Inlägg från: Sockerråtta |Visa alla inlägg
  • Sockerråtta

***Hallsberg***

Hej hej

Finns det plats för en till? *tittar blygt in* Råkade ramla över er tråd när jag sökte på Hallsberg. Bor här sen 4 år tillbaks, jobbar inne Örebro så jag känner mig fortfarande "ny" här i Habbe.

* vinkar till Waersta* Hej! Hur är allt nuförtiden? Vi hängde ju tillsammans i en bröllopstråd på BT, jag lånade dina champangneglas om du kommer ihåg?

• Sockerråtta

Donnis - Vad trevligt Pratar ni om allt mellan himmel och jord här inne?

Har ni alla barn? Jag är gravid och väntar första barnet i slutet av juli, tycker det är skräckblandad förtjusning

• Sockerråtta

Donnis - Är 77:a, gift, bor i hus i vattentornsområdet

HannaFia - Tack

Älskar smörgåstårta, så länge de inte envisas med att ha frukt i eller på den.

Pia J - Hej hej

Finns det någon riktigt bra frisör i Hallsberg? Jag har inte vågat prova någon än här.

• Sockerråtta

Jag hinner knappt in här på dagtid, har alldeles för mycket på jobbet...Ska byta jobb i maj och nu börjar cheferna vakna till liv och inse att jag försvinner så nu är det en massa extramötren och sånt, usch...Tar för mycket tid. Jag hatar möten!

Planerat09 - Vi bor längst upp innan elljusspåret ifrån er sett, vill inte skriva gatan här i forumet Mums med polarbröd säger jag bara, det är ju så gott! Deras bröd har alla mina absoluta brödfavoriter

Pia J - Ok, Palatset är bra, någon speciell frisör där, eller alla?
    Njae, sådär, om man nu får gnälla, är ju i v 20 nu och mår fortfarande illa någon dag i veckan, har problem med hormonrelaterad huvudvärk och fått utslag i armhålorna som inte läkarna får bukt med som är otroligt otrevliga...Kan inte påstå att detta gett någon mersmak
    Skönt att allt gick bra hos audiologen

minlie - Oj, vad ska du operera? Det kommer gå jättebra det är jag säker på! Har varit sövd en gång och det var inte alls otäckt som jag hade trott, blev illamående efteråt, det var väl det enda negativa.

Idag har vi varit i Kumla och tittat på vagn, det var mycket enklare att välja än jag hade trott, så imorgon ska vi åka tillbaks och beställa och lägga handpenning. Känns jätteskönt att ha det gjort!

• Sockerråtta

Donnis - Har också gjort en titthålsbukoperation, tog bort gallblåsan. Meningen var att man skulle gå hem samma dag. Tant Agda (vi kan låtsas att hon hette det), 80 år, som gjorde operationen samtidigt som mig reste sig vid tvåtiden drog på sig kläderna och drog hem...Jaag kom inte ens ur sägen Fick ligga kvar en dag extra för jag höll på att svimma så fort jag försökte ta mig ur sängen, usch vad dum jag kände mig! Fick 4 sexiga ärr på magen, är lite bekymrad över hur de kommer se ut efter graviditeten, ett är ju i naveln. Kommer ihåg att jag frågade efter operationen och att läkaren sa att de kanske skulle få fixa till ärren efter en gravididtet, vi får väl se...

• Sockerråtta

Hej hej, har haft fullt upp, kollegan har varit sjuk så jag har fått tagit hennes grejer också, vilket resulterat i stor arbetsbelastning och helt slutkörd på kvällarna....

Pia J - Herregud! Lärde du dig inget av din första gravididtet?! Allvarligt tycker jag det är lite fascinerande när folk mått pest och skaffar fler barn efter det. Jag antar att när man får barnet så uppväger det?

Antecknar Greger!

Waersta - Smidigt med att kunna boka på nätet, me like! Nu blev jag sugen på att boka en tid och testa Greger, är ju lite jobbigt att sitta och 6 mil enkel resa för att klippa sig.
    Jag ska böja jobba på Transportstyrelsen i Örebro (gamla vägverket)
    Gud vad skönt att ha så kort kvar att jobba Jobbar du kvar på Lithells?
    Det blev en Emmaljunga City Cross. Den kändes smidig men ändå rejäl. Är det någon annan som har en sådan?

