Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2

Vad har du bloggat om idag?

Den årliga "växthus-festen" är avklarad.
    Vi är några tjejer som går under namnet "mamma-gänget", en härligt brokig samling med olika kvaliteter.

I ärlighetens namn tror jag att vi är rätt ö-kända vid det här laget i vår lilla by.
    Ibland kan det gå rätt vilt till på våra fester, det kan ju det.

Fast till vardags bara träffas vi, pladdrar och skrattar mycket.
    Låter våra barn leka under tiden vi mammor har mycket att gå igenom.

Ibland pratar vi så mycket att kaffet hinner kallna, innan jag ens fått det till munnen.
    Andra gånger är det bara skönt att få sätta sig och lyssna in vad de andra säger.

Vi lever under ett motto och det ska sägas med lite dålig engelska (lite som om du vore berusad... för det var ju så det kom till. Fast det sa jag inte, nähädå).

"What sais in the växthus - stay´s in the växt-hus!".

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Två små spioner som gömmer sig.

Ursäkta att jag nu kanske "trampar nå´n på tårna", fast jag upplever att många kvinnor tycker att de inte hinner med det ena och det andra.

Har hoppat ur och i mina stövlar idag. då jag hållit på med lite uteliv samtidigt som barnen ska ha mat och så. För mig är det bara underbart att höra barns skratt medan jag donar med annat.

"Det är ingen konst att tänka som en karl. Det är bara att tänka som vanligt... fast litet mindre!" 
  • Flickanx2
    Kryper i smyg upp på vinden och plockar stånkandes ned lådor med julpynt. Försöker desperat gömma, på alla möjliga och omöjliga ställen. Det ligger tomtar under sängarna och änglarna gömmer jag i lampskärmarna. Juleljusen har jag ställt lite sporadiskt bakom gardinerna.Det är låångt till jul, tycker jag:

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2

Det är så härligt, det är just i juletider du får vara det: Hemlighetsfull!

Tänker och planerar för fullt i mitt lilla huvud, inför den stundande julen... och vet du vad?

Det är just då, i denna stund det är heelt i sin ordning att få göra det. Det är väl det jag ägnar mig åt för tillfället.

Vad gör du då?

http://ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2

Ännu ett år har gått.

"Grattis!", till mig själv.

Jag har inte bara "överlevt" utan säkerligen lärt mig något av året som gått.

Det är bara det att jag inte är tillräckligt gammal än...
    ... för att förstå det.

Kanske någon sorts "tröst" i alla fall ;)

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Happy faces.

Mitt hus är ofta fyllt med liv.

Barn som leker, mammor som fikar och avlastar varandra för en liten stund.

Det är verkligen behövligt, skulle alla ta sig tid till.

TACK för de fina blommorna, de får mig att tänka på våren, trots att barnen fortfarande kan vara ute o leka i snön 
    Smiley hearthttp://ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Hinner inte det jag ska,
    ska inte det jag gör,
    gör inte det jag vill,
    vill inte det jag måste,
    måste inte det jag kan,
    kan inte det jag önskar,
    önskar det jag inte bör
    bör inte det jag tänker
    ... fast livet kan va rätt skönt ändå.

Trots att jag känner mig som bilden visar.

Tilltuffsad ibland:  ekdungen.blogspot.se/
Svar på tråden Vad har du bloggat om idag?