• Giddy

    Komplikation?

    Jag har lie nu och då haft känningar i nedre magen, ungefär där livmodern sitter skulle jag tro. Det rkänns som om det river lite på båda sidorna så där snett uppåt. Kan det vara risk för att det blivit någon komplikation? Jag hade MA för 2 ½ vecka sedan och då tyckte de att allt såg bra ut. Det river inte hela tiden utan bara lite nu och då...
    Jag har försökt ringa till avdelningen på sjukhuset men ingen har svarat i telefonen...

    Kan det allså vara att det blivit någon komplikation eller är det bara livmodern som återgår till "normalt tillstånd"? Man blir ju orolig.... Känns lite som liknande som sendrag...

  • Svar på tråden Komplikation?
  • caos

    fick ilningar ner mot blydben o ut mot höger höft igår...tilltog i smärta o till slut kunde jag inte lyfta höger ben, sitta eller ligga ner....var orolig att det var ngn komplikation så jag ringde sjukvårdsupplysningen...hon sa att jag skulle ta en värktablett o vänta....blev bättre men idag har jag "kissat blod"....vet ej om det är från urinen eller beror på aborten....ringde till gyn ( fick deras direktnummer när jag var där)....de verkade inte jätteoroliga eftersom jag inte har feber men undrade om jag ville kolla upp det och jag vill absolut inte råka ut föt något som försvårar en graviditet så imorgon ska jag få komma in o bli undersökt med ultraljud.....Ring igen om du är orolig, det är bättre att kolla en gång för mycket än en för lite...

  • Giddy

    Uj då låter verkligen inte kul. Hoppas det inte är något att oroa sig för.
    Jag fick äntligen tag på en på avdelningen, hon var inte så orolig då jag annors mått bra och inte haft feber. Blödningarna har också upphört och smärtan är där bara nu och då. Hon sa att jag skulle ta en värktablett och ringa på nytt om det fortsätter under de närmsta dagarna. Just nu har jag inte alls sjukt så jag undrar om det kanske kan vara en ägglossning som är bakom det hel... Kan det vara det 2½ vecka efter ingreppet? Hade mensliknande värk igår en kort stund...

  • Giddy

    Men jag har nog beslutat att om det värker imorgon igen så ringer jag och mer att få komma på koll, om inte annat så för att lugna mitt sinne!

  • caos

    allt såg bra ut men jag ska lämna in ett kissprov oxå....kissar inte blod längre men det gör ont när jag kissar....kanske urinvägsinfektion...känns skönt att ha kollat upp det iallafall...hade riktigt ont i lördags

Svar på tråden Komplikation?