Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

ridkläder i stor storlek,,

Hm, min dotter behöver gå ner i vikt och hon ville börja rida som sport, men dietisten sa att ridning inte ger någon direkt träning som är fettförbrännande så ts?? Hur tänker du nu? Att överhuvudtaget komma ut eller vad? Eller menar du allt som är runt omkring? Goggla så får du nog fram en butik som har större stl, annars fungerar vanliga mjukisar och tights med chaps.

Och ni som säger att överviktiga inte ska rida med tanke på den stackars hästen, tror ni verkligen att ägaren till hästen skulle låta ts ta hand om den om han/hon inte visste att hästen klarar ts vikt? Ts kan ju faktiskt vara 150 cm lång och väga 80 kg vilket är rejält med övervikt för en så kort person men för mig är 80 kg normalvikt eftersom jag är så lång.

• Anonym (???)
    Zoolie skrev 2010-01-30 12:22:54 följande:
    de var nog de dummaste jag har hört! Konstigt om man inte skulle förbränna något, efter mina dressyrträningar e jag ialla fall pissesvettig. Har 15 kg övervikt så de måste vara väldigt synd om min häst då.Ts lycka till o hitta kläder, eftersom de flesta ridbyxor e stretch så hittar du nog några
    Läs inlägg 10. Min dotter är DEFINITIVT ingen proffsryttare så nej, ridning är inget för henne om hon ville ha det som enda träning. sen kan hon ju rida ändå för att hon tycker det är roligt.
  • Anonym (???)
    Arvegil skrev 2010-01-30 14:13:49 följande:
    Kan ju bara säga att ridningen enbart hjälpte mig gå ner 20 kg, så ni som säger att ridningen inte förbränner vet inte vad ni snackar om.Men det är klart, det är skillnad mellan att RIDA en häst och att ÅKA häst. Åker man bara runt på hästen och lallar lite så förbränner man förstås inte så mycket. Men om man kan rida en häst, på riktigt, så nog f*n är man trött efteråt!
    Ja och i vilken kategori hamnar en tioårig flicka som aldrig suttit på en häst tror du????? Och arbetet runtikring, jag frågade om det och det fanns begränsat med möjligheter att få hjälpa till pga stort tryck från många som ville.
Svar på tråden ridkläder i stor storlek,,