• StarfighterPilot

Förlorat barn i magen.. :(

vi förlorade vår efterlängtade dotter i v.33+1, den 5e jan -10, då vi på ett vanligt mvc-besök upptäckte att hennes lilla hjärta inte längre slog..

fler som varit med om detta hemska öde?
    hur tog ni er vidare i sorgen?
    jag vet inte vart jag ska ta vägen.. det gör alldeles för ont och jag kan inte acceptera att vi förlorat vår ängel.

• Svar på tråden Förlorat barn i magen.. :(
  • Lillefotan

Klumpen försvinner och halsen blir normal igen, det tar bara ett tag. Olika långt för olika människor bara..... Men en dag blir allt någorlunda normalt igen och man blir faktiskt glad och lycklig så småningom. Något kommer alltid att saknas och familjen blir ju inte riktigt komplett eftersom det alltid saknas medlemmar, men det kommer att kännas bra ändå. Nu är det tre och ett halvt år sedan som vår dotter bajsade i fostervattnet och dog av det i v. 26 och sju månader senare dog lillasyster av trisomi 18 (tvingades avbrytai v.17). Nu i efterhand kan jag inte förstå hur jag över huvud taget orkade gå vidare med mitt liv, men med två pojkar hemma var jag ju tvungen. Nu har jag fått min efterlängtade bebis och hon sitter i soffan och kollar på bolibompa snart två år gammal. Man blir lycklig igen och allt som hände blir en dimma och man undrar om man verkligen gått igenom det eller bara drömt.....

Jag är så ledsen för er skull, att ni inte fick behålla er lilla goding.... grattis till att ha blivit föräldrar. Låt sorgen få ta den tid det tar, och även om det är svårt att förstå så kommer du att bli glad igen. Och förhoppningsvis kommer ni i framtiden att få ett syskon till er fina ängel!
    Många kramar.
    Annica
  • Kulta17

Beklagar det du gått igenom. Jag fick MA i vecka 13, vilket jag inser inte är samma sak, men det var jobbigt nog så jag kan bara föreställa mig vad du går igenom. Det jag dock lärde mig i vår sorg var vikten av att prata med den andre så man inte sörjer var för sig utan tillsammans.

Jag har vänner som gått igenom samma sak. De har hittat stöd i andra på facebook. Kanske du även där kan hitta en bra grupp.

Sänder dig styrka och kramar så du orkar gå vidare.

• Hansson83
    Lillefotan skrev 2010-02-16 08:11:16 följande:
    Klumpen försvinner och halsen blir normal igen, det tar bara ett tag. Olika långt för olika människor bara..... Men en dag blir allt någorlunda normalt igen och man blir faktiskt glad och lycklig så småningom. Något kommer alltid att saknas och familjen blir ju inte riktigt komplett eftersom det alltid saknas medlemmar, men det kommer att kännas bra ändå. Nu är det tre och ett halvt år sedan som vår dotter bajsade i fostervattnet och dog av det i v. 26 och sju månader senare dog lillasyster av trisomi 18 (tvingades avbrytai v.17). Nu i efterhand kan jag inte förstå hur jag över huvud taget orkade gå vidare med mitt liv, men med två pojkar hemma var jag ju tvungen. Nu har jag fått min efterlängtade bebis och hon sitter i soffan och kollar på bolibompa snart två år gammal. Man blir lycklig igen och allt som hände blir en dimma och man undrar om man verkligen gått igenom det eller bara drömt..... Jag är så ledsen för er skull, att ni inte fick behålla er lilla goding.... grattis till att ha blivit föräldrar. Låt sorgen få ta den tid det tar, och även om det är svårt att förstå så kommer du att bli glad igen. Och förhoppningsvis kommer ni i framtiden att få ett syskon till er fina ängel! Många kramar. Annica
    Hej alla fina änglaföräldrar!

Sorgen som flyttat in i våra kroppar gör så oerhört ont! Önskar så att ingen skulle behöva känna den sorgen! Fick själv en liten ängel 21 januari, hon föddes i v39.

Men att få läsa att en dag kommer man känna lycka igen är underbart! Det kommer ta tid men en dag kommer lyckan att finnas där!

Vetskapen om att lyckan kommer att komma gör att man orkar kämpa i några dagar till!

Kramar{#lang_emotions_flower}
  • StarfighterPilot

läste precis en rad som stämmer för oss som är mitt i sorgen.
    'även den som går långsamt kommer fram'.
    vilket kanske stämmer.. en dag kommer vi alla kunna le riktiga leenden igen. att andnöden beror på ett riktigt härligt skrattanfall och att man kan förstå sitt nya liv lite bättre än mitt i allt kaos som råder just nu..

idag är det tisdag. 6v sen vår älskade elise föddes död. hennes ängladag.
    jag undrar när man slutar räkna...

• Ulrika01

Jag tror aldrig man slutar räkna. Men dagarna blir till veckor, veckorna (när de blir tillräckligt många) blir till månader och till slut blir månader till år. Men sluta räkna tror jag aldrig att man gör. Fint det där med "även den som går långsamt kommer fram".

• Linda Jimmy

Hur kommer det sig att ni fick ha begravningen så fort? Obducerades eran flicka? Dom sa till oss att de kan ta flera månader.

• Bohman
    StarfighterPilot skrev 2010-02-16 10:38:36 följande:
    läste precis en rad som stämmer för oss som är mitt i sorgen.'även den som går långsamt kommer fram'.vilket kanske stämmer.. en dag kommer vi alla kunna le riktiga leenden igen. att andnöden beror på ett riktigt härligt skrattanfall och att man kan förstå sitt nya liv lite bättre än mitt i allt kaos som råder just nu..idag är det tisdag. 6v sen vår älskade elise föddes död. hennes ängladag.jag undrar när man slutar räkna...
    det gör man tyvärr inte...
    jag förlorade min första ängel 11 juli 2005, och jag räknar varje dag..
    o har även fått två friska barn emellan, en till ängel den 12 september 2009.
    O är nu gravid igen...
    men man slutar aldrig räkna, änglarna finns hos dig jämt...
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Millia86

Beklagar att ni inte fick behålla eren dotter...
    Jag o min sambo förlorade våran son i v 38+0,var på ett ultaljud den 15/1-10 o då hittade dom inga hjärtljud.
    Han föddes den 17/1 och var alldeles perfekt...

Kramar om

• StarfighterPilot

millia86, det gör så ont i hjärtat att du ansluter, men du är hjärtligt välkommen.
    du ska veta att er son blev välkomnad av alla våra änglar där dem nu är.. dem har det bra. <3

beklagar verkligen ert öde som gett er ett nytt liv, ni är nu finfina änglaföräldrar!
    kram!

Svar på tråden Förlorat barn i magen.. :(