Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Lerum säger jag... ligger ju 2 mil utanför gbg.
    Lätt att ta sig med pendel in till stan och alingsås.

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • TheSunset
    Mamma och son skrev 2010-01-23 10:38:30 följande:
    Det hade jag faktiskt inte ens tänkt på Hmm ska kolla vad det är för ställe
    Jag bor själv i Lerum..Det e toppen här för barnen. Bra skolor. Nära till allt men ändå inte i stan heller. Väldigt lät att ta sig om man varken har bil eller körkort.
    Vi trivs jätte bra här.
  • TheSunset
    Mamma och son skrev 2010-01-23 22:04:32 följande:
    Som alltid så slår du spiken i huvudet Alltså helst över 50 kvm som minst en två men helst en trea. Dock riktigt kök i viket fall som helst. I dags läge har jag ingen arbetsplats att ta hänsyn till då jag kommer vara mammaledig i minst ett år till sen därefter så lär jag ha tillgång till GBG centrum då jag ska studera. Men har även en passiv inkomst så har inte sådan stress att bo supernär något speciellt ställe dock önskvärt att inte bo längre än ca 30 min pendlingsväg till gbg.Nu har jag läst och läst å börjat tänka lite mera. Har en mycket bättre bild över vart man ska börja leta, lutar mest mot grannkommunerna Mölndal, lerum och partille och kungsbacka. Inom Gbg så ska jag nog gå igenom områdena inom några veckor för att se vad som passar oss bäst. Har sedan innan varit intresserad av västra frölunda, högsbo och kungsladugården som alternativ men får se lite mera.Tycker detta med att köpa bostad verkligen kräver att forska och läsa till sej och verkligen veta att det är rätt ställe för sin familj. Jag är ute efter att köpa. Pga ekonomi blir det troligen lägenhet. Om ingen kan ge förslag på ett radhus inom gbg under en miljon
    kolla på www.hemnet.se

Finns ju radhus under miljonen...
    Sätt ditt max pris och sen området du kan tänka dig så ser du ju om det finns..
    fanns 2 i lerums kommun.
    Sen beror ju det på hur det ser ut oxå...det tittade jag aldrig...

Men det e ju ett tips att titta runt...kanske hittar det ni söker..
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?