Riskiflickan skrev 2011-01-11 17:59:56 följande:
Tack alla! Lyckad födelsedag här med en jätteglad kille :)
Grattis till födelsedags killen. :)
FabulousMom skrev 2011-01-11 22:11:58 följande:
Tack!
Åh, jag blir så nervös bara av att tänka på det. Förra gången ignorerade jag magsmärtorna i 1,5 dygn innan jag åkte in.. Jag grämer mig så mycket över det nu. Alla sa att det var växtvärk och helt normalt. När jag kom in var det försent att stoppa det..
Det skulle kännas jättebra att få gå på extrakontroller, förra gången var jag bara på inskrivningen och rutin-UL (v. 18).. Nästa besök var i v. 25 tror jag.. Det fick jag ringa och avboka för då var han ju född..
Jag trodde faktiskt inte att det skulle kännas så här jobbigt att fundera på en till. Det känns som om allt med graviditet blivit förstört, man får inte ha en "rosa dröm" som alla andra. Förra gången hann drömmen bara börja och nu vågar jag inte ens drömma. Vågar inte tro att det kan gå bra, kommer inte våga köpa babysaker eller kläder osv. Såna här tankar har jag redan nu, när jag bara funderar på att bli gravid. Hur nervös kommer jag inte att vara när jag väl blir det ??
Jag fick min dotter i vecka 24 och har samma tankar som dig,fast jag funderar inte ens på att bli gravid men drömmer ändå mardrömmar om hur jag föder förtidigt.
Har också undrat med det här om SMVC då jag bara får höra att vissa barn föds förtidigt och man kan helt enkelt inte säga varför och att jag förmodligen inte kommer föda prematurt igen (inte för att det lugnar mig).
Vet dom varför du fick förtidigt?