Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer
    Mumsan3 skrev 2010-01-23 03:26:45 följande:
    Om man har blivit våldtagen då, ska man inte få göra abort då? Jag tycker att abort ska vara ett ftitt alternativ för alla!
    värnar man om barnet - nej.

Varför skulle det vara ok att göra abort vid våldtäkt, men inte annars? om abort nu är mord och det är ett barn man tar bort, vad är egentligen skillnaden?

Och om man inte ska ta hänsyn till kvinnans känslor och rättigheter när hon väljer att göra abort efter frivilligt sex, varför blir det helt plötsligt annorlunda om hon blivit våldtagen? Blir barnet mindre levande då? Spelar "barnets" rättigheter mindre roll? Eller blir det lite mindre mord?
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    LabLover skrev 2010-01-24 09:22:21 följande:
    Jag jobbar i "branschen" och har stött på kvinnor som gjort ca 10 aborter. Då börjar man fundera lite på vad "fri" abort eg. ska innbära.
    så vad är alternativet? Tvinga dem att föda? Straffa dem med ett barn?

visst finns det kvinnor som skiter i skydd och ansvar och som genomgår upprepade aborter om och om igen (inte i preventint syfte, men istället för), men låt oss vara realistiska; Det är inte friska kvinnor vi talar om här.

Det är kvinnor med mentala svårigheter och ev. handikapp. Eller kvinnor som missbrukar alkohol eller droger. Eller helt enkelt kvinnor som är djupt deprimerade och självdestruktiva. Kvinnor som inte mår bra helt enkelt.

De behöver inte bli dömda. De behöver hjälp.
  • Lady Dahmer
    Linabollis skrev 2010-01-24 13:09:05 följande:
    Jag har varit helt emot abrot förut, men med åren har jag tänkt mycket mer på det och anser att abort är en väldigt bra sak egentligen...-Annars skulle inte kvinnor som blivit gravida under en våldtäkt kunna göra abort...Sen anser jag att det borde finnas fler lagar vid aborter. Att man ska inte kunna göra t.ex 5 aborter bara för att man inte vill ha sex med kondom eller inte vill äta p-piller och blir med barn bara för att man är slarvig... Tycker att det måste finnas allvarligare anledningar till att göra abort än:-Jag vill inte ha barn!-Det var inte meningen!-Jag är inte redo...Dessa anledningar tycker jag är larviga och man borde inte få göra abort då!
    så om man inte vill ha barn eller inte är redo så ska man tvingas föda barn ändå? Och om man är ansvarslös och slarvig? Vem värnar man om då? Eller handlar det helt enkelt bara om sexmoral? Varför är det mer ok att göra abort om man (enligt dig) har en bra anledning? Vad är skillnaden.

Barn ska inte vara ett straff. Barn ska vara önskade.

jag har gjort två aborter för att: 1. jag inte ville ha barn 2. jag var inte redo.
  • Lady Dahmer
    Maggiepuh skrev 2010-01-24 13:12:51 följande:
    Jag är också emot abort, men sedan måste man kunna se mellan fingrarna vid vissa tillfällen så det ska inte bli olagligt med det. Tänk dig att du blir våldtagen och blir gravid, vem vill ha ett barn som liknar den mannen som våldtagit en? Abort som preventivmedel är helt fel metod. Finns ju vissa som gör abort efter abort för att de "glömde" använda annat preventivmedel.
    Varför är du emot abort?

Varför är det mer ok att göra abort vid våldtäkt men inte annars?
  • Lady Dahmer
    VulgusProfanum skrev 2010-01-24 13:15:02 följande:
    Fast det här är väl egentligen väldigt allvarliga och viktiga anledningar?Om man inte vill ha barn och inte är redo för barn så blir man heller inte en bra förälder. Och det är inte en bra utgångspunkt för något föräldraskap eller för något barns välbefinnande.
    de får tydligen skylla sig själva. för har man haft sex så får man ta "konsekvenserna"

