• Rudies

Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010

Här kommer den nya tråden!

Välkommen att hoppa in alla nygravida eller ni gammelgravida som just upptäckt att vi finns, var inte rädd att lägga er i våra diskussioner och följ gärna med på fikaträffarna och dela erfarenheter och upplevelser. :)

Här är den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m48247488.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 08:57
    BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m50235868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 20:15
    FIKATRÅDEN: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m52106246.html

• Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010
  • Rudies

Så där ja, nu borde allt vara fixat med ny tråd och ny BF-lista. Det är ett litet projekt var gång men nu börjar jag bli haj på det här. :D Tre månader går ruskigt fort. ;)

• Rudies

Grattis Maria till tjejen i magen. Vad många som får höra att det är en tjej i magen, undrar om det stämmer att jag också har det, vi får väl se. ;)

---

Ja det har jag inte ens tänkt på, till nästa tråd MÅSTE ju till och med min bebis ha kommit ut, haha. Nu kändes det ännu närmre. :)

• Rudies

Jag provdrack ju en sån där alkoholfri öl i sthlm, fastän jag brukar mobba dem och det var inte så dåligt som jag trodde, haha. Rätt gott faktiskt. Jag är inte sugen på att gå ut och vara full, men att kunna dricka en öl eller två hade varit gott, fast nu när jag vet att jag tycker om de alkoholfria så jag helt plötsligt har ett alternativ, då är jag inte lika sugen längre, haha.

Vi tänkte gå på strippklubb i sthlm, men där gick min nykterhetsgräns. Inte fan går jag på stippklubb nykter, då vill man iaf vara lite lullig, haha. ;)

• Rudies

Jag hann vara full en gång mellan amning och graviditet i somras, det räcker gott och väl. Men jag hann dricka många kalla öl till grillat. Mmmm. Det var njutning det. ;)

• Rudies

Nyss fick jag uppleva en sån här "aha-upplevelse", när något man egentligen vet, men inte tänkte på plötsligt klickar till och allt faller på plats.

Jag har haft psyk-halsbränna hela helgen, dygnet runt. Har ätit Novalucol hela tiden och har knappt kunnat sova. Enda sättet att sova har varit att ligga på rygg på väldigt upphöjd huvudända i sängen.

Hela nätterna har jag varit illamående och på morgonen har jag inte haft någon aptit alls, bara mått illa. Så fort jag tvingat i mig mat har illamåendet gått över, typ som morgonillamående i början av graviditeten.

Så nu slog det mig! Att jag ligger på rygg gör mig illamående eftersom bebisen trycker på stora kroppspulsådern och att ligga på sida har inte varit möjligt p.g.a. halsbrännan. Haha, pest eller kolera. ;)

Nu gäller det att se upp med vad man äter för att inte göra halsbrännan värre. Så kanske jag kan börja ligga på sida igen och slippa illamåendet.

---

Idag börjar jag min praktik, det ska bli kul! Bara 4 veckor kvar av skolan nu, jag har nedräkning. ;)

• Rudies
    Mary Jo skrev 2010-01-25 21:50:48 följande:
    Tänkte skvallra att Jaana (snart mamma igen) har fått en POJKE!!!! grattis!!!!!!
    Ja vad kul! :) Grattis!
  • Rudies
    snart mamma igen skrev 2010-01-26 00:21:21 följande:
    TACK ALLA DEN 25JANUARI på sin bf dag passade våran Amadeus att hitta ut ca 06.30 sippra vattnet hemma..o 18.26 var han ute berättar mer om förlossningen en annan gång.. men allt har gått jätte bra en riktig krabat på *håll i er,sitt ner nu * 4960gr o 56cm lång o huvud på 39cm stor skönhet redan från start (jag klarade mig utan nå bristning ) Tack igen alla!
    Men dra mig baklänges vilken jättebebis, och på BF och allt! Härligt att höra att allt gått bra. :)

Shit vilket snyggt namn ni valt åt honom. :)
  • Rudies

Sofia- Folk kommer alltid känna att de "måste" kommentera ens mage, jag känner likadant när jag ser en gravid kvinna. Man måste liksom bara säga att "gud vilken stor och fin mage du har, är du säker på att det bara är en?" ofta tror jag man säger det bara för att man inte vet vad man annars ska säga och i de flesta fall är det menat som en komplimang, så du behöver nog inte ta åt dig. Jag tror nog de flesta med normala eller stora magar (och säkert även många med små) får höra av alla andra att de väntar tvillingar och folk kallar mig ofta "tjockis", men so what, jag vet ju att de inte menar något dåligt med det så jag ser ingen anledning att bli upprörd eller ledsen, att lägga ner energi på såna känslor gillar jag inte. :)

Jag hade också 39 i sf-mått i slutet, en stor mage behöver inte betyda en stor bebis, fast jag föredrar stora framför små om jag ska vara ärlig, haha. Små är söta, men stora känns mer rediga och stabila redan på bb. Och jag tror inte förlossningen skulle skilja sig särskilt mycket om du skulle få en stor eller liten bebis.

Nektarin- Grattis till nummer fyra. Har du stor åldersskillnad mellan barnen? Tänkte när du skrev att sista skulle få sig ett syskon. :)

• Rudies

Nektarin- Ja men då passar det sig med ett jämnårigt syskon till den yngsta. De kommer nog tycka det är rätt häftigt att ha så stora syskon när de växer upp. :)

---

Ja men jesus vilket väder! Det har blåst hela natten och jag har knappt kunnat sova. Jag ska till en kompis i byn på Blingo-party nu på förmiddagen och på eftermiddagen ska jag på praktik, så ingen lunch för mig.

Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010