Missvampiria - Hej hej! *vinkar*
    Var ligger Bäckatorp? Jag är fortfarnde helt usel på att hitta i Habbe, har som mål under min förädraledighet att lära mig området här omkring iaf
    Såg ni Alice nån gång? Vi gjorde det och jag tyckte den var sådär, hade nog lite höga förväntningar.

Pia J - Aha datakörkortet! Vad får man lära sig då? *nyfiken*
    Oooh, grattis till fiskbebisarna

Mitt påskpynt består av att byta till påskig duk på matbordet med gula ljuslyktor och på sin höjd ris med lite fina prydnader i...

RonjaMimmi - Seriös, har du sökt till Robinson??? Frivilligt? Dåligt med mat under lång tid och massa tävlande? *oförstående*

planerat09 - Åh fy vad otäckt med glaset och vilken tur att det gick bra!!!

Waersta - Blir inget dop här heller, vi funderra på en namnfest med snittar och bubbel istället!

Maken har redan gått ur kyrkan och jag har tänkt det flera gånger, men får aldrig tummen ur.

• Sockerråtta

Shit allt blev en enda smet...*komma ihåg tills nästa gång att inte skriva i notepad först och sen klistra in*

• Sockerråtta

Waersta - Det värsta är att jag har redan en tid bokad hos min frisör, tycker det är så jobbigt att ringa och avboka....

Aha - fortfarande märket som börjar på M och slutar på e and I? Eller nåt nytt?

• Sockerråtta

Tjohooo! Idag är det fredag!!!!

Waersta - Jag kanske gör en fuling och avbokar min frisör på kvällen så jag får prata med hennes telefonsvarare
    Aha, du får säga till om du ska ha nåt party så kommer jag

Pia J - aha, men det är ju toppenbra att ha oavsett vad man ska jobba med sen. Det är det flera som skulle behöva gå kan jag tycka. Jobbar på IT-företag och bland blir man lite ledsen i ögat hur dålig koll folk har som ändå har det som sitt yrke...

minlie - Tycker som du, vi lever på 2000-talet och jag förutsätter att man ska vara jämnställd. Här hjälps vi åt med allt och jag kan ärligt talat säga att jag hade dött om maken gåt ner på knä och friat Och då menar jag av skratt... Men det var ju bla därför jag gifte mig med honom för att vi tycker lika

planerat09 - Men jag respekterar att andra tycker annorlunda

• Sockerråtta

Melodifestivlen - Har inte följt alls och såg inte finalen, gick dock in och lyssnade på det vinnande bidraget och ka inte påstå att jag är imponerad...

Pia J - 80 dagar! Härligt Känns det bra?

Vår helg blev mer händelserik än planerat, jag vakande upp i lördags och såg vädret och väckte maken och frågade om vi inte skulle åka och kolla på bilar? Han var inte sen att hänga på om man säger så! Vi har lääänge pratat om att vi måste ha en andrabil, gärna en snål mindre bil som man kan pendla med. Så vi åkte iväf för att TITTA (märk väl!) och vid tredje bilhandlaren så råkade vi visst reservera en bil och idag har jag skrivit på papprena Och vi som skulle ha köpstopp denna månad...Har gått sådär, beställt barnvagn och nu köpt bil *skakar på huvudet och skrattar*

Är det någon mer här i området som blir helt galen på Kårstahultsvägen, den är ju för f-n knappt körbar längre!!! Hrlst sanslöst vad dålig den är!

Nu tror jag att jag ska ta mod till mig och boka tid hos greger och avboka min frisör, sen badkaret med en badbomb!

Puss på er!

• Sockerråtta

Hej hej,

länge sedan sist jag var inne Såg att Pia J haft kräkis, blääää....Det måste vara vidrigt att ha som gravid!

Vi lyckades också missa våffeldagen pga maken är dyngförkyld (nåt virus) så vi ska också ta igen det i helgen.

I dag fick vi kallelse till föräldragrupp, kändes konstigt, det måste ju innebära att vi faktiskt kanske ska ha barn?! (inte fattat det riktigt än)
    Ni erfarna, vad gör man på föräldragrupperna? Jag har lyckats skrämma upp maken om filmer om hur barn blir till och samtalsgrupper uppdelade per kön, han såg inte överförtjust ut Så, ni som sitter på facit, vad gör man egentligen?

Svar på tråden ***Hallsberg***