• PetraD

vad hjälper mot tandvärk??

vaknade för ca 2 timmar sen med tandvärk.. kan inte sova
    tagit en kombination av en alvedon och en ipren
    jourtandläkare öppnar kl9 så tänkt kontakta dem då
    men vill ha något som hjälper tills dess

men vad????

• Svar på tråden vad hjälper mot tandvärk??
  • 82an

Nu kommer ett lite sent svar så jag hoppas att du redan fått hjälp Hexident är bra. Man kan även ta alvedon och ipren samtidigt. När jag hade ordentlig tandvärk senaste så var det så illa att jag ringde hälso och sjukvårdsrådgivningen och de sa att man kunde mosa en alvedon och gnida in på tanden. Försök att ha kvar det så länge som möjligt (smakar verkligen apa).

• 82an
    PetraDeliu skrev 2010-01-26 18:44:29 följande:
    nu har skiten kommit tillbaka, har fått en tid imorgon em men hur ska jag stå ut tills dess
    Missade det här inlägget. Rekomenderar den krossade alvedonen. ha i lite vatten så det blir mer lättapliserad konsistens men inte rinnande så att det inte sitter kvar.
  • PetraD
    Mumin75 skrev 2010-01-26 18:54:16 följande:
    Hexident munskölj (finns på apoteket) ska tydligen hjälpa en del mot tandvärk. Har själv aldrig testat men köpte hem en flaska (utifall att man skulle få tandvärk) då min mamma berättade att hon alltid sköljer munnen med det när hon får tandvärk och då lättar det. Jag har inte haft tandvärk någon gång efter jag köpte hem min flaska så jag har ju inte hunnit testa om det funkar.
    tack
    har någon slags munskölj hemma
    värt att testa
  • PetraD
    82an skrev 2010-01-26 18:58:07 följande:
    Nu kommer ett lite sent svar så jag hoppas att du redan fått hjälp Hexident är bra. Man kan även ta alvedon och ipren samtidigt. När jag hade ordentlig tandvärk senaste så var det så illa att jag ringde hälso och sjukvårdsrådgivningen och de sa att man kunde mosa en alvedon och gnida in på tanden. Försök att ha kvar det så länge som möjligt (smakar verkligen apa).
    tack
    brukar kombinera alvedon och ipren
    men tyvärr är vår alvedon slut, har bara ipren...
    men tagit, får vänta någon timme till tills får ta nästa
  • PetraD
    82an skrev 2010-01-26 18:59:56 följande:
    Missade det här inlägget. Rekomenderar den krossade alvedonen. ha i lite vatten så det blir mer lättapliserad konsistens men inte rinnande så att det inte sitter kvar.
    funkar med ipren också??
  • finskaflikkan

De bästa e att mosa en ipren/alvedon/ibumetin vad man nu har med lite vatten så de blir lite som pasta och så på/i tanden! Smakar apa men brukar hjälpa... 

Sen har jag hört att snus ska vara bra, har dock aldrig testat själv! 
  • PetraD
    finskaflikkan skrev 2010-01-26 19:09:43 följande:
    De bästa e att mosa en ipren/alvedon/ibumetin vad man nu har med lite vatten så de blir lite som pasta och så på/i tanden! Smakar apa men brukar hjälpa...  Sen har jag hört att snus ska vara bra, har dock aldrig testat själv! 
    tack
    tål att testas
    räknas den tabletten in i "dagsdosen"?? eller kan man ta den utöver??
    snus finns inte tillgängligt
  • finskaflikkan
    PetraDeliu skrev 2010-01-26 19:12:34 följande:
    tack tål att testas räknas den tabletten in i "dagsdosen"?? eller kan man ta den utöver?? snus finns inte tillgängligt
    När jag har haft tandvärk så har jag fullständigt skitit i hur många man får äta per dag... Som värst så har de gått ETT HELT pkt på 2dgr!  
    Men då låg jag grina, skrek, ville ta livet av mig, ringde ambulansen till slut... 
    Jag klarade de inte.. och ringde även giftinfocentralen för jag hade tagit sååå mkt smärtstillande... 
    Tandvärk e fan de värsta man kan ha! 
    Föder hellre min son 10ggr irad än och har tandvärk! 
  • PetraD
    finskaflikkan skrev 2010-01-26 19:20:53 följande:
    När jag har haft tandvärk så har jag fullständigt skitit i hur många man får äta per dag... Som värst så har de gått ETT HELT pkt på 2dgr!   Men då låg jag grina, skrek, ville ta livet av mig, ringde ambulansen till slut...  Jag klarade de inte.. och ringde även giftinfocentralen för jag hade tagit sååå mkt smärtstillande...  Tandvärk e fan de värsta man kan ha!  Föder hellre min son 10ggr irad än och har tandvärk! 
    känner så också
    vad kan egentligen hända om man äter för många?? om man ska äta tre, men tar fyra eller fem istället. t.ex....???
    jag har haft ganska lätta förlossningar, så skulle gäna hellre gå igenom det än tandvärk
    har ingen jättehög/kraftig tandvärk, men ändå så riktigt jäkla jobbig
Svar på tråden vad hjälper mot tandvärk??