www.edulab.se/demoochbroschyrer.php Interaktiva prov, skitbra!
www.studera.nu/studera/340.html Gamla prov
www.ordprov.se/ ex. spela ordkaos
www.hogskoleporten.se/ Den här boken köpte jag på blocket, skitbra! men jag kompletterar med mattebok för att fördjupa mig i vissa ämnen
www.provtips.com/index.html Här finns mängder med bra tips!
Det är detta jag sitter med. Har aldrig gjort ett prov innan och är fast besluten att få ett bra resultat (vilket då är minst 1,5 iaf).
Jag har inte hunnit göra så många gamla prov än, men de ORD jag gjort så har jag skrivit upp de ord jag hade fel på och de ord som är lite svårare men som jag fick rätt på (ev. gissat). Jag är rätt bra på ord så
även ENG och LÄS. För mig är det NOG och särskilt DTK som är svårt. Men helt klart, att jag läst i högskoleprovboken och fått matten repeterad gör enorm skillnad. Har pluggat lite men ändå förbättrat mig. Så det känns skönt.
På ENG så har jag svårt för den uppgiften där man ska fylla i saknat ord, så den tänker jag göra sist så jag fixar de andra först...
Ett tips är att skriva ord på ett papper och ha på toan så kan man utnyttja tiden där lite bättre 
Försöker pytsa in lite tid här och där när barnen somnat på kvällen, men det är svårt med en 4 månaders som inte somnar lika tidigt som sonen