Inlägg från: Movie Freak |Visa alla inlägg
  • Movie Freak

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

ja egentligen enligt mig finns det bara ett ställe o det är västra göteborg o inte ens alla ställen där.

De bästa ställerna är:

Fiskebäck, Långedrag, Grimmered, Nya Varvet, Kungssten, Ekebäck, önnered, näset, askim.

Högsbo o majorna går ann.

Bridget Jones wanted sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Movie Freak

skulle inte rekomendera hisingen öht för en barn familj förutom möjligtvis eriksberg.

• Movie Freak
    Ungmamma83 skrev 2010-01-23 14:35:27 följande:
    Vänstar sidan av Vågmästerplatsen (om man kommer från stan-hållet) är helt ok för barnfamiljer.
    tycker det är alldelles för nära gethot men visst det kanske kan funka men jag hade nog aldrig bosatt mig där då är det nästan bättre vid frölunda torg bortanför bron (topasgatan o bortåt där även om det inte heller är optimalt).
  • Movie Freak
    Emeli skrev 2010-01-23 14:36:37 följande:
    Jag bor också i väster och håller med om att det ligger i en klass för sig, men  TS har inte råd att köpa bostad i Långedrag etc. Högsbo, Tynnered eller Frölunda skulle möjligen kunna gå.
    fast både nya varvet, grimmered, påvelund har hyreslägenheter iaf nya varvet, grimmered för där har jag själv bott.
  • Movie Freak
    xolma skrev 2010-01-23 17:38:31 följande:
    Var finns det hyreslägenheter i grimmered och nya varvet? Ligger de ner mot själva varvet, eller mot nya varvets skola? Menar inget illa alltså, är bara nyfiken då jag själv är uppvuxen i grimmered :)
    jag har bott på tordeamm ligger precis ovanför gamla regementet vid nya varvets skolan.

sedan grimmered jag tror det ligger i grimmered där bortanför brandstationen precis mitt emot film tajm. vet inte vad gatan heter tyvärr.

o även beryllgatan är ju inte grimmered men vissa delar av beryllgatan går också anna.
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?