Inlägg från: Lindis41 |Visa alla inlägg
  • Lindis41

    Foglossningsvännerna forts.tråd 15

    kikar bara lite smått
    slutad amma för två v sen tycker dock inte fogarna blivit bättre för det, vet ju att det tog 1,5 år drygt efter ella föddes så va de nästan ok..o nu har det bara gått 4,5mån

    Lite uppdatering om min "Lilla" Sigge 18veckor
    vikt 9kg
    längd 69 cm
    äter gröt, sover i sitt rum och får flaskan, rullar från rygg till mage

  • Lindis41
    justine skrev 2010-01-25 18:24:23 följande:
    att vara noga med att verligen sitta korrekt och att göra övningarna sjukgymnasten gav mig har gjort mina låsningarna mkt bättre. det var ju inte så många dagar sen jag va där, så det kan vara en slump att det är bättre men man kan ju alltid hoppas förövrigt har jag helt lagt styrketräningen på hyllan. ska försöka pallra mig iväg ikväll men lämpligt nog känner jag en antydan till att det är en förkylning på g....nån som har erfarenhet av träning på pilatesboll förresten? den verkar bra just för att bygga upp stabiliteten. nån som känner till nån bra sida med övningar?
    vad är det för övningar??

    just nu har jag fruktansvärt ont i fogarna det strålar ner i rumpan o längs med hela benet!!blir galen, jag vill må bra
  • Lindis41
    justine skrev 2010-01-26 11:51:32 följande:
    är det nån som fått konstaterat att ni haft ont i muskeln piriformis? jag hade jätteont i den. pga foglossningen så fick den muskeln göra jobbet och den blev totalt överansträngd. jag gick me det jättelänge inna jag träffade en sjukgymnast som visste att det var den. fick triggerpunktsakupunktur och det räckte med EN behandling så drog muskeln tillbaka sig ( det behöver ej räcka med en behandling för alla dock) . bara nämnder ifall nån har problem med den...lindis: jag ligger på magen och stödjer på underarmarna. andas in med magen så bara magen lyfter från golvet, håller andan och sen släpper ner magen (dvs andas ut) sen en strechövning som jag kan göra om det låst sig. ligger på rygg och sen vrider underkroppen åt ena hållet och överkroppen åt andra. trycker på benet så det strechas. är du intresserad av övningarna så kan jag foto dom och mejla svårt att förklara annarskan säga att detta gäller låsningar i korsryggen.
    ¨ååå det vore toppen m kort har jämt låsningar där
  • Lindis41
    taksi skrev 2010-01-29 10:15:04 följande:
    Ja, jag har funderat och vill byta sjukgymnast. Men orkar inte ta tag i det alls. När jag förhoppningsvis får lite mer ork någon gång ska jag göra det. Just nu är jag less på att jaga, less på att kämpa, less på att ge upp och less på att försöka acceptera. Men jag ska i alla fall prata med min läkare om just orkeslösheten på torsdag. Alltid nåt!
    fy vad du har det jobbigt skickar en STROR fredags kram
  • Lindis41
    kodoktorn skrev 2010-02-03 18:33:05 följande:
    Hej igen allihop! Varit bra och borta härifrån ett bra tag men ändå tittat in och läst i bland. Nu är det däremot halvskruttigt igen, är gravid i vecka 7 och har redan mer ont i symfysen än vad jag hade någon gång under förra graviditeten, i rumpan och ryggen. känns det dock fortfarande bra men jag traskar runt med myrsteg och tycker det känns knäppt om jag ska behöva avslöja att jag är gravid pga att jag är superhalt. Annars är det dock bra, flyttar till större hus på landet om 2 veckor så snart ska här packas. Kramar till er andra skruttisar och halvskruttisar
    grattis vad kul
    sigge e snart 5 månader o det har gått fort..igår va jag på ett träningspass första gången på många år då det inter e ngt för mig m jag tyckte det va superkul , jobbigt m jättekul powerbox
  • Lindis41
    taksi skrev 2010-02-15 12:43:09 följande:
    Hej! Hur är det med er andra? Jag känner mig lite låg. Har nu fått samtal från FK som var väntat sedan länge. Alltså att dom vill att jag ska träffa en annan läkare för bedömning om hur den ser på min situation. Gissar att det är min tur att plocka enkronor nu. Vet inte när jag ska få komma dit och jag känner mig så orolig inför det här och inför utförsäkringen öht!   Justine: jag blev också mycket bättre av att bara byta madrass. Har en tempur bäddmadrass. Det går nog inte att säga något generellt om vad som passar för vilka, utan bästa om du kunde få boka in dig hos någon arbetsterapeut eller hjälmedelscentral eller så och prova olika madrasser. Finns det möjlighet till det tror du?
    håller tummarna för dig
  • Lindis41
    taksi skrev 2010-02-18 21:17:19 följande:
    Orkar inte svara ordentligt nu, sorry. Har varit så fruktansvärt sjuk i min ibs. Värre än när jag hade min värsta vinterkräks fast med bonus - det håller i sig flera dygn och tar omtag efter en eller två lite bättre dagar. Grrrr. Är helt matt nu och ryggen helt paj av ständigt soffläge! Justine: man måste stå för det själv ändå. Fast det är ju dyrt, så det är en fördel om manfår låna där bara för att prova (ca 1 vecka) och dom har massor av kunskap och många bra olika typer av madrasser och kan tipsa om sätt att ligga som är bättre som man kanske itne tänkt på. Jag fick den hjälpen när jag gick på smärtrehabprogrammet, men kanske kan det finnas liknande på annat sätt? Värt att kolla upp om sjukgymnasten känner till något!
    stackare, jag har ju tydl oxå IBS o fick nu för ngn v sen diagnosen genetisk lactolos..m min mage har blivit mkt bättre av GI mat testa det om du inte gjort det!!!
    kram
  • Lindis41

