• vackrastarflow

    Vad läser du nu? Nr 5

    Dags för en ny tråd med inspiration, tips och diskussioner!!

    Läs gott!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 23:51
    Näe, inte ens denna gång lyckades jag göra denna tråd innan den andra stängdes. Men för några timmar sen var den gamla tråden ännu öppen! Hoppas alla gamla och nya hittar hit ändå!

  • Svar på tråden Vad läser du nu? Nr 5
  • Flisan79
    Afterlife skrev 2015-07-21 15:05:02 följande:

    Jag läser om Hugh Howies "Wool". Underbar SF-dystopi!


    Har funderat på den serien. Så den är bra alltså?

    Just nu: tango för vilsna själar av Lucy dillon.

    Har lyssnat på alla hennes tidigare och de är inte världsbäst men sköna att ta mellan si-fi och kriminalare.
  • Joce82

    Har precis läst slut conn igguldens Caesar serie! Bra bok men mycket rena faktafel.

    Fortsätter nu med böckerna han skrivit om Englands historia och den sjuklige kungen sk "lammet"

  • lövet2
    I blodbokens skugga av Maeve Binchy. Jäkligt mycket folk att hålla reda på, men annars en trivsam bok.
  • Afterlife
    Flisan79 skrev 2015-07-22 21:38:54 följande:
    Har funderat på den serien. Så den är bra alltså?

    Just nu: tango för vilsna själar av Lucy dillon.

    Har lyssnat på alla hennes tidigare och de är inte världsbäst men sköna att ta mellan si-fi och kriminalare.
    Jag gillar den verkligen. Killen i bokaffären som sålde den till mig (som är fantasynörd) var inte särskilt förtjust i den. Jag gillar den där sortens "smutsiga" sci-fi.
  • Afterlife
    MrsBroderTuck skrev 2015-07-23 13:38:40 följande:

    Läser just nu Kallocain av Karin Boye och lyssnar på Narnia chronicles av CS Lewis, är på tredje boken


    Åh, Kallocain måste jag läsa om. Det var väldigt längesedan jag läste den!
  • fluu

    "Denna dagen ett liv" om Astrid L. Jag läste hela natten och håller därför på att somna just nu :P


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nelia82

    Var ett tag sedan jag läste i den här tråden. Men nu har jag läst igenom några böcker under semestern som jag måste tipsa om. Bl.a. har jag fått en ny författare jag verkligen gillar: Jojo Moyes! Varför har jag inte läst de böckerna innan? 

    Läste även Jan-Philipp Sendker "Konsten att höra hjärtslag". Mycket fin berättelse. Ser fram emot fler böcker från honom i framtiden. 

    Just nu försöker jag mig på Sofies Värld igen. Har påbörjat den många gånger när jag var yngre men av någon anledning lägger jag den ifrån mig. Snart halvvägs, vet inte vad jag ska tycka men den här gången måste jag nog läsa klart den. 

    Har ju njutit av att få läsa om Harry Potter på engelska under vårens gång. Läste aldrig klart böckerna när de kom (jag vet, fattar inte varför??) men nu äntligen. Och för att krydda lite extra var jag nyss i Porto och tittade in på Livraria Lello (bokshopen där J K Rowling brukade hänga när hon bodde här och som sägs ha inspirerat henne till bl.a. Hogwarts bibliotek). Så himla häftigt, är ni i Portugal någon gång måste ni göra ett besök i bokshopen. 

  • Lassies

    Aprilhäxan av Maj-Gull Axelsson, favorit i repris. Bra författare och de flesta av hennes böcker är bra eller riktigt bra men de senare snäppet bättre. Aprilhäxan hör till en av de riktigt bra böckerna.

Svar på tråden Vad läser du nu? Nr 5