Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

IdaVi skrev 2010-07-23 09:53:22 följande:
    Näe, det är en svår avvägning med syskonvagn eller inte. Vi har bara en bil också och jag kommer hämta/lämna på dagis. Iofs gillar Ida att gå, men i vinter med snö osv vet jag inte hur det funkar med ståbräda heller? Och hon kanske vrålprotesterar när man har tider att passa, så då är det skönt med en vagn
    Vi har 2 bilar, men hunden måste ut på promenader. Fast långpromenaden kan jag ta på em  när grabbarna kommit hem, då kan de antingen passa J hemma eller köra en vagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora

Jag har tänkt lägga långpromenaderna under det tid dottern är på dagis. De dagar hon är ledig får det gå ändå, finns ju alltid sjal att bära bebisen i också.

• 2små2stora
    mmian: Jag bor utanför Strängnäs

Var bor du? 
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-24 11:52:14 följande:

chriss. Jaa, det är lite häftigt!

Nån mer som har ganska mycket sammandragningar. Minns inte om det var så sist. Men det är säkert helt normaaalt

Packar för en tripp till Västerviks skärgård. Åker imorgon men vädret verkar bli ganska dåligt. Nåväl, skönt att komma iväg iaf.

Jag är sjukskriven för mina sammandragningar
  • 2små2stora
    mmian skrev 2010-07-25 19:22:32 följande:
    3Busfrön- På gränsen mellan Skåne och Blekinge. En ganska liten ort så det är gångavstånd överallt och bara några minuters promenad till tågstationen.

Äh, jag är inte så oroad över det här med syskon egentligen men jag vill inte känna mig låst här hemma, det är nog mycket som blir tufft nog ändå. Har ju varit hemma sen februari/ mars och börjar bli uttråkad, hur sysselsätter ni andra som är hemma er?
    Jag ska ju göra så lite som möjligt, så det har blivit mycket att sitta framför datorn, sitta på stranden och titta på när storebröderna badar med lilla syster. 
    Men nu börjar det bli mycket tråkigt att bara vara. Har varit ensam hemma med dottern över helgen så då har det inte blivit så lugnt även om vi har tillbringat en stor del av tiden hos mina föräldrar.

Jag testar utan syskonvagn till en början  och sedan får vi köpa en om det inte fungerar. 
  • 2små2stora

I dag är jag på 32+0 och har 56 dagar kvar Har varit hos BM idag och allt var bra. lillkillen ligger djupt i bäckenet och är ruckbar.

• 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-08-11 19:28:20 följande:
    Visst är det häftigt att tiden går så fort. Snart sitter vi med våra små bebbar i famnen. Har 79 dagar kvar till BF. Ska till BM imorgon på rutinkontroll.
    Ska även be dom kolla mina åderbråck i underlivet. Gör rejält ont, men jag vet att det tyvärr inte går att göra så mycket åt förutom att försöka avlasta/vila

Jag födde på 40+0 sist, så det var ganska bra tajmat
    Jag har fött mina på 40+0 (på BF dagen), 37+2 och 37+6.

Så en vecka 37 igen skulle vara lagom  
  • 2små2stora

Här kom William ut i 35+3 med buller och bång i lördagskväll. Vattnet gick 16:20 och 20:38 är han född.
    Men han är jätte duktig och ammar fullt redan 

• 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-09-13 14:23:04 följande:

Sessan: Sist hade jag inte skrivit något förlossningsbrev och tur var väl det. För jag gjorde inget som vi hade pratat om innan. Före förlossningen ville jag ta akupunktur och lustgas. Men eftersom jag hade varit vaken så länge, kräkts mycket och mådde illa så kände jag varken för nålar i kroppen eller en mask för munnen. Så det slutade med EDA. Den här gången bestämmer jag mig inte för något i förväg känner jag Ska försöka utan EDA för mitt värkarbete avtog i samband med den, plus att jag fick feber och så. Men vi får se, det kanske blir EDA till slut ändå

3Busfrön: Grattis i efterskott! Hur gick förlossningen för dig då? Hur stor var William när han föddes?

Tack, förlossningen gick väldigt fort. 4tim 20min från det att vattnet gick så var han ute. Jag började med lustgasen i väntan på EDAn, fick EDAn kl 20 och 40 min senare är sonen född Han bara vara på förlossningen i lite drygt 2.5 tim. 

Han var 44cm lång och vägde 2440g. 
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-09-14 09:08:50 följande:
    3Busfrön: Vad skönt att allt gick bra. Jag beställer en likadan förlossning, tack!
    Den var lite väl intensiv tycker jag. Var bara 1 min mellan värkarna.
  • 2små2stora
    anja1661 skrev 2010-09-14 18:12:26 följande:
    nej det e perfekt! så hade jag det med sonen.....efteråt var jag uppe och hoppade direkt och var så pigg och energisk så ajg hade orkat med en förlossning till!
    hoppas på sån förlossning även denna gång.....
    Efteråt så var det helt ok, gick in på neo 3 tim efter förlossningen och var pigg och så efter. Men jag har gärna lite paus mellan värkarna i alla fall 2 min eller så mellan dem.
Svar på tråden BF Oktober