Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

Hjälp min två-åring vägrar äta!!!!

Min dotter är 2½ och har inte heller varit stor i maten, men alltid är bättre på dagis. Nu sen några månader tillbaka har hon nästan slutat äta, både hemma och på dagis. Hon har börjat gå ner i vikt men har lite att ta av tack och lov! Jag har varit på samtal på bvc, och ja man ska inte tvinga i barnet mat. Nu äter min dotter välling på kvällen och 1 gång på natten. Hon tar igen sig på natten med vällingen för att hon ätit så dåligt på dagen. Jag brukar göra spagetti och mackaroner naturellt som hon brukar kunna plocka i sig ibland.. och kokta grönsaker brukar också gå bra ibland.. Macka med leverpastej även fast hon oftast bara brukar äta lever pastejen och lite i mitten av mackan. Jag ofta sånt som jag vet att hon brukar äta av.. är enformig.. Sen fick jag veta från bvc att man inte ska låta dom små äta på dagarna, fasta måltider och mellanmål.. Om hon är hungrig till middagsvilan men vägrar mat så får hon välling som alltid slinker ner... Vet du något han brukar äta? Morötter såg jag, kokta morötter tycker dottern är gott.. brukar ha i lite flytande smör när jag precis har kokat för lite extra fett.. Sen brukar hon äta okokta morötter..

Svar på tråden Hjälp min två-åring vägrar äta!!!!