Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

SchumiFerrari skrev 2010-01-27 11:16:00 följande:
    Idag har jag reristrerat mig på en av vårens kurser.. REligion och sexualitet. Det ska bli super skoj!!! Såg att en av lektonerna blivit flyttad från 19/2 till 12/2...så måste kolla med mitt lärcenter om de funkar för dem, med fsk för Noa och min mamma för Smurfen...
    Vad kul! Är det en lektion på plats eller en distanslektion?
    Funderar till och från på att läsa något men det stupar alltid på att jag först måste lära mig svenska och det känns sååå tråååkigt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-27 09:57:28 följande:
    Haha, skrattar så jag dör snart
    Det är ett running gag vid varje familjesammankomst.. Första intrycket han fick av mig var iaf väldigt underhållande.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-01-27 11:50:46 följande:
    Sambon bjöd med mej på rammsteinså då får han sin hotellnatt Blir första natten för mej utan Liam det ska bli spännande. Vi måste ju öva lite innan bebisen kommer ifall den behagar titta ut på natten eller så!
    Jag visste väl att han skulle ta med dig! Det blir säkert jättekul (och en bra övning för er )!
  • Agamemnon

Ååååhh, jag kan skriva inlägg igen! Skrev ett långt inlägg om bl.a. mitt sura humör men jag kunde inte posta. Kom bara till startsidan när jag klickade på knappen, kvittade vilken tråd! Jaja, om ni vill läsa om mitt sura humör så finns det i bloggen.

Bettanspettan: Skönt att det inte är något med sköldkörteln, trötthet kommer med åldern.
    Surt att maken sitter fast i snön men vad duktig Oskar är! Efter att ha badat i kväll gick Olivia förbi pottan och kissade framför min mans kontor.
    Safa: Riktigt fina damen ju! Jättesöt!
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-01-28 18:30:37 följande:
    Kikar in en snabbis, steker pannkakor till kvällsmat. Du är ju gravid, vore ju konstigt annars Jag har bokat en partyweekend eller vad det hette för mig och maken. Har blöllopsdag den 14:e feb. men då jobbar svärmor så den 20-21 ska vi ha lite egentid. Han vet inget än
    Ja, du säger ju det. Tyvärr (eller inte tyvärr för min omgivning) så har alla konstiga symptom dock försvunnit igen (precis som det brukar vara innan mensen), inga ömma bröst längre, humöret är också (rätt) stabilt igen,... Men, men, det tar den tid det tar antar jag.
    Det låter som en härlig bröllopsdag! Hoppas han blir glad (men det borde han väl ha vett att bli!)! Tror inte det händer mycket på vår bröllopsdag (17 mars), efter London och Malta lär vi vara luspanka.
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-29 09:35:18 följande:
    Jag och min sambo firar 9 år på onsdag. Det ska vi fira med en kryssning den 13 februari tillsammans med min bästa kompis och hennes man. Vi var ju ute för två veckor sen och åt mat och gick på bio, det var vårat sätt att fira på tu man hand och så blir det denna kryssning med dem
    Mysigt och kul ju! Ni får det säkert jätteroligt!
    En liten kryssning skulle jag också vilja göra men jag har svårt att få med min man på det. Nu blir det ju inget detta år men jag kanske hinner övertyga honom tills nästa.
    LitenBlomma skrev 2010-01-29 10:02:08 följande:
    Vad kul!! Jag har aldrig varit på nån kryssning, får jag kanske ordna till nästa bröllopsdag. (Ja, jag kan stava till bröllop, var bara lite stressad igår ) Vi ska checka in vid 15, gå en sväng på stan, duscha och basta i relaxen, äta middag på restaurang vid 18 och sen parta loss hela natten. Sovmorgon och hotellfrukost, kan det bli bättre!?
    Har du berättat för maken?
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 11:24:59 följande:
    Jag är inte van att vara själv på fre-lör kvällar. Min man har ett jobb 8-17 mån-fre. Annars är han  hemma eller så gör vi något ihop. Just nu behöver jag min man hemma eftersom att  jag inte mår så bra men vi  måste oxå ha en fungerande bil...   Jag har en historia av sjuksrivningar pga depressioner. Tid fylld med medicinering, självdesktruktivt beteende i form av att äta godis, kakor mm, skurit mig... mm. Därför är det väldigt jobbigt just nu för mig när det inte är som vanligt i min vardag. Men nog gnällt.. Hoppas att ni andra har det bra!
    Usch, så jobbigt! Du får försöka göra det bästa av kvällen, lite gottis, kanske ett fotbad och en ansiktsmask, och sen får ni göra det allra superbästa av i morgon! Har du någon du kan prata med?
    LitenBlomma skrev 2010-01-29 11:33:12 följande:
    Jag slutade att amma i onsdags morse och nu har hon äntligen accepterat flaskan så att hon t.o.m kan somna i min famn när den är slut. 5 månader klarade jag och det har verkligen varit slitit. Vikten är en del av att jag slutar nu. Väger 4 kg mindre än vad läkaren rekommenderade mig så nu har jag gått ner 10 kg + alla gravkilona.
    5 månader är ju ändå jättebra och går det inte så går det inte. Du kan ju inte amma "bara för att" och sen själv tyna bort. Härligt att det funkar med flaskan!
  • Agamemnon

Movieprincess: Men oj då! Du kanske ligger på något gränsvärde? När fick du en tid? Förstår att du blev tagen på sängkanten och inte tänkte på vad du skulle fråga. Viktiga saker får man inte berätta för mig/fråga mig innan lunch.

LitenBlomma: Missade helt att du hade förstört bilen (hur man nu kan missa ett sånt långt inlägg). Hoppas det inte är motorn. Vi har lämnat in vår nya gamla bil idag så de kan fixa dörren. "Här kommer vi, ny bil med trasig dörr" sa jag när vi kom in. "Vad är det med er och dörrar?" fick jag som reaktion. Hoppas vi kan få rabatt.
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 12:42:55 följande:
    agamemnon: Jag har ingen att prata med. gnäller av mig till er och till min man. Har svårt för att prata med psykologer/terapeuter. Känns så stressat och forcerat... Jag ska försöka ta mig iväg och köpa godis... Har ingen lust att ta mig ner till bilen och hämta dubbelvagnen men måste nog göra det... Måste bara få på Noa kläder...
    Det är ju bra om du känner att det räcker (gnäll på bara! ) men det kanske inte är helt fel att kontakta någon som kan hjälpa professionellt, innan det går för långt menar jag. Jag är också himla godissugen, ska köpa lösgodis till i kväll tror jag.
    Den andra låten var faktiskt himla fånig!  
  • Agamemnon

Apropå gnäll: min man försöker sluta röka - jättebra, absolut, men fan, vad han går mig på nerverna! Jag försöker jobba men det är omöjligt när han klampar omkring som en tiger i en bur och suckar högljutt - framför mig! (Nog därför det blev några inlägg här... )

Nej, nu ska jag ringa och höra hur det har gått för bilen. Hoppas den är färdig för annars får jag klämma pulkan under armen och hämta Skruttan (och det gick ju jättebra förra gången - not!).
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9