    här va det stillsamt värre mår alla sååå bra eller
    trevlig helg

  • Lindis41

    oj ni mår ju inte alls bra, det e trist jag mår faktiskt mkt bättre sen jag börja träna går två ggr i veckan på satsa friskt skit kul..dock har jag skottat snö en del o bär på min Tunga son oxå. det som e jobbigt nu e min huvudvärk har det dagligen lever på bamyl tyvärr..

    sigge är nu 5,5 månader o väger 9650g o är 69,5cm äter bara gröt o välling kämpar m vanlig mat, sover bra på natten äter vid 18,30 somar 19 sover fram till ca 05.00 el 05,30 o äter igen då..

    kram till er all det vore kul att ses till våren

  • Lindis41
    tusenlappen74 skrev 2010-03-03 11:50:45 följande:
    Aj, aj. Huvudvärk är verkligen jobbigt. Och bamyl är inte så snällt mot magen i längden.Min mor brukar använda pepparrot när hon har huvudvärk.Man smörjer bara lite rå pepparrot bakom öronen och låter det värka. Men det ska vara lite. Pepparrot är jättestarkt.Alt. två kan vara ett fotbad med citron.37 gradigt vatten i ett stort/ högt kärl. Rör om medsols och motsols någon minut. Tillsätt rivet skal och saft av en citron. Rör om i någon minut.Stoppa ner fötterna i vattnet och lägg en handduk över knäna så värmen finns kvar. Det kan behövas fylla på med varmvatten. Sitt i 15-20 min, torka fötter och ta på yllestrumpor.Alt. tre. Drick ett starkt te gjort på pepparmynta.Hoppas att någonting ska kunna funka.Ida Lii:Har du någon pilatesboll att träna med?Ett enkelt sätt att träna stabiliteten är att sitta på bollen framför TV istället för i soffan. Du kan också göra din första övning på bollen istället och få effektivare träning.
    har aldrig hört talats om dina knep kanske ska ta o köpa pepparot idag då
  • Lindis41
    Viblir4 skrev 2010-03-03 13:32:00 följande:
    wow, det var ingen liten kille! där ligger Mio i lä! här funkar det så bra med amningen att vi kommer helamma till sex månader för att sedan börja med plockmat.
    jag ammade tills sigge va 4 mån räckte inte till för min bamsing fick då sitta efter han va 3 mån vaje 45 min , visst han gick upp bra m svårt att hinna ngt annat änmata när man dessutom har en till att tänka på
  • Lindis41

    crex

    skickar massor m kramar

    jag tränar faktiskt upp emot 3ggr i veckan o fogarna mår bättre dock har jag riktigt ont vid ägglossning o mens ska snart pröva på crosstrainern igen o se hur det blir. Min lilla plut har ju blivit 6mån!!
    krma