fuck ungen liksom, vem bryr sig om barnet mår bra??-- huvudsaken är att de ansvarslösa kåtbockarna får sitt straff!
  • Lady Dahmer
    VulgusProfanum skrev 2010-01-24 13:22:07 följande:
    Problemet som uppstår när man är villig att ställa villkor för när en abort är berättigat och då gör det utifrån ett "våldtäktsperspektiv" är att fokus direkt flyttas ifrån den etiska biten med abort och till att helt plötsligt gälla ett sexualmoraliskt perspektiv.Är abort fel så borde det rimligtvis alltid vara fel och oavsett anledningar annars är det som sagt kvinnans moral som värderas.
    precis. jag tycker det är märkligt att fostrets värde är relativt till kvinnans sexualliv.
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 10:04:14 följande:
    Mycket åsikter i detta ämne. Intressant att ämnet inte engagerar männen. Jag bryr mig inte eftersom män ändå inte har någon bestämmanderätt i frågan. Åsikter kan vi ju ha ändå... Vi hade varit ihop i många år och hon ville ha barn men det ville inte jag. En dag så fick jag nyheten att hon var gravid!! Lurad!!Där står man med betalningsansvaret och helt utan rättigheter. Inte så konstigt kanske att man inte bryr sig i frågan.Vi tycker nog generellt att detta är en kvinnofråga. Kvinnans kropp får hon bestämma över själv.Personligen  tycker jag att det ska vara fri abort under alla omständigheter. Vid andra aborten ska kvinnan dessutom steriliseras permanent. Hon har då i mitt tycke visat att hon inte vill ha barn och inte är lämplig som förälder.Men som sagt mina åsikter är ju inte detsamma som bestämmanderätt. Tror nog att ni kan tycka det är intressant med en annan vinkel i frågan.
    är du på riktigt? är det nazityskland du trånar efter?

jag har gjort två aborter och har nu en dotter. Och jag är mer än lämplig som förälder. Dock var jag inte det då.
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 12:54:41 följande:
    Vilket är bäst?Förbjud aborter och låta alla oönskade barn födas till en värld som inte vill ha dem och som inte bryr sig om dem? Vad blir det av dessa barn?Tillåt aborter, men sterilisera dem som på detta vis visar att de inte vill ha barn och med största sannolikhet inte blir ansvarstagande föräldrar?Varför inte sterilisera alla fängelsedömda brottslingar? Där tror jag inte heller på särskilt stora sannolikheter för ansvarstagande föräldrar.Annars om nu alla ska ha den mänskliga rättigheten att föröka sig okontrollerat, då måste man väl fullt ut acceptera alla de människor som sedan inte vill hålla sig till samhällets normer. Då måste man ju acceptera alla avarter från superfattiga med hög kriminalitet till rika med egna arméer som skyddar deras intressen.Kontroll eller ingen kontroll?Det politiskt korrekta verkar vara att säja att alla ska få göra som de vill. Men när det skapar ett samhälle utan harmoni så är det ju för bedrövligt. Då törs ingen ta ansvar för det hela.
    eller så har vi som nu - man får göra fyrtio aborter om man vill.

