Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

LitenBlomma skrev 2010-02-02 10:44:25 följande:
    Agamemnon: Det är ju förjävligt!!  Kramar  
    Ja, och: hade cancern spridit lite mer hade de nekat honom intensivvård för då hade det "inte varit värt det"! Det var bra att jag inte var där när de sa det till mamma! Usch, nej, nu känner jag hur blodtrycket ökar igen så det är bäst jag gör mig en kopp te och jobbar lite.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-02-02 14:52:59 följande:
    Tycket do beter sig väödigt svinigt på det där stället!! Tur att du har utvecklingssamtalet att se fram emot!  och tekoppen
    Ja, det är ett skithus!
    Nu har vi varit på utvecklingssamtal och det var kul! Vi fick inte direkt veta något överraskande. Oliven är en busig, alltid glad tjej, som pratar i ett, inte tycker om när någon är för bossig (därför har hon slutat att leka med en kille som hon lekte mycket med för ett tag sen), inte gillar dockor, älskar att vara ute och älskar att sjunga, inte längre vill sova middag,...
    Hon är trygg och nöjd och väldigt tidig med finmotoriken, grovmotoriken tar hon lite långsammare. Och hon är en baddare på att rita! Medan de andra ritar snöstormar och "duttar" ritar hon tydliga hjärtan och slutna cirklar. Det vet vi ju att hon gör men jag visste inte att det är jättetidigt. (Var tvungen att sträcka lite på mig där. )
    Nu ska det satsas mer på engelskan har vi sagt så vi måste skriva ordlistor och texter.
    Nej, nu måste jag fixa middag ifall det blir en tidig kväll.
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-02-03 15:04:24 följande:
    Jaha nu har jag åkt på graviditets diabetes fick lära mej stick mej själv idag...jag som har sån ångest bara nån nämner nålar! Men jag fixade det och känner mej lite stolt faktiskt! Nu blir det till att äta rätt så jag slipper insulin! Puh vilken dag!!
    Usch då! Hoppas det går att fixa med rätt kost, sprutor är ju jättejobbiga (iaf innan man vant sig har jag hört ). I morgon är det UL, eller?
  • Agamemnon

LitenBlomma: Skönt att det inte var något "allvarligt" med bilen. Inte bara vi som får vinterkrämpor tydligen.

Schumi: Det kommer att gå jättebra, så motiverad som du är! Du får ladda med en massa nyttigheter istället, ifall suget blir för starkt.
    Mollan: Kram! Förstår att det kommer att bli jättejobbigt!
    Movieprincess: Jag var tvungen att själv ta trombossprutor (kommer inte ihåg vad de hette) och efter de två första gick det faktiskt riktigt bra. Inte något man ber om att få göra direkt men måste man så går det. Och extra UL är ju inte fel.
    Bebislängtan... ja, vad ska jag säga...
    Pappas infektionsvärde är under 500 så antibiotikan verkar bita. I morgon ska de göra ett försök och låta honom andas själv. Jag och maken åker in på förmiddagen. Olivia har målat en tavla med vattenfärger idag som vi ska ta med.
  • Agamemnon

LitenBlomma: Vet exakt hur du kände dig, är samma här. Efter ett par gånger här fick man iaf vara med på small talket... Hoppas humöret blev bättre och föräldrargruppen var roligare!

LoVm: Grattis till 9 år!
    Movieprincess: Var är du?! Hur gick det?!
  • Agamemnon

Min pappa andas själv igen och inte bara det, idag när jag var där blev han flyttad från intensiven till infektionsavdelningen. En läkare kallade det "mirakulöst", ingen hade trott att han, om han överhuvudtaget återhämtar sig, återhämtar sig så fort. Han har naturligtvis fortfarande lunginflammation och allt men det är inte längre livshotande. Jag var där halva dagen och även om han var trött och delvis förvirrad så hade vi jättekul. Han skällde på mig för att jag kom utan Olivia så maken fick hämta henne från dagis och köra in henne.

• Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-05 09:28:35 följande:
    Supergrattis till lyckat UL och till en liten flicka!! Föräldragruppen var kanske inte så mycket grupp, en del kom inte så vi var bara 4 mammor. J var där, tjejen som jag var hos förr förra helgen och som bjöd med mig ut förra fredagen (minns ni?) Vi satt och pratade och skrattade, hon är så rolig och lätt att umgås med.
    Men det är ju härligt att det iaf har klickat med någon.
    LitenBlomma skrev 2010-02-05 09:22:52 följande:
    Ååh jag ryser, vad glad jag blir för din skull!!!
    {#lang_emotions_kiss}
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-05 09:36:23 följande:
    Nu låter det som att jag är en svår människa som ingen vill prata med En av de andra 3 mammorna på Föräldragruppen var en av de som var på Ö.F. Hon är jättetrevlig, vi firade midsommar med hennes familj när Meja var bebis.
    Nää, det menade jag ju inte! Jag menade mer att att klicka med en är ju bättre än att inte klicka med någon. Jag tycker inte att jag är en knepig människa men mig vill ingen klicka med.
  • Agamemnon

Jag har noppat ögonbrynen och färgat fransarna och efter det sprang jag in i leksaksaffären och köpte de första födelsedagspresenterna: ett litet keyboard, ett djungelpussel med upphöjda bitar och ett paket kritor.

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9