  • Lindis41

    nu måste jag få gnälla!!Började m ppiller yasmin 28 o började rätt snabbt må illa precis som om jag skulle va gravid o igår fick jag världens migränanfall e fortf inte ok!!Min bm tyckte att jag skulle ta de kvällstid komb m postafen mot illamåendet m jag vill inte ha migrän ju!!Ska ja ge upp??

  • Lindis41

    meningen e att jag ska köra kopparspiral efter somnmaren då risken för infek minskar..jag har ju testat minip efter nr ett o det va inte bra för fogarna..Jag fick sån panik när jag höll på att "dö" av min foglossning!M nu tog jag sista pillret igår morse o jag mår inte illa längre har pratat m min  man o jag ska skita i pillret får skydda oss helt enkelt

  • Lindis41
    CeeJay skrev 2010-03-25 18:29:01 följande:
    crex: Jo tack det är inge vidare med mig Jag kämpar dock på med mina 75% och min minusflex ökar lavinartat. Jag orkar inte med alla timmar per dag och hittills har jag varit hemma 1-2 dagar varje vecka Får så dåligt samvete men jag kan inte göra annat, jag rasar ihop då! Idag var jag på smärtkliniken och efter en snabbundersökning och genomgång av mina "nya" symptom dvs att jag vaknar mitt i  natten av att jag har ont i fingrarna och inte kan böja dem - kom han fram till att jag har inflammation på ovansidan av vänster armbåge också... Alltså på in och utsidan på vänster och insidan på höger.Fick kortison i vänster armbåge och bedövningssprutor i ryggen.Eftersom jag har inflammationer i muskelfästena i bröstkorgen frågade jag om påverkan av hjärtat. Enligt honom ska jag genast ta kontakt med vårdcentralen och be om remiss för EKG - för att vara säker att hjärtat inte påverkas av alla inflammationer i närheten.Fick också en ny medicin - Celebra som jag ska ta varje morgon. Och så ska jag öka till 2 tabletter Tryptizol på kvällen och fortsätta ta 2 tramadol de morgnar jag måste.Känns lite halvtrist nu. Har så ont och är så enormt trött, jag somnar på vägen in till jobbet och även hem. Händer mer och mer nu att jag faktiskt somnar/nickar till framför datorn Så fort jag sätter mig ner känner jag att det blir suddigt och att det är omöjligt att hålla ögonlocken öppna.Får försöka hålla ut till slutet av maj till att börja med, då har jag chans att få sjukpenning igen om detta håller i sig.
    herregud fattar inte att du måste jobba lider med dig
  • Lindis41
    Lilla näktergal skrev 2010-04-20 15:30:26 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeej!Tittar in för första gången på mycket länge. Ser att här är nån ny också!Jag har tagit mig igenom 3 utförsäkringsmånader och har precis fått reda på att min sjukskrivning på 50% har godkänts, dvs den har fortsatt. Skönt, då behöver man inte vara barskrapad längre. Så till er som oroar er för utskrivningen, förhoppningsvis blir ni beviljade ny period efteråt. Jag har fått 900-nånting dagar, men FK hoppas, såklart, att jag ska kunna jobba 75% till hösten. Och det gör ju jag med fast jag är inte så säker på att jag klarar det.Har inte bestämt om jag ska börja hänga här lite igen eller vad. Även om jag tänker på er och saknar er så har det varit skönt att varit ledig från FL. Massor av kramisarMalin
    vad skönt!!!!!!
Svar på tråden Foglossningsvännerna forts.tråd 15