• 7 michelingodingar

minitonårstrots eller vad??

Hej!

vi har en dottern som blev 9 år i okt förra året.
    ända sedan hon blev 6 år har vi haft såna otroliga problem med henne o det blir bara värre.

allt ska ske på hennes villkor, det är hon som ska o vill bestämma, säger man nej till nånting så blir det ett sjuhelvetes liv rent ut sagt, hon gapar o skriker o jag menar verklien skriker så man tror rutorna ska gå sönder, stampar o klampar i golv o trappor ALLA råkar ut för hennes hemska humör o det svänger på 1 sek!!

sen kräver hon förklaring till varför man säger nej o hur många förklaringar man än ger henne så nöjjer hon sig inte med det utan säger varför o säger man då ja men du har ju fått 10 förklaringar nu så säger hon NEJ det har jag inte alls fått.

Det har gått så långt så nu ger hon sig in i slagsmål med sin bror som blir 14 år, dom slåss med knytnävarna, o vid flertal tillfällen har dom slagits o hon har bråkat så pass så deras lillebror på 1 år blivit skadad ganska så rejält ( ena gången slog han ner med huvudet före o det är precis så det inte gått hål i skallen och andra ggn så drämde dom igen dörren så hans lilla hand fastnade i dörren så jag trodde dom brytit av den)

vi orkar inte ha det så här och jag har nu funderat på stödfamilj för o orka med henne.

kan tillägga att sonen har en svår adhd diagnos och om man jämför henne med honom så är hon ännu värre än vad han var i den åldern med sina aggressionsutbrott osv.

vad ska vi göra, vad ska vi ta oss till för o nå fram o få henne att sluta med sitt beteende??

detta knäcker familjen

Svar på tråden minitonårstrots eller vad??