Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

Efter lite stressande och tur att det inte var några poliskontroller så gick RUL bra blev tidigare lagd med 4 dagar så vips var jag i v.19 i stället De fick för sig att öppna den bro vi måste över när vi skulle åka och den måste de just nu handveva då de byter elsystemet på den så den goda tid jag trodde att vi hade försvann ganska snabb så maken missade ultraljudet då han fick parkera bilen efter att ha släppt av mig vid entrén.

Det blev inte den vagn vi(jag) hade tänkt innan då vi hittade en Brio joyful på rea så för ca 4800kr fick vi sittdel, liggdel och åkpåse

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Ella1986 skrev 2010-05-07 20:17:45 följande:
    Grattis till alla er som varit på ultraljud nyligen! Man vill ju bara göra om det igen! Jag har en fråga om det här med mat och ätande. Jag kan äta i princip närsomhelst, men när jag har ätit (särskilt på kvällen) så blir jag så sjukt mätt att jag måste gå och lägga mig nästan. Känns som att magen ska spricka och det bildas massor med gas som bubblar runt hela kvällen och natten. Jag antar att min magsäck börjat tryckas upp av bebisen och på så sätt blivit mindre. Men det är så frustrerande att inte kunna äta som man brukar! Är det några fler än jag som har det likadant? Kan det vara farligt för bebis att äta mycket mat? Trycks den ner av all mat, eller är den skyddad därinne? Kanske låter som en konstig fråga, men jag blir så nojig över allt som händer i kroppen! 
    Det är inget farligt för bebisen att du äter mycket. 
  • 2små2stora
    MariaOMarkus skrev 2010-05-10 11:58:16 följande:
    Hej nu har vi kommit hem från RUL och allt såg bra ut =) hade gärna haft en trevligar BM dock.
    Min BM var inte så rolig hon heller. Nu har jag bokat tid på Tittutkliniken för ett anatomi och könsul bokade ett vanligt 2D. så den 17 juni blir det dags för en ny titt på bebben
  • 2små2stora
    BF LISTA  Oktober {#lang_emotions_gravid}

30 sep: Mabaja

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986
    4:
    5: - Idaar, Soffi83, Jeskan 
    6: - Jamtland4ever - CarroW86, 3busfrön
    7: - Pumsig - LJ87
    8:MariaOMarkus
    9: - Emeliiieeee
    10:Annumen
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20: LitenpåG
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29: Lena 74
    30:
    31:
  • 2små2stora

Aj, aj, aj. Det knäppte till i min höft idag och nu har jag jätteont i hela vänsterbenet.

• 2små2stora
    Åttan skrev 2010-05-12 15:28:04 följande:
    foglossning.. ?
    Det har jag redan men den brukar inte kännas så här. Hoppas att det går över under helgen annars kommer jag inte att kunna jobba. Är svårt nog redan som det är. Hade rätt mycket sammandragningar när jag åkte hem i morse.
  • 2små2stora
    Lindsey skrev 2010-05-17 08:53:41 följande:
    Jaa, blir detta värre får jag flytta in i mina fula, men jättesköna scholl badtofflor i sommar! Används just nu som inneskor på jobbet, haha! Jag som precis har köpt ett par jättesnygga rosa converse som jag inte ens kan använda just nu om jag inte går jättesakta och försiktigt pga hälarna, så typiskt! Trodde inte man fick problem med svullnad och ont i fötterna så tidigt, men har som sagt känt detta i flera veckor.
    Stödstrumpor !!
    Inte så snyggt kanske men väldigt skönt. Jag har beställt lite roliga stödisar på pahnemedical.com Googla på Pahne och stödstrumpor.
    Nu ska jag snart iväg för natt nr 2.
  • 2små2stora

Imorgon går jag in i v.21 Ringde till barnvagnsaffären om en söm på suffleten som var trasig, så de beställer en helt ny liggdel.

• 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-19 21:01:34 följande:
    Dagen blev helt fantastisk! Finns bilder i galleriet om nån är nyfiken! =) Finns ingenting att klaga på! Ingenting kunde ha blivit bättre! Vi ska beställa vagn i juni-juli! Tror att jag går över tiden så då är det ju ingen brådska! =)
    Vi fick höra när vi var och skulle köpa vagn att de som beställde nu från Emmaljunga skulle kunna hämta sina vagnar i slutet av september.
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-19 21:11:23 följande:
    vi ska oxå ha en emmaljunga, men att det är 12 veckors leveranstid.. så det ska inte vara nån fara.. men kanske måste ut och leta ändå... Jag som tänkt köpa hem allt/det mesta i september, så det drar igång nån gång! haha.
    Jo det är 12 veckor men de stänger 4 veckor så det blir i praktiken minst 16 veckor.  Vi hittade en vagn på rea när vi var och handlade så vi har redan vagnen hemma.
Svar på tråden BF Oktober