• Majsan70

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Stormorsan skrev 2010-01-22 10:48:44 följande:
    Men Frölunda är ju ett för vitt begrepp. I Frölunda (eg Västra Frölunda) ingår såväl Långedrag, Fiskebäck, Önnered m fl som är "fina" områden som Tynnered, Kaverös, Järnbrott m fl som är lite "sämre" områden.   
    Hmm....Önnered och Näset tillhör faktiskt Tynnered! Där jag för övrigt själv bor o är hemskt nöjd med att bo. Bor man inte mitt i de "sämre" bostadsområdena är det lugnt o skönt o nära havet o man har nära till frölunda torg och även till stan.
  • Majsan70
    Frila2 skrev 2010-01-22 23:35:55 följande:
    Men postadressen är Västra Frölunda
    Just det men det räknades upp Önnered OCH Tynnered...vilket ju inte är riktigt korrekt eftersom Önnered med tex. Näset ligger i Tynnereds stadsdel som i sin tur tillhör förorten Frölunda.
  • Majsan70
    trolltriss skrev 2010-01-22 23:53:00 följande:
    TYCKER inte du skall satsa på staden göteborg utan hellre städerna runt,,, som KUNGÄLV, PARTILLE, KUNGSBACKA, LERUM,,, för att omma in i gröten,,, nja det är ingen höjdare med barn,,,
    HIHI! O för mig vore det drömmen att få flytta tillbaka in till mitt i smeten där jag är uppvuxen. Hade jag inte trivts så bra där jag bor nu o barnen varit rotade hade jag flyttat tillbaka ögonaböj.

Summasummarum...på den här frågan kan man få HUR många svar som helst. Det finns alltid fördelar o nackdelar med ALLA områden o ALLA städer hur stora eller små de än är.
  • Majsan70
    Ungmamma83 skrev 2010-01-23 00:11:12 följande:
    Majorna/Mastugget/Linne är bra områden för barnfamiljer.
    Underbara! Är själv uppvuxen där!
  • Majsan70
    Stormorsan skrev 2010-01-23 09:27:13 följande:
    Javisst men de som bor i Önnered och Näset säger inte att de bor i Tynnered eller hur?Med Tynnered menar man oftast områdena i närheten av Frölunda Torg.
    Jag bor i Näset faktiskt, men säger Tynnered eftersom det är dit jag tillhör.
    Faktum är att man kan inte räkna upp Önnered, Näset och Tynnered som områden då det blir helt missvisande. Tynnered innebär även fiskebäck om jag inte missminner mig samt områdena bort till gränsen mot Påvelund..så det är STORT!

I övrigt kan jag i skolväg säga att Tynnered har Vättnedalsskolan, och Önnered som är riktigt bra skolor samt även friskolan Drakberg.

Men som jag redan sagt...det finns tusen svar på vart man kan o inte kan bo. Själv skulle jag aldrig någonsin bosätta mig på Hisingen tex.
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?