• Rudies

Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010

Här kommer den nya tråden!

Välkommen att hoppa in alla nygravida eller ni gammelgravida som just upptäckt att vi finns, var inte rädd att lägga er i våra diskussioner och följ gärna med på fikaträffarna och dela erfarenheter och upplevelser. :)

Här är den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m48247488.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 08:57
    BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m50235868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 20:15
    FIKATRÅDEN: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m52106246.html

• Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010
  • mijamarijan

Pernilla: Hon kanske har bytlånat sovmönster med Ivan för dom här senaste dagarna har han knappt sovit något alls på dagarna, han brukar oftast sova åtminstone en timme på förmiddagen och en på eftermidagen. Har jag lyckats tvångssöva honom efter gnäll och tjorv så har han sovit kanske tjugo minuter en halvtimme max. Vet inte vad som hänt med honom, och nu på kvällen har han somnat efter åtta och sen vaknat två gånger efter det så jag har varit tvungen att vyssja och vyssja, känns som att min stackars rygg ska gå av snart!:/ Jag MÅSTE hitta ett annat sätt att få honom att sova på!

Ja samma här, har aldrig kunnat äta som jag gör nu och ändå gå ner i vikt eller iaf jämt ut. Har tappat några extra kilon under min startvikt från när jag blev gravid och dom vill jag inte gå upp igen när jag sluppit jobba för att bli av med dom och allt!:) nä skärpning skärpning är det som krävs, men svårt att bryta goooda vanor;) hehe. Gör likadant, det är farligt att ha lite att göra, det gäller att hålla sig sysselsatt!:P

Ja fast man kan ju be någon leka lite fotograf också, men det är som kul att få en riktigt bra bild hos ett proffs! det finns bara ett par bilder på oss alla tre tillsammans, ett från när vi precis kommit hem med Ivan och jag sitter sliten och dötrött och typ blänger mot kameran haha, och sen ett från dopet men det var taget på avstånd och alla tittar åt olika håll, inget man vill hänga på väggen precis..

Haha dom kan verkligen bete sig lustigt ibland dessa barn! skumt att hon ville ha nappen helt plötsligt! men kanske att hon ska ha fler tänder och tycker att det är skönt att suga? kan ju vara..det är synd att det inte finns sån här bedövningssalva i sverige som man sätter när det kliar och gör ont i tandköttet, morsan köpte till Ivan när hon var i london och det funkar jättebra!:)

• Linnisen

Sofia- Jag vet inte om Vilja är för liten men när Tim var liten och hade hög feber så sa dom att jag kunde ge varannan Ipren-supp och varannan Alvedon-supp. Då fick jag dela på Ipren för han vägde så lite att en hel var för mkt. Vad jobbigt när dom små har så ont!

♥Tim 080422♥ ♥Mio 100331♥
  • Rudies

Sofia- Men nog kan du väl gå ut med henne iaf? Ta promenader och så. Men du behöver ju itne gå in i butiker eller hälsa på sjuka folk eller folk med barn som pillar henne i ansiktet. Instängda i lägenheten behöver ni nog inte sitta, då blir ni ju galna. :)

• Camillae

Ha ha kanin jakt ,det kan bli intressant för dom e juh inte lite snabba ...

jag har nu på morgonen varit lite jobbig med barnen :)

har spelat trummor på flingpaketet,jonglera med mackorna och lekt med kökslampan
    samt skrålat  - Oh my darling oh my darling oh my darling  clementine
    dom har då skrattat i alla fall *L*

• Mary Jo

Linnea- jag vet inte,dom skrev bara att jag skulle ge alvedon suppar så jag kör väl på det. I natt var det samma,hon skrek av smärta så vi var såklart tvungen att ge en till supp men då blir det igen 1 för mkt:( vet inte vad jag ska göra. måste strunta i 1 supp en gång på dagen men det känns ju jobbigt när hon har ont..

Marie-ja,haha jag dör ju av att sitta inne i 2 veckor. i vagnen ska hon iaf och ut i friska luften. Tänkte dra ut henne nån dag med babysittern oxå så får hon sitta ute. :)

----
    Fy fan vilken natt. jag har typ haft magsjuka o tvingat upp ante.
    fy vad äckligt. det är ju det värsta jag vet!

• MK84
    Camillae skrev 2010-06-03 07:45:59 följande:
    Ha ha kanin jakt ,det kan bli intressant för dom e juh inte lite snabba ...

jag har nu på morgonen varit lite jobbig med barnen :)

har spelat trummor på flingpaketet,jonglera med mackorna och lekt med kökslampan
    samt skrålat  - Oh my darling oh my darling oh my darling  clementine
    dom har då skrattat i alla fall *L*
    Hehe, jobbigt med kaniner, jag är nog less på alla katter jag bara hur ska det då inte vara med kaniner också. Men katterna kan ja inte ta upp nån jakt på. ;)

Personligen tycker jag att om man bor på ett tättbebygt område så ska man inte ha utekatter, det passar sig på landet å liknande, om man nu vill ha katt annars så ha dom inne.
  • Camillae
    MK84 skrev 2010-06-03 08:10:50 följande:
    Hehe, jobbigt med kaniner, jag är nog less på alla katter jag bara hur ska det då inte vara med kaniner också. Men katterna kan ja inte ta upp nån jakt på. ;)

Personligen tycker jag att om man bor på ett tättbebygt område så ska man inte ha utekatter, det passar sig på landet å liknande, om man nu vill ha katt annars så ha dom inne.
    Ja det är att tänka sig för när man bor i ett villa område ang djur
    vi har oxå någon katt som kan springa på gården NÅGON gång men det gör inget
    (äter väll upp våra råttor )   ;)

men javisst kan katter oxå vara jobbigt om de blir för närgångna och vill komma in ,eller börjar makrera revir som de kan  göra ...
  • perdy

Vilken jäkla natt vi har haft!!! Ebba somnade 19.30 ungefär...sov bra fram till 22 då hon bara helt plötsligt började skrika som en stucken gris men hon var inte riktigt vaken utan hennes ögon var stängda och ingenting fungerade, vi buffade, sjöng, försökte med vatten, ge napp, dra i speldosan...INTENTING funkade!! Så jag tog upp henne och hon skrek lika mycket ett tag tills hon vaknade...då vart hon lite lugnare. Hon fick ligga bredvid oss och höll på att somna flera gånger sen satte hon igång att skrika kring 23, fick mat och så skulle hon sova i egen säng men det gick inte hon gallskrek igen. Så bara lägga henne mellan oss, där har hon legat och vridit sig och vänt sig hela natten! Vaknade flera gånger och sen vid 5 fick hon mat eftersom hon verkade hungrig och verkligen gallskrek, går inte att få kontakt med henne när hon skriker sådär...sov kanske en timme till och vaknade kring 6. Jag döööööör. Tur att min kära sambo förstår och sätta igång kaffebryggaren direkt han vaknar :D

• Camillae

oj sofia vad tråkigt med magsjuka det är ju så jobbigt man vill ju döö hela tiden ....
    lider verkligen med dig

Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010