Inlägg från: Kärt barn har många namn |Visa alla inlägg
  • Kärt barn har många namn

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej tjejer!

Tänkte höra om ni vet.
    Fick ett x i november. Min kropp klarade det själv MEN nu är jag sååå rädd att det skall hända igen. Fick ingen spolning efteråt.
    Utan de konstaterade bara att jag hade en fem centimeter stor vätskeansamling(cysta) där de trodde det suttit. De förklarade det som om att om man gjort illa armbågen så blir det svullet o vätska där som ett normalt beteende av kroppen att läka något.

Borde jag spolats?

Lemis: Grattis till ny grav! De sa bara att cystan skulle försvinna med nästkommande mens. O jag var såååå trött på sjukhus efter tre missfall förra året så jag vill liksom inte dit... Hmm. Har äl NU så jag ska kolla efter denna cykel vad de har att säga...

Johanna5: jag har själv fem missfall... Och om jag vore sig skulle jag åka in akut o be om undersökning så du kan andas ut. Förklara hur det är, nu vid mitt senaste som visade sig vara ett X, sa jag att jag pallar inte psykiskt med tanke på historien. Ingen annan kan säga något förutom en undersökning. Hoppas på det bästa o håller tummarna för dig!

Hoppas hoppas på positiva besked! Ja du, min tröst är att jag iaf har ett barn även om längtan efter fler är enorm. Man bryter ihop sedan blir man en fighter igen! Kram

Johanna5 beklagar så! Det finns inga ord när detta händer o allt är så orättvist! Men man orkar komma igen, jag har varit med om det fem gånger. Man bryter ihop o sedan fightar man vidare. Hoppas du kan få gå o prata hos någon, det hjälper tycker jag. Stor kram till dig! Lider med er o är så ledsen för er skull!

Jag har alltid valt cytotec o fixat det själv. Men nu sista gången fick jag inget val. Det var skrapning som gällde! O det var skönt! Sövd, skrapade o bara lite brunt efteråt. Med tabletterna kunde jag vara hemma o det tog ett par dagar med rejäl smärta o mycket blod. Vet inte vad jag skall råda dig till, men skrapning var mindre jobbigt kroppsligt! Vad sa läkaren? De brukar säga vad de tycker....

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3