Min 2 åring har nästan aldrig sovit en hel natt!
Hej!
Jag har en dotter som är 2 år och sen hon föddes så har hon sovit max 20 hela nätter.
Vi lägger henne kl 19 och vid 22,23 vaknar hon till. Ger henne lite tröst och sen somnar hon om. Sen på nätterna vaknar hon flera gånger och får för sig att gå upp.
Mellan 6-6.30 vaknar hon för natten men hon kan väl knappast vara utvilad?
På dagarna är hon ju gnällig så det måste väl ha med sömnen att göra?
Vi har provat många olika rutiner dagar och kvällar för att få henne att sova.
Vi har regelbundna mat tider och kvällarna just nu är att hon får sitt sista kvällsmål vid halv 6. Ingen tv på kvällen. Halv 7 börjar vi borsta tänderna och byta till pyjamas och sen läggs hon kl 7.
Har provat läsa böcker för henne men hon är inte intresserad. Man får inte sitta med henne i hennes rum för då blir hon arg.
Jag vet inte vad jag ska göra.. jag börjar bli väldigt utmattad av det här eftersom hon är "besvärlig" på dagarna också.
Sen har hon fått någon noja på saft! Hon dricka hur många liter som helst.. detta håller hon också på med på nätterna. Ett tag kunde hon inte somna om hon inte hade en mugg med saft i sängen. och varje gång hon vaknade så skulle hon ha saft. Men detta har vi slutat med. På dagarna kräver hon fortfarande saft men jag försöker ge henne vatten istället men det duger oftast inte.
Men saft får hon bara när vi sitter vid bordet och äter något.
Har du några bra råd som kan få vår dotter att sova??