Inlägg från: Stormorsan |Visa alla inlägg
  • Stormorsan

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Örnie skrev 2010-01-21 17:13:36 följande:
    Frölunda låter väl tveksamt och Partille ganska bra ur "trevlighetssynpunkt". Men jag har hört att väldigt många "göteborgare" pendlar längre bortifrån än Alingsås numera, för Göteborg är inte lika fint som förr. Tyvärr är väl de trevliga områdena väldigt dyra... P g a att folk pendlar så mycket har ju bilköerna också ökat. Hoppas du får flera svar.
    Men Frölunda är ju ett för vitt begrepp. I Frölunda (eg Västra Frölunda) ingår såväl Långedrag, Fiskebäck, Önnered m fl som är "fina" områden som Tynnered, Kaverös, Järnbrott m fl som är lite "sämre" områden.   
  • Stormorsan
    charmmiss skrev 2010-01-22 21:03:51 följande:
    har aldrig hört att järnbrott ska vara ett sämre område, konstigt att radhusen och bostadsrätterna där är så dyra då.
    Men jag menade inte dåligt. Bara att det är liite skillnad på priserna i t ex Långedrag och t ex Järnbrott.
  • Stormorsan
    Majsan70 skrev 2010-01-22 23:33:22 följande:
    Hmm....Önnered och Näset tillhör faktiskt Tynnered! Där jag för övrigt själv bor o är hemskt nöjd med att bo. Bor man inte mitt i de "sämre" bostadsområdena är det lugnt o skönt o nära havet o man har nära till frölunda torg och även till stan.
    Javisst men de som bor i Önnered och Näset säger inte att de bor i Tynnered eller hur?

Med Tynnered menar man oftast områdena i närheten av Frölunda Torg.
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?