Vart är bästa området att bo med barn i GBG?
Har läst igenom här... och är nyfiken nu, har du köpt något i göteborg än?
Jag bor i en 31 kvadrats etta i ruddalen (fagottgatan) och trivs kanonbra!!! Skönt luftigt område nära naturen i ruddalen.... bor mest pensionärer här och är väldigt lugnt trots att det är STORA hus med mycket folk i.
Nu är jag gravid och kommer vara jag och en bäbis inom ett år. På sikt måste jag ju flytta men har inte en jättegod ekonomi då jag är ensam. Är uppvuxen ute på styrsö i villa, men har nu vant mig vid lägenhet och tycker det är helt ok! Mina föräldrar har kvar huset på styrsö så har tillgång till det om jag känner mig "instängd"... men man har nog sina favorit delar i staden. jag vill bo i väster... skulle kännas fel att flytta åt något annat håll.
Har nu börjat titta på 2or. Funderar på Kaverös eller Järnbrott (Gillar verkligen Antenngatan med dess radhuskänsla.. men så dyra hyror på bostadsrätterna). Tror att jag vill bo i ett lägre hus med färre lägenheter per trappuppgång. Känner att med 12 våningar och 6 lägenheter per våning vet jag inte alls vilka som hör till mitt hus och inte av de som rör sig här. Vill ha lite "mindre" när jag får barn.
tips? Kaverös vs järnbrott?