• M Y L F

Vart är bästa området att bo med barn i GBG?

Priserna i Västra Frölunda kommer nog att höjas inom en snar framtid då dom bygger ut, rustar upp och bygger nytt runt Frölunda Torg. Sedan har hela Sisjön blivit ett stort köpcentra så man behöver inte åka in till stan eller längre bort för att handla.

Jag hade aldrig köpt något runt eller nära Frölunda Torg. Men Ruddalen, Högsbo, Flatås, Järnbrott och Askim skulle jag kunna tänka mig.
    Det man skall tänka på är att skolorna försämras i en del områden i Frölunda. Dom lägger ner små skolor. Dom mindre barnen får längre att gå till skolan och det det blir försämring för att dom kommer att komma till en stor skola istället.
    Det finns 2 friskolor som är bra Ebba Petterssons privat skola och Drakbergs skolan. Jag hade försökt att bosätta mig någonstans i närheten där så att jag hade haft en chans att få in mina barn där. Det kanske finns några fler som jag inte känner till. men dom här två har bra rykte.
    Sedan är Hisings Kärra ganska trevligt. Mycket skog och natur och en bra skola vad jag hört.
  • M Y L F
    nobivac skrev 2010-01-23 19:21:29 följande:
    kärra är trevligt och VÄLDIGT populärt,men finns inga hyresrätter vad jag vet,bara bostadsrätter ,villor och radhus...
    Fast har TS skrivit att det är hyres dom är ute efter? Det har jag missat isåfall. Jag trodde att dom skulle köpa lght men inte hade råd med hur mycket som helst.
Svar på tråden Vart är bästa området att bo med barn i GBG?