Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Hur studera bäst inför Högskoleprovet?

Jag ska göra högskoleprovet i april, har gjort det en gång tidigare för fem år sedan och fick det sugiga resultatet 0,7, vill gärna ha högre denna gång och tänkte därför studera inför provet.
    Hur studerar jag på bästa sätt?
    Några bra tips från er som har studerat inför Högskoleprovet?

Ni som anser att man inte ska eller kan studera inför Högskoleprovet kan hålla era åsikter för er själva då de är helt irrelevanta för denna tråd.

• Svar på tråden Hur studera bäst inför Högskoleprovet?
  • Fidelis ad urnam
    Amazina skrev 2010-01-22 20:44:18 följande:
    Min erfarenhet är att man får bättre och bättre för var gång man skriver det... En stor anledning till det är att man lär sig taktiken. Med andra ord, tanka hem så många prov du kan och gör ett i veckan! Lär dig läsa olika former av tabeller, lär dig de enklaste matematiska formlerna, när du kollar på film så lyssna på engelskan och läs inte den svenska texten. Läs engelska texter. På provet är understrykningspenna A OCH O!! Kladda på dina papper! Ringa in de frågor du inte kan lösa på rimlig tid, stryk över de frågor du är toksäker på, gå vidare och gå tillbaka till  de inringade och de utan markering när du är klar.
    tack för bra tips
  • Fidelis ad urnam
    lindalake skrev 2010-01-23 23:08:46 följande:
    Har du tänkt att läsa nåt? och vilket resultat siktar du på? Jag vill komma in på sjuksköterskeprogrammet
    Jag vill komma in på personal och arbetslivsprogrammet eller beteendevetenskapliga programmet.
Svar på tråden Hur studera bäst inför Högskoleprovet?