mycket händer i en människas liv. Du kan göra ABORT SOM 15, 16ÅRING FÖR ATT SENARE SKAFFA BARN SOM 30 ÅRING. (oops caps lock. för lat att skriva om)
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 15:14:25 följande:
    hmm jo jag ser att upplysa och utbilda fungerar väldigt bra i världen...Som sagt kvinnans rätt att bestämma över sin kropp är hennes. För min del kan hon få göra hur många aborter som helst. Det drabbar ju knappast mig. Hon får gärna ta 200 aborter under sitt liv. Hellre det än att hon ska föda barn som hon inte tar ansvar för. Fast aborter kostar ju också. Den summan sponsrar jag gärna via skattesedeln. Mycket hellre än att se de barnen växa upp i samhället. Upprepade aborter ser jag som ett tecken på att denna människa inte kommer att vara lämplig som förälder. Jag ser inget fel i sterilisera folk som är direkt olämpliga som föräldrar. Ser inte heller något fel i att ha sterilisering som en del av ett straff. Jag skulle gärna se att fängelsedom inkluderar sterilisering. Kan du inte ta den konsekvensen borde du inte göra brottet. Det finns en gräns för när jag inte vill vara med och betala för fortsättningen. Den tycker jag man nått när föräldrarna inte tar ansvar för sina barn.När kvinnan inte är en bra mamma så kommer barnen att kosta väldigt mycket skattepengar. Jag har inte lust att betala det. För min del är det ok att de lever med sina brister, så länge de inte drabbar medborgarna i vårt samhälle. Men vi drabbas och lagarna ser ju sällan till att skydda medborgarna. Så jag "motar hellre Olle i grind" än ser följderna av fler önskade barn i samhället.Nu är detta mina åsikter och jag har inte bett er hålla med om dem. Men det ger onekligen lite andra vinklar till ert resonemang.
    berätta gärna för mig varför jag är olämplig som förälder. *väntar med spänning*
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 18:00:46 följande:
    Vilken tur att du inte födde de två första då.
    jag hade antagligen gjort ett bra jobb ändå. Men berätta gärna för mig varför jag borde steriliserats och varför jag är olämplig som förälder.
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 18:04:25 följande:
    Berätta gärna för oss varför du gjorde två aborter och inte ansåg dig vara en lämplig förälder då.
    vad fan spelar det för roll?
    berätta gärna på vilket sätt jag är olämplig som förälder nu.
  • Lady Dahmer
    Bite me skrev 2010-01-26 11:33:37 följande:
    Jo, jag är insatt i riskerna med att bli gravid trotts preventivmedel, men snälla du, även du måste inse att sannolikheten om man sköter sina preventivmedel o gör det man ska när man ska, så är riskerna minimala att något händer EN gång då man använder dubbla skydd, att de sedan inträffar TVÅ gånger, ja då börjar jag verkligen tvivla.
    jag blev gravid TVÅ gånger och jag åt p-piller. visserligen körde jag inte dubbla skydd men det tycker jag inte att jag borde måsta heller.
  • Lady Dahmer
    Den Osynlige skrev 2010-02-09 08:08:48 följande:
    Ts jag är oxå emot abort!jag ser det som ett liv från befruktningen.jag anser oxå att abortlagen borde ändras riktigt ordentligt.jag ser abort som mord,ett planerat mord på ett ofött barn oavsett i villken vecka det avlivas.jag tycer dock abort är "okej"om barnet är så svårt sjuk/skadat eller har blivit till vid en våldtäckt.men då ska aborten göras tidigt i graviditeten
    varför är det helt plötsligt ok att mörda ett oskyldigt litet barn bara för att mamman blivit våldtagen? Blir barnet plötsligt mindre värd då? Blir det mindre värd om det är sjukt??
  • Lady Dahmer
    Den Osynlige skrev 2010-02-09 16:50:36 följande:
    början på?herregud har du sett ett sk barn i v 16?det gjorde jag vid mitt MA.det var en miniatyrmänniska! de syns oftas på UL,nu pratar jag om svåra skador som upptäcks via UL. det är inte mindre värt!hur kul är det för ett barn att få veta att dennes pappa är en våldtäcksman?sen tror jag inte att en våldtagen vill behålla ett barn som blev till av en våldtäckt.så därför tycker jag abort är okej då
    men det är ju precis det du säger - att kvinnans vilja helt plötsligt är mer värd och ungen mindre värd bara för att hon blivit våldtagen.

Om abort är mord, varför är det ok att mörda ett barn bara för att pappan är våldtäktsman? 

och du - jag ville inte heller ha barn och därför gjode jag abort. Vad är skillnaden om kvinnan blivit gravid genom våldtäkt eller inte?  
  • Lady Dahmer
    Lindis1974 skrev 2010-02-09 17:06:04 följande:
    Förlåt mig om jag frågar dumt, men menar du att det inte är någon skillnad på att bli gravid genom en väldtäckt eller bli gravid ändå?
    nej det är inte vad jag menar. jag menar att om det är mord att göra abort så är det väl mord oavsett hur ungen kommit till? Blir det mindre mord bara för att pappan våldtog mamman? Är det mer mord om pappan är snäll?
  • Lady Dahmer
    Lindis1974 skrev 2010-02-09 17:11:40 följande:
    ok. ja jag delar ju inte din åsikt om att det är mord så det tänker jag inte äns disskutera.
    jag har inte påstått att jag tycker det är mord.
Svar på tråden Abort