Lillefotan skrev 2010-02-16 08:11:16 följande:
Klumpen försvinner och halsen blir normal igen, det tar bara ett tag. Olika långt för olika människor bara..... Men en dag blir allt någorlunda normalt igen och man blir faktiskt glad och lycklig så småningom. Något kommer alltid att saknas och familjen blir ju inte riktigt komplett eftersom det alltid saknas medlemmar, men det kommer att kännas bra ändå. Nu är det tre och ett halvt år sedan som vår dotter bajsade i fostervattnet och dog av det i v. 26 och sju månader senare dog lillasyster av trisomi 18 (tvingades avbrytai v.17). Nu i efterhand kan jag inte förstå hur jag över huvud taget orkade gå vidare med mitt liv, men med två pojkar hemma var jag ju tvungen. Nu har jag fått min efterlängtade bebis och hon sitter i soffan och kollar på bolibompa snart två år gammal. Man blir lycklig igen och allt som hände blir en dimma och man undrar om man verkligen gått igenom det eller bara drömt..... Jag är så ledsen för er skull, att ni inte fick behålla er lilla goding.... grattis till att ha blivit föräldrar. Låt sorgen få ta den tid det tar, och även om det är svårt att förstå så kommer du att bli glad igen. Och förhoppningsvis kommer ni i framtiden att få ett syskon till er fina ängel! Många kramar. Annica
Hej alla fina änglaföräldrar!
Sorgen som flyttat in i våra kroppar gör så oerhört ont! Önskar så att ingen skulle behöva känna den sorgen! Fick själv en liten ängel 21 januari, hon föddes i v39.
Men att få läsa att en dag kommer man känna lycka igen är underbart! Det kommer ta tid men en dag kommer lyckan att finnas där!
Vetskapen om att lyckan kommer att komma gör att man orkar kämpa i några dagar till!
Kramar