• calliphora

ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret

Tråden Light-ug med rollproblem har muterat och återkommer nu i en ny och fräsch upplaga, nr 8 i ordningen närmare bestämt.

Här pratar vi om hur det är att vara feminist och gilla smisk/dominans och en hel del annat närbesläktat. Vi välkomnar alla nya och gamla vänner till att vända ut och in på ämnen som hör till. Inga frågor är för stora eller för små för att tas upp i tråden.

Är undergivenhet en medfödd läggning eller något socialt inlärt?
    Vilket ger bästa smisket?
    IKEAS stekspade eller en hårborste?
    Hur ger man Omsorg på allra bästa sätt?
    Hur håller man barnen ovetande?

Det är exempel på ämnen som nagelfarts tidigare. Vi kör vidare och alla är välkomna!

Tidigare trådar:

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m32726873.html

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m34931298.html

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m37757492.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m40708538.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43405173.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m45907633.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m48270500.html

Vilka är vi nu som huserar här i tråden sedan tidigare? Ta en titt på systertråden som inleder sin karriär från och med nu. Det blev enklare att göra så här eftersom många vill ändra i sina presentationer lite nu och då.

Presentationstråd

• Svar på tråden ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret
  • Anonym (Ärla)
    kaji skrev 2010-01-25 18:14:59 följande:
    men brukar man inte bara bli sövd vid operation?en kanyl i armen och klart...vill verkligen INTE vara vaken när/om jag opereras, verkar skitläskigt ju *ryser*
    Det är bättre att få ryggbedövning och sova "lätt" än det är att få djup narkos. Om det är möjligt, det avgörs av vilken operation det rör sig om bl.a. Vaken på riktigt är man hemskt sällan under en operation.  Sen finns det andra tillfällen man kan behöva sticka i ryggen för att få rätt diagnos (när man ska ta "ryggmärgsvätskeprov") och då är tatueringar väldigt mycket ivägen. Men man kan skära i huden och sy ihop efteråt om man måste.
  • Bedhead
    calliphora skrev 2010-01-25 16:11:42 följande:
    Fast, om du nu tänker efter, hur troligt är det att du och din man och Ägare kommer separera. Egentligen?Tatueringar går ofta att förändra så de får ny betydelse. Det går ju också att ta bort dem även om det då ersätts med ärrvävnad.Jag måste passa på att fråga dig, tror du att dina intimpiercingar skulle vara i vägen om du skulle t.ex. rida (häst)?Ridning är ju min passion och Han har planer på ett antal ringar. Det vore ju trist att upptäcka att det inte funkade att kombinera de två.
    Jag har en piercing i klitoriskappan som inte ställer till problem vid ridning. Dock ska man väl fundera på vilket hänge man har. Jag har nu en längre tid haft en femuddig stjärna som gör asont om uddarna tränger in i köttet.
  • kaji
    Anonym (Ärla) skrev 2010-01-25 18:18:35 följande:
    Det är bättre att få ryggbedövning och sova "lätt" än det är att få djup narkos. Om det är möjligt, det avgörs av vilken operation det rör sig om bl.a. Vaken på riktigt är man hemskt sällan under en operation.  Sen finns det andra tillfällen man kan behöva sticka i ryggen för att få rätt diagnos (när man ska ta "ryggmärgsvätskeprov") och då är tatueringar väldigt mycket ivägen. Men man kan skära i huden och sy ihop efteråt om man måste.
    oki, de operationer jag varit med om har jag då bara blivit sövd rakt av utan att några andra alternativ diskuterats...

nåja, skriver man några ord typ i svanken kan det kanske få vara mellanrum mellan orden just över ryggraden eller så...får väl se vad det blir.

måste men av någon anledning in och böka i ryggmärgen någon gång lär det väl gå lösa på något sätt.
  • kaji
    Bedhead skrev 2010-01-25 18:22:08 följande:
    Jag har en piercing i klitoriskappan som inte ställer till problem vid ridning. Dock ska man väl fundera på vilket hänge man har. Jag har nu en längre tid haft en femuddig stjärna som gör asont om uddarna tränger in i köttet.
    i klitoriskappan funkar nog men femuddig stjärna kanske inte är så bekvämt, inte ring alls, bananbarbell tyckte jag var till minst besvär
  • Anonym (Ärla)

Kaji, du kan sätta händerna på höftbenskammen och dra en horisontellt rak linke bak mot ryggraden med tummarna.... där ungefär är vanligaste instickspunkten så håller du dig under den så lär det la gå bra.

• kaji
    Anonym (Ärla) skrev 2010-01-25 18:55:17 följande:
    Kaji, du kan sätta händerna på höftbenskammen och dra en horisontellt rak linke bak mot ryggraden med tummarna.... där ungefär är vanligaste instickspunkten så håller du dig under den så lär det la gå bra.
    jadu, exakt placering eller motiv har jag nog i vilket fall väldigt liten möjlighet att påverka.

det jag kan ha är nog en generellt positiv, negativ eller väldigt negativ attityd till märkning med tatuering öht som maken kanske tar lite hänsyn till
  • Kärleksknop
    kaji skrev 2010-01-25 19:00:33 följande:
    jadu, exakt placering eller motiv har jag nog i vilket fall väldigt liten möjlighet att påverka. det jag kan ha är nog en generellt positiv, negativ eller väldigt negativ attityd till märkning med tatuering öht som maken kanske tar lite hänsyn till
    Men baserat på det du har berättat om din man tror jag att han är intresserad av information av den typen, även om det är hans beslut.
    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop

För övrigt är jag avundsjuk så hela jag skiftar i grönt på att era karlar velat pierca er. *sätter sig och osar på en fotpall så hon inte förstör soffklädseln*

Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • kaji
    Kärleksknop skrev 2010-01-25 19:13:05 följande:
    Men baserat på det du har berättat om din man tror jag att han är intresserad av information av den typen, även om det är hans beslut.
    tror han föredrar att själv söka info och utifrån den fatta beslut, info från mig i det här fallet tror jag bara han betraktar som en försök från min sida att förhandla om något som enligt honom verkligen inte är förhandlingsbart.

jag informerade som bara den om vilka komplikationer det kunde bli med piercade bröstvårtor som jag verkligen INTE ville ha. likförbaskat skulle de piercas...(behöver jag säga att de pierv´cingarna krånglar som f-n)
  • kaji
    Kärleksknop skrev 2010-01-25 19:15:15 följande:
    För övrigt är jag avundsjuk så hela jag skiftar i grönt på att era karlar velat pierca er. *sätter sig och osar på en fotpall så hon inte förstör soffklädseln*

livet är orättvist

vill man inte så får man

vill man får man inte

Svar på tråden ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret