slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-11 17:01:17 följande:
det är mitt andra, men det är 8 år sedan jag födde sist och jag kan ärligt säga att förutom att tiden har gått så är inget sig likt. Jag läste min dagbok från den tiden och jag kan lätt räkna på en hand hur många sammandragningar jag hade under hela den tiden, jag var sängliggande från i stort sett vecka 25 pga operation och havandeskapsförgiftning och mådde skit... inga förvärkar eller nåt.
Denna gången har jag haft sammandragningar av o till sen vecka 18 men inte några allvarliga, väldigt relaterade till stress och om jag jobbat hårt fysiskt (som storstädning och burit ved och sånt) men nu sista dagarna har det förändrats....Känns som kraftig mensvärk längst ner i magen och i ryggslutet kombinerat med sammandragningar...
Det finns nog inget hur det "ska vara" utan det är så olika inte bara från person till person utan graviditet till graviditet. Pratade just med min granne som nyligen födde sitt tredje barn och hon sa att hon hade ingen aning om när det var dags med någon utav dem, sista gången nu åkte hon hem med pinvärkar från BB för hon ville inte vara kvar där *S* och då har vi en bit att åka så att säga, när hon kom in var hon öppen 8 cm och trots det tog det nästan ett dygn....
SÅ man vet aldrig från gång till gång... jag har nog en känsla av att min tös pluppar ut FÖRE 9 januari...kanske till och med före nyår. Det har jag känt på mig sedan länge tillbaka, vet att hon är lite större än genomsnittet för tiden, att hjärta och lungor är redo (var på en rejäl undersökning i lördags pga lite högt blodtryck) så hon är välkommen när som

Men shit, det låter näästan som om det hade varit jag som hade skrivit det där. Min brud i magen är också större än genomsnittet. Vecka 26 vägde hon flera hundra gram mer än vad hon skulle. I vecka 32 vägde hon rätt så ordentligt mycket mer än vad hon skulle. Nu senast hos barnmorskan (vecka 34) så står kurvan raaakt upp. Så det är en rätt ordentligt stor bebis i min mage och folk tror att jag väntar tvillingar när de ser magens storlek.. :D Så jag är helt säker på att hon kommer ut nu i december. Jag bara vet det. :D