min sambos tatuerare ligger också en bit över tusenlappen..
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • sstv

Ja 1000kr/tim var ungefär vad jag gav också. Har fått erbjudande att göra några gratis hos en kille som en kompis känner. Hans verk ser helt ok ut, men när det gäller tatueringar väljer jag helt klart att betala fullpris hos en proffsig tatuerare.

• bettan01

Men tvi vale för tatueringar! Tänk när huden börjar rynka till sig! Spar pengar till en resa och se er om i världen istället! Eller skänk pengarna till välgörenhet !

Svar på tråden Stor ryggtatuering