EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
När började ni med smakportioner och vad gav ni?
Vår dotter är nu lite mer än ett halv år från det att hon föddes i v 25, men om man räknar från beräknat födelsedatum så skulle hon snart vara 3 månader.
Har ev tänkt att introducera nu i helgen.... Vänta el köra på?
Blir lite förvirrad då de på min bvc mottagning inte är vana med prematurer och på neo överlåter de sådana här frågor just till bvc.
Det är vårt första barn så hade förmodligen varit nog så förvirrande om det inte hade varit prematur... :)
Vill även passa på att säga till alla er föräldrar som är på neo nu och kämpar, vi tänker på er o ge inte upp!!!
Läste lite snabbt vad pellepellepelle skrivit o blir så arg, ledsen o förbannad!!!! Hoppas verkligen att det blir bättre i uppsala!!
Och grattis till alla nyblivna föräldrar o all lycka till!!!
Ska se om jag kan förklara så att man förstår.
Min dotter föddes i vecka 24 och när hon var 6 månader okorrigerat så började vi med smakisar, alltså var hon ju lite drygt 2 ½ månad korrigerat när vi började med maten.
Sen får man ju se om dom verkar mogna för det, Novalii har alltid varit pigg på mat och äter i princip allt.
Nu är hon 14 månader okorr och äter allt som vi äter och dricker 1 års vällingen.
Det kan ju hända att ditt barn inte alls är mogen för mat och då kan du ju vänta någon månad, men som sagt vår doktor på neo sa korrigera maten halvvägs det sa även BVC när vi pratade med dom.
Lycka till =)
Pelle*3: Jag hoppas verkligen det vänder för er snart, ni kan behöva lite medvind.
Kram