Inlägg från: Ungmamma83 |Visa alla inlägg
  • Ungmamma83

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Majorna/Mastugget/Linne är bra områden för barnfamiljer.

• Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 01:28:32 följande:
    I Majorna är det hyfsat mycket knark i omlopp... 
    Finns lika mycket knark i hela Göteborg, ingenstans där det är mera knark. (min bror jobbar på narkotikaroteln i Göteborg)
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 11:53:40 följande:
    Fast i somliga områden finns det mer än i andra. 
    Om man ska säga att det finns mest knark i någon del av Göteborg så är inte Majorna i närheten ens. Mest knark finns i de finnare områderna, Långedrag, Hovås, Näset, Fiskbäck, Frölunda (frölunda torg).
  • Ungmamma83
    rednose skrev 2010-01-23 12:00:30 följande:
    Vi bor i Lunden just på gränsen till Örgryte. Tycker det verkar helt ok. Kommer dock flytta utanför stan innan vår knodd fyller tre.
    I örgryte och lunden finns det mycket knark i omlopp men int elika öppet.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 12:01:52 följande:
    Nej, och de flesta verkar antingen inte veta eller glömmer bort att Majorna är ett väldigt utsatt område vad gäller just knark. Vilket är intressant, eftersom Majorna ofta uppfattas som ett "bra" område där många vill bo. Det är betydligt mindre knark i flera av de områden som uppfattas som "dåliga", t ex Bergsjön, Angered etc. 
    Men snälla, det är mera knark och mera farligt att bo i Bergsjön och Angered än det är i Majorna. Anledningen är att i Angered och Bergsjön är det så mycket våld, knark, misshandel etc.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 13:34:30 följande:
    Då har din bror missuppfattat något.
    Nej tror inte det, men du verkar ha missuppfattat mycket. Min bror och hans kollegor jobbar dagligen med detta så det vet var knarket flödar. Och det är inte mera i Majorna än andra ställen.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 13:34:30 följande:
    Då har din bror missuppfattat något.
    Tror nog narkotikaroteln har lite mera koll än någon på FL.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 13:36:14 följande:
    "Mest" har jag inte sagt. Jag har påpekat att det är hyfsat mycket knark i omlopp i Majorna och att det är mer knark där än i andra områden som generellt sett uppfattas som dåliga (t ex Bergsjön, Angered). 
    Angered och Bergsjön har mera knark i omlopp än hela Majorna/Mastugget/Linne tillsammans numera.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 13:42:19 följande:
    Nej, det är inte mer knark i Bergsjön och Angered än i Majorna. 
    Jo det är det.
  • Ungmamma83
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 13:58:34 följande:
    Och jag säger att det inte är det. Vi kan sitta och säga "Jo" och "Nej" till varandra i evigheter utan att komma överens om den saken. Hur som helst, så är jag av åsikten att Majorna inte är det bästa området att bo med barn i Gbg.
    Har man barn är Majorna ett bra ställe eftersom det ahr nära till naturen och till stan. Och nej det finns inte så mycket knark som i många andra områden. Det är en myt som tyvärr de felsta tror på